  • 1. Data: 2002-12-02 14:39:57
    Temat: Umowa ze spoldzielnia mieszkaniowa - przyrzeczenie a zobowiazanie
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

    Wlasnie jestem na etapie zalatwiania formalnosci ze spoldzielnia, mam kopie
    umowy jaka daja klientom do podpisu i jest kilka rzeczy ktore mnie
    zastanawiaja.

    1. Jest zapis ze spoldzielnia przyrzeka przeniesienie wlasnosci w raz z
    udzialem w gruncie, czy ma tutaj znaczenie uzycie slowa "przyrzeka" czy nie
    powinno byc zobowiazuje sie?
    2. Jak sie zabezpieczyc przed mozliwoscia wzrostu ceny mieszkania, jak to
    powinno wygladac na umowie, chcialbym aby mi zagwarantowali ze cena bedzie
    taka i taka.

    Na co jeszcze powinieniem zwrocic uwage, prosze o wszelkie rady i sugestie.
    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-12-02 15:53:30
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > udzialem w gruncie, czy ma tutaj znaczenie uzycie slowa "przyrzeka" czy nie

    To mysle jest OK. Umowa koncowa (sprzedazy) jest nazywana umowa przyrzeczona.

    > 2. Jak sie zabezpieczyc przed mozliwoscia wzrostu ceny mieszkania, jak to
    > powinno wygladac na umowie, chcialbym aby mi zagwarantowali ze cena bedzie
    > taka i taka.

    np: "Strony ustalaja ze cena przedmiotu Umowy (mieszkania) wynosi xxxx,
    (kwota ta zawiera nalezny podatek VAT - to chyba nie ma potrzeby przy spoldzielni
    bo VAT maja 0%), zawiera udzial w gruncie w wysokosci yyyy. Cena ta nie moze ulec
    zmianie za wyjatkiem ......" i tu wpisz sytuacje kiedy musza opuscic z ceny np:
    - ostateczny metraz mieszkania bedzie mniejszy od okreslonego w umowie
    - .... itp.

    > Na co jeszcze powinieniem zwrocic uwage, prosze o wszelkie rady i sugestie.

    Przede wszystkim - standard wykonczenia (jak najdokladniej, razem z czesciami
    wspolnymi i otoczeniem budynkow), terminy odbioru i zapisanie wszelkich
    kar umownych dokladnie - ile za kazdy dzien zwloki itp

    Marek

  • 3. Data: 2002-12-03 11:44:24
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

> [...]
    np:
    >- ostateczny metraz mieszkania bedzie mniejszy od okreslonego w umowie

    No wlasnie jak jest z tym VAT w przypadku spoldzielni i budowy nowego
    mieszkania?
    Pozdrawiam Adam