  • 41. Data: 2015-09-26 08:43:41
    Temat: Re: VECTRA napiszemy więcej! (c.d)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-26 o 08:33, Wiesiaczek pisze:

    > Więc pieniacz nie jest określeniem pejoratywnym?

    Jest.

    > Zresztą w mojej sytuacji to Vectra jest stroną atakującą, bo to oni
    > wysuwają żądania.
    > Dlaczego więc to ja miałbym być pieniaczem? Tym bardziej, że nie podałem
    > ich do sądu a jedynie obnażam bezmyślność i głupotę pracowników korpo.

    Bo prowadzisz kłótnie bez sensu i jeszcze angażujesz do tego internet ;)

    > Przy okazji piętnuję działanie obecnego reżimu, gdzie duża firma jest
    > praktycznie bezkarna w starciu z klientem.
    > Można tylko mile wspominać czasy, gdy po wysłaniu takiego listu do
    > sekretarza dyrektor firmy stałby już na dywaniku:)
    > (Uprzedzam - nigdy nie miałem okazji tego robić) :)

    I to jest właśnie pieniactwo - aby nie zapłacić 45gr zamiast po prostu
    nie płacić, to jeszcze wydasz na znaczek.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2015-09-26 09:05:36
    Temat: Pieniacz słuszny v. pieniacz niesłuszny [Was: VECTRA napiszemy więcej! (c.d)]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > A kto powiedział, że pieniacz to z definicji wysuwający *niesłuszne*
    > roszczenie?

    Ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka.
    Kto powiedział że jak *syn oszukuje jednego na 35gr to mu się nie może uzbierać?

    Ja już spotkałem na usenecie "takiego jednego" co z punktu widzenia własnego
    interesu wałczył długimi latami "o pietruszkę" (w stosunku do *jego* zachodów
    "prawnych") a punktu widzenia innych nauczył państwo Niemieckie dopiero w Strasburgu
    że z polakami się nie zadziera. No wiec *ja* jego pieniaczem nie nazwę ;-)

    --
    A. Filip
    Moje słowa niech będą kolczykami dla twoich uszu. (Przysłowie ormiańskie)

  • 43. Data: 2015-09-26 09:12:23
    Od: "nawrakm" <n...@d...pl>

    >Jak miałbyś jaja, to byś poczekał aż dług urośnie, a po nakazie zapłaty
    >wniósł sprzeciw. A tak tylko się pieklisz niepotrzebnie ;)

    Mógłby się w dupoint pocałować, przecież idiota wpłacał na niewłaściwe
    konto.

  • 44. Data: 2015-09-26 14:03:41
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 26.09.2015 o 08:43, Liwiusz pisze:

    > I to jest właśnie pieniactwo - aby nie zapłacić 45gr zamiast po prostu
    > nie płacić, to jeszcze wydasz na znaczek.

    Pozwól że zacytuję fragment wcześniejszego e-maila Vectry:

    "Nieuregulowanie zaległości spowoduje:
    - naliczenie odsetek ustawowych
    - podjęcie czynności procesowych zmierzających do uzyskania tytułu
    wykonawczego
    - naliczenie kosztów postępowania sądowego oraz kosztów egzekucji

    Informujemy, iż zgodnie z art. 509 i następne Kodeksu Cywilnego Vectra
    nie chodzi S.A. posiada prawo do sprzedaży wymaganej wierzytelności wraz
    z wszystkimi związanymi z nią prawami, w tym prawie do naliczenia odsetek."

    Czuję się zastraszony i tyle. Ty byś spał spokojnie?
    Często wyjeżdżam i jak pewnie wiesz, list polecony z sądu będzie uważany
    za doręczony gdy tymczasem nawet go nie obejrzę.
    Żeby nie być gołosłownym, już raz w ten sposób zostałem skazany na
    grzywnę, więc mogę się spodziewać, że któregoś razu komornik zajmie moje
    konto bankowe albo samochód również bez mojej wiedzy.

    A mnie chodzi tylko o wyjaśnienie sprawy, a to już pracowników Vectry
    zdecydowanie przerasta.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 45. Data: 2015-09-26 14:09:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-26 o 14:03, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > z wszystkimi związanymi z nią prawami, w tym prawie do naliczenia odsetek."
    >
    > Czuję się zastraszony i tyle. Ty byś spał spokojnie?

    Oczywiście.

> [...]
    > grzywnę, więc mogę się spodziewać, że któregoś razu komornik zajmie moje
    > konto bankowe albo samochód również bez mojej wiedzy.

    Skoro często wyjeżdżasz, to dbaj o swoje interesy i ustanawiaj chociaż
    pełnomocnika, który ci będzie listy odbierał. Bo możesz stracić więcej
    niż w tej głupiej sprawie o 45 gr.

    > A mnie chodzi tylko o wyjaśnienie sprawy, a to już pracowników Vectry
    > zdecydowanie przerasta.

    Miałeś dokładnie napisane co trzeba zrobić, aby sprawę wyjaśnić.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2015-09-26 14:27:44
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 26.09.2015 o 14:09, Liwiusz pisze:
    > Skoro często wyjeżdżasz, to dbaj o swoje interesy i ustanawiaj chociaż
    > pełnomocnika, który ci będzie listy odbierał. Bo możesz stracić więcej
    > niż w tej głupiej sprawie o 45 gr.

