  • 21. Data: 2023-11-08 21:47:43
    Temat: Re: Umowa wysłana jako zwykły email
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Nov 2023 23:15:33 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To nawet nie chodzi o sprawdzanie, w sensie weryfikacje, czy nie ma tu
    > oszustwa, ale MZ nie ma zbyt wiele takich rodzin, gdzie rodzic bez

    Córka moze miec np 25 lat i pracować.

    > większych rozterek posłałby taką kwotę na tego typu tekst.

    Czyli po prostu przegieli z kwotą, napisaliby 1200, to by wiecej
    zgarnęli :-)

    Ale jest w spoleczeństwie troche ajfonów, "flagowców" innych firm,
    laptopów po 5-10 tys, samochodów po 200 tys ... to moze i na
    niektórych taka kwota nie robi wrażenia, w koncu to nawet nie 1000$
    :-P

    > Większość
    > pewnie zadzwoni na nr/konto z wiadomości aby dowiedzieć się więcej.

    No i nie uzyska połączenia, bo przeciez chodzi o to,
    zeby było możliwie bez identyfikacji, np sam tekst :-)

    > "Oddam ci wszystko" sugeruje, że wczesniej były z tym kłopoty :)

    A nie koniecznie z telefonem, i niekoniecznie z oddawaniem.
    Ot, taki tekst, zeby mamusia sie nie zastanawiała czy ją stac,
    bo to tylko chwilowa pożyczka.

    > Nie ma
    > tu ani sytuacji zagrozenia, ani presji czasowej. "Utopiłeś, wyjmij,
    > wysusz, sprawdź czy nadal działa."

    To odpowie "nie działa, a ja musze szybko nowy telefon miec".
    Chocby po to, zeby sie do swojego konta w banku dostać :-)

    J.

  • 22. Data: 2023-11-09 01:37:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Córka moze miec np 25 lat i pracować.

    No tak załozyłem. Jakby to był nieletni/dziecko, to byłoby jeszcze gorzej.

    > Czyli po prostu przegieli z kwotą, napisaliby 1200, to by wiecej
    > zgarnęli :-)

    Kwota mniejsza by pewnie pomogła, ale nadal brakuje czynników
    uzasadniających natychmiastowy zakup.

> [...]
    > laptopów po 5-10 tys, samochodów po 200 tys ... to moze i na
    > niektórych taka kwota nie robi wrