  • 31. Data: 2016-06-23 18:59:01
    Temat: Re: Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-23 o 16:03, z pisze:

    > Zdarza się że zarzut może być niesłuszny. Ale nie można robić z tego
    > reguły. Delikwent dostanie zwrot i zadośćuczynienie w odsetkach.

    A ty te odsetki pokryjesz z własnej kieszeni.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2016-06-23 19:47:02
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> pisze:

    > A ty te odsetki pokryjesz z własnej kieszeni.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    A rzucisz się statystykami ile procent takich _zapłaconych_ kar sąd
    kazał zwracać? [ ilościowo i kwotowo ]

    --
    A. Filip
    Dowcip czasem potrzebny, ale rozum zawsze. (Przysłowie polskie)

  • 33. Data: 2016-06-23 20:29:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    On 23.06.2016 11:24, z wrote:

    > Skąd takie założenie?
    > https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=122
    68

    >Stąd że chochlik komputerowy wkleił mi słowo "nie", bo miałem na
    >myśli
    >"Zakładam że od kary UKOiKowej można się odwołać". Przy takim
    >założeniu
    > nie rozumiem czego się KE czepia.

    Moze by nam z podeslal jakis oryginalny link, z ktorego da sie
    doczytac o co ta unia sie czepia.

    Tym niemniej - przedsiebiorca, ktory wpisal w umowe klauzule
    niedozwolona, to ma raczej mierne szanse na pozytywne rozpatrzenie
    odwolania.

    J.

  • 34. Data: 2016-06-23 21:17:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-23 o 17:17, Wojciech Bancer pisze:

    > A co za różnica jaka to jest kara?
    > Chodzi o zasadę przecież.

    > Czym innym jest (wyjątkiem od reguły) możliwość nałożenia rygoru
    > natychiastowej wykonalności (obłożona warunkami), a czym innym
    > robienie czegoś "w domyśle".

    A pamiętasz bankowy tytuł egzekucyjny?
    Tak wiem. W końcu zlikwidowano.
    Ale przez tyle lat klienci byli szczuci tym kwitem bez żadnej możliwości
    zastopowania/wsztrzymania obronienia się.

    Mam nadzieję że teraz przytoczysz swoje wypowiedzi tak samo mocno
    krytykujące taką regulację.

    > O nierówne traktowanie podmiotów wobec prawa.

    Nie rozśmieszaj mnie. Nawet Unia twierdzi że słabsza stroną jest
    konsument/klient. Z jakie choinki się urwałeś.

    > Czy Ty masz korzenie komunistyczne?
    > Bo sorry, ale masz podejście, że każdy przedsiębiorca
    > to wyzyskiwacz i złodziej.

    Po prostu żyję na tym świecie już prawie pół wieku i widzę jak
    rozbestwiłą się ta swołocz i jak bezbronne i nieskuteczne są organy państwa.
    Na miano przedsiębiorcy takie typki spod ciemnej gwiazdy muszą sobie
    zasłużyć. Naoglądałem sie ju wystarczająco dużo młodych wilków i
    porządnych ludzi co zeszmacili się prowadząc "działalność"
    Ale to temat na inną debatę :-)

    > O ile "przetrwa".

    Zdarza się. Nie jest łatwo. Takie czasy.
    Nawet dotacje unijne potrafią wykańczać konkurencję która nie miała
    chodów i kasy nie dostała.
    Dlaczego mam się litować nad pobieraczkami. Dlaczego?

    > Tak. Dokładnie.

    Mało wiesz o życiu i otaczającej rzeczywistości. Nie tej teoretycznej
    tylko praktycznej.

    > Raczej "z rodowodem komunistycznym".

    Ja to nazywam socjalizmem. Ale skoro tak uważasz to nie będę protestował
    :-)

  • 35. Data: 2016-06-23 21:21:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-23 o 19:47, A. Filip pisze:

    > A rzucisz się statystykami ile procent takich _zapłaconych_ kar sąd
    > kazał zwracać? [ ilościowo i kwotowo ]

    O właśnie.
    Jak na razie UE każe zwracać wszystkie kary bo były "niesłusznie" nałożone.
    Jak w delikatnych słowach nazwać takie przypier... się do normalnie,
    zgonie ze zdrowym rozsądkiem działającej instytucji państwowej w
    opiekuńczym państwie będącym członkiem UE.

  • 36. Data: 2016-06-23 21:57:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-23 o 21:17, z pisze:

    > A pamiętasz bankowy tytuł egzekucyjny?
    > Tak wiem. W końcu zlikwidowano.
    > Ale przez tyle lat klienci byli szczuci tym kwitem bez żadnej możliwości
    > zastopowania/wsztrzymania obronienia się.

    Z możliwością.
    Ale po co komu fakty do dyskusji, co?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2016-06-23 22:38:54
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, A. Filip <a...@b...pl> wrote:

    [...]

    > A rzucisz się statystykami ile procent takich _zapłaconych_ kar sąd
    > kazał zwracać? [ ilościowo i kwotowo ]

    Przecież takie procenty są zmienne, w zależności od tego w jakim
    okresie to rozpatrujesz. A w ogóle co to za argument?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 38. Data: 2016-06-24 01:55:35
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:
    > On 2016-06-23, A. Filip <a...@b...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przecież takie procenty są zmienne, w zależności od tego w jakim
    > okresie to rozpatrujesz. A w ogóle co to za argument?

    Praktyczny. Taki sam jak rozważanie czy policjant ma mieć (dalej) prawo
    zatrzymywania prawa jazdy na podstawie procentu decyzji policjantów o
    zatrzymaniu prawa jazdy cofanych przez sądy.

    W świecie "idealnym" powinny się liczyć tylko zasady. W świecie realnym
    to niezły test czy mumia europejska zajęła się Problemem czy
    przypierdoliła do problemiku bo euro-urzędasy nie mają poważnych spraw
    do uzasadnienia pobierania swoich bardzo zawyżonych pensji.

    --
    A. Filip
    Rozsądnemu wystarcza znak, głupiemu trzeba pięści. (Przysłowie arabskie)

  • 39. Data: 2016-06-24 08:41:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, A. Filip <a...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Praktyczny. Taki sam jak rozważanie czy policjant ma mieć (dalej) prawo
    > zatrzymywania prawa jazdy na podstawie procentu decyzji policjantów o
    > zatrzymaniu prawa jazdy cofanych przez sądy.

    https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12335&n
    ews_page=2
    Tu masz jakieś przykładowe statystyki za 2 ostatnie miesiące.

    > W świecie "idealnym" powinny się liczyć tylko zasady.

    Czyli zasada najpierw karzemy, potem udowadniamy jest ok?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 40. Data: 2016-06-24 10:32:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jun 2016 09:00:43 +0200, z <...@...pl> wrote:
    > Myślisz że w tym sypiącym się burdelu ktoś ma jeszcze jakiś
    strategiczny
    > dalekowzroczny cel? :-)

    Lobbyści potrafiący poruszać się w tym burdelu tak by nim manipulować
    w imię własnych celów?

    --
    Marek