    Zaraz lecę zakładać biuro i przyjmuję sekretarkę.
    45 gr piechotą nie chodzi!

    > Miałeś dokładnie napisane co trzeba zrobić, aby sprawę wyjaśnić.

    Nie zauważyłem żadnej sensownej rady.

  • 47. Data: 2015-09-26 14:32:15
    Temat: Re: Re: VECTRA napiszemy więcej! (c.d)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Sep 2015, Liwiusz wrote:
    [ do Wiesiaczka ]

    > I to jest właśnie pieniactwo - aby nie zapłacić 45gr zamiast po prostu
    > nie płacić, to jeszcze wydasz na znaczek.

    Poproszę o jedno zastrzeżnie - nie dyskutuję o kwocie.
    Dyskutuję o tezie "po prostu nie płacić". IMO jest błędna.

    Niepłacenie *w tym przypadku* nie jest rozwiązaniem.
    Z prostego powodu o którym wiesz - wierzyciel, że tak powiem "uprawniony
    wierzyciel", ma pełne prawo potrącić z wpłat za *inne* faktury należną
    kwotę.
    W ten prosty sposób domniemany wierzyciel domniemanej należności ubocznej
    (odsetek) jest górą, bo domniemany dłużnik pozbawia się np. przedawnienia.
    A domniemany wierzyciel przeciwnie.

    I jak będzie się (dłużnik) bronił, kończąc np. za 10 lat umowę
    i dowiadując się, że zalega nie tylko 45gr, ale 45 groszy *z odsetkami*,
    bo przecież była to "kwota należna" forwardowana z płatności na płatność,
    a nie zaległe odsetki?
    Że 10 lat temu powstało nienależne świadczenie?
    "przecież to się już przedawniło", czyż nie? :P

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2015-09-26 14:46:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Sep 2015, nawrakm wrote:

    > Mógłby się w dupoint pocałować, przecież idiota wpłacał na niewłaściwe konto.

    Ale od wpłacania na niewłaściwe konto nie powstanie dług (IMVHO
    Liwiusz powinien napisać "dług", w cudzysłowiu :))
    Zauważ, że Wiesiaczek wpłacał na "przeznaczone dla niego" konto,
    fakt że "stare" nic nie zmieniał - nie ma najmniejszych podstaw
    do uznania (ze strony Wiesiaczka) że czy to celowo czy z powodu
    błędu np. wpłaca za kogoś.
    Pieniądze nie wróciły, więc konto było aktywne.
    Ergo, wpłaca *za siebie* na konto wierzyciela.
    Tym samym z dniem kiedy pieniądze wpłynęły swój dług uregulował.

    Różnica między przypadkiem, kiedy wrzuciłbym należne Ci pieniądze
    "gdzieś" (fizycznie, w kopercie) tak że o tym nie wiesz (a więc
    możesz się powoływać że "nie otrzymałeś bo nie mogłeś rozporządzać")
    a przypadkiem kiedy przeleję je na Twoje konto jest taka, że z prawa
    wynika iż data wpływu oznacza iż to już Twoje pieniądze, nawet jak
    o tym nie wiesz. Twoje konto, sam musisz zajrzeć że są (wpłacone).
    Masz, dostałeś, tyle.

    IMHO, za "nieregulaminowy" przelew można się odgryźć tylko w ten sposób,
    żeby przelać zwrotnie kwotę jako "nienależne świadczenie bo nie wiem
    albo mam wątpliwości za co" za potrąceniem kosztów przelewu.
    A w tym przypadku i tak miałbym wątpliwości (jako że to było
    "konto przeznaczone dla klienta").

    Żeby nie było - efektem korzystania z "wynalazków", takich jak
    konto czy karta, jest fakt, że czasami za niestaranność albo
    błąd drugiej strony trzeba cierpieć :>

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2015-09-26 15:05:28
    Od: "nawrakm" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    On Sat, 26 Sep 2015, nawrakm wrote:

    > Ale od wpłacania na niewłaściwe konto nie powstanie dług

    Dług powstaje od niewpłacania na właściwe konto.

  • 50. Data: 2015-09-26 15:55:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Sep 2015, nawrakm wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >
    > Dług powstaje od niewpłacania na właściwe konto.

    Otóż nie powstaje, co usiłowałem wyjaśnić.
    Pieniądze są wpłacone, leżą "w kasie bankowej" wierzyciela.

    Tłumaczenie że "nie wie od kogo" nie przejdzie (bo to nie była
    wpłata na "jakieś" konto, tylko stare "konto dla klienta", które
    do tego jest czynne).
    Wierzyciel jeszcze ich nie zaksięgował bo ich nie "znalazł",
    równie dobrze o nich nie wie, jakby nie zaglądał na to
    "właściwe" konto, ale je (pieniądze) *MA*.
    "Postawione do dyspozycji" że tak powiem.
    Nie ma zmiłuj, wpływ na konto jest równoznaczny z zapłatą,
    niezaglądanie na swoje konto nie oznacza że dłużnik nie
    zapłacił.

    pzdr, Gotfryd