eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa ze spoldzielnia mieszkaniowa - przyrzeczenie a zobowiazanie › Re: Umowa ze spoldzielnia mieszkaniowa - przyrzeczenie a zobowiazanie
    From: "Marek Zachara" <m...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa ze spoldzielnia mieszkaniowa - przyrzeczenie a zobowiazanie
    Date: Mon, 2 Dec 2002 16:53:30 +0100

    "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl> wrote in message
    news:asfrgi$138$1@news.onet.pl...
    > Wlasnie jestem na etapie zalatwiania formalnosci ze spoldzielnia, mam kopie
    > umowy jaka daja klientom do podpisu i jest kilka rzeczy ktore mnie
    > zastanawiaja.
    >
    > 1. Jest zapis ze spoldzielnia przyrzeka przeniesienie wlasnosci w raz z
    > udzialem w gruncie, czy ma tutaj znaczenie uzycie slowa "przyrzeka" czy nie
    > powinno byc zobowiazuje sie?

    To mysle jest OK. Umowa koncowa (sprzedazy) jest nazywana umowa przyrzeczona.

    > 2. Jak sie zabezpieczyc przed mozliwoscia wzrostu ceny mieszkania, jak to
    > powinno wygladac na umowie, chcialbym aby mi zagwarantowali ze cena bedzie
    > taka i taka.

    np: "Strony ustalaja ze cena przedmiotu Umowy (mieszkania) wynosi xxxx,
    (kwota ta zawiera nalezny podatek VAT - to chyba nie ma potrzeby przy spoldzielni
    bo VAT maja 0%), zawiera udzial w gruncie w wysokosci yyyy. Cena ta nie moze ulec
    zmianie za wyjatkiem ......" i tu wpisz sytuacje kiedy musza opuscic z ceny np:
    - ostateczny metraz mieszkania bedzie mniejszy od okreslonego w umowie

    > Na co jeszcze powinieniem zwrocic uwage, prosze o wszelkie rady i sugestie.

    Przede wszystkim - standard wykonczenia (jak najdokladniej, razem z czesciami
    wspolnymi i otoczeniem budynkow), terminy odbioru i zapisanie wszelkich
    kar umownych dokladnie - ile za kazdy dzien zwloki itp

    Marek