    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Date: Mon, 18 Jun 2018 20:35:48 +0200

    > Tego do pierwej pomocy? Bo to inne urządzenie, niż wożone w karetce.

    Bez różnicy. Przestań już dezinformować. Defibrylator jak sama nazwa
    wskazuje służy do defibrylacji.

    "Defibrylacja, defibrylacja elektryczna - zabieg medyczny stosowany
    podczas reanimacji. Polega na zastosowaniu impulsu elektrycznego prądu
    stałego o określonej energii poprzez powierzchnię klatki piersiowej lub
    bezpośrednio na mięsień serca, w celu wygaszenia najpoważniejszych
    zaburzeń rytmu serca - migotania komór (łac. fibrillatio ventriculorum)
    oraz częstoskurczu komorowego (łac. tachycardia ventricularis) bez tętna[1].

    Defibrylacja dosłownie oznacza zakończenie migotania komór. Jest jedyną,
    a zarazem skuteczną metodą, zwiększającą szanse przeżycia podczas
    ciężkich zaburzeń pracy serca. Wykonana w ciągu 3 minut od utraty
    przytomności pozwala na przeżycie w 75% przypadków.

    Migotanie komór leży u podłoża zdecydowanej większości przypadków
    nagłego zatrzymania krążenia u dorosłych, które prowadzi do śmierci
    klinicznej."

    Shrek