  • 11. Data: 2023-11-07 09:51:28
    Temat: Re: Umowa wysłana jako zwykły email
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > A PCCP zapłacone w zawrotnej sumie 8zł?

    Wiem, że jest taki podatek.

  • 12. Data: 2023-11-07 10:00:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-07, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:

    > W której ustawie szukać, że tak zawarta umowa jest ważna?

    Kodeks Cywilny, art. 60, 61.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-11-07 11:14:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Nov 2023 07:52:51 +0100, Monika Głowacka wrote:

> [...]
    > stronie internetowej. Po złożeniu zamówienia pozostaje taki ślad. Pytam,
    > czy taki ślad może być uznany za dowód w przypadku jakiejś sprawy.

    Może i może, ale jak zamierzacie zweryfikowac, czy to nie głupi żart?
    Albo czy wysłała uprawniona osoba?

    J.

  • 14. Data: 2023-11-07 16:41:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > I co, mama wysłała przelew blik "na numer telefonu" kolegi?
    Kilka tygodniowo na powiat jest takich spraw.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-11-07 16:52:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 06 Nov 2023 23:57:07 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Tak. Przynajmniej dla >>95% społeczeństwa i to bez wiedzy o podobnych
    > przekrętach.

    No, telefony czasem wypadają z kieszeni, bywa ze w toalecie.
    Nad rzeką, nad jeziorem, na moście ...

    3700 na telefon? Jak córka lubi iphony ...

    Oczywiscie najprosciej byłoby zadzwonic i sprawdzic - ale przeciez ma
    uszkodzony telefon :-)

    J.

  • 16. Data: 2023-11-07 16:53:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Nov 2023 09:51:28 +0100, Monika Głowacka wrote:

    > Wiem, że jest taki podatek.

    Jest kwota wolna od podatku.

    J.

  • 17. Data: 2023-11-08 00:15:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > 3700 na telefon? Jak córka lubi iphony ...
    >
    > Oczywiscie najprosciej byłoby zadzwonic i sprawdzic - ale przeciez ma

    To nawet nie chodzi o sprawdzanie, w sensie weryfikacje, czy nie ma tu
    oszustwa, ale MZ nie ma zbyt wiele takich rodzin, gdzie rodzic bez
    większych rozterek posłałby taką kwotę na tego typu tekst. Większość
    pewnie zadzwoni na nr/konto z wiadomości aby dowiedzieć się więcej.
    "Oddam ci wszystko" sugeruje, że wczesniej były z tym kłopoty :) Nie ma
    tu ani sytuacji zagrozenia, ani presji czasowej. "Utopiłeś, wyjmij,
    wysusz, sprawdź czy nadal działa."

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-11-08 19:02:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 listopada 2023 o 16:53:13 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Jest kwota wolna od podatku.

    W PCCP teź?

  • 19. Data: 2023-11-08 19:03:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 listopada 2023 o 16:41:22 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Kilka tygodniowo na powiat jest takich spraw.

    W każdym powiecie w PL?
    Czy jednak jakoś to świadczy o danym powiecie?

  • 20. Data: 2023-11-08 21:19:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Nov 2023 10:02:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > W PCCP teź?

    w pożyczkach dokladniej

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-pcc-nie-zawsze-za
    placisz-podatek-od-pozyczki

    1000 zl wolne od podatku, chyba, ze rodzina, bodajze suma z 5 lat ...

    J.