  • Data: 2018-06-19 16:55:14
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-06-18 o 15:06, m pisze:

    > Więcej zapamiętałem z lekcji PO niż z kursu ratownika. To co, każdy kto
    > miał PO w szkole staje się ekspertem od ratowania i co powie to święte?

    Ależ oczywiście, że masz rację i nie o to tutaj chodzi. Ratownik jest
    człowiekiem i mógł popełnić błąd. Ba, błąd mógłby tam nawet lekarz
    popełnić i tyle -zwłaszcza działając z konieczności na odległość, bo
    pacjenta nie widział i z przyczyn przeze mnie już tu przytoczonych
    osobiście obejrzeć nie mógł. Mnie chodzi o to, że dziennikarze napisali
    strasznie alarmujący artykuł, w którym niemal obwiniają tego ratownika o
    zły stan zdrowia tego pacjenta, na podstawie wydumanych argumentów.

    Ani nie wiadomo, czy to AED było potrzebne. Ani, czy by pomogło. Z
    niczego nie wynikał obowiązek udzielenia ratownika z basenu osobie,
    która zasłabła gdzieś w jego okolicy, ale poza basenem - zwłaszcza w
    kontekście tego, że inne osoby się już nim zajęły. Nie ma żadnego
    przepisu, który nakazywałby temu ratownikowi pożyczyć komuś pozostający
    na jego wyposażeniu AED. I ostatecznie nie wiadomo oczywiście, czy
    ratownik prawidłowo ocenił sytuację, tym nie mniej nie ma żadnego dowodu
    na to, że ocenił nieprawidłowo. Jedyną jakąś tam poszlaką jest użycie
    defibrylatora przez załogę karetki pogotowia, ale to było znacznie
    później i jest to nieco inne urządzenie - bezpośrednio na ulicy też goni
    używali, czyli oni też źle ocenili?

    I właśnie z tą głupotą walczę, a nie upieram się, że błędem byłoby
    pożyczenie tego AED albo osobiste udanie się tam celem podjęcia
    reanimacji. Jak sam napisałeś, kwalifikacje takiego ratownika basenowego
    nie są jako szczególnie wyższe od przeciętnej osoby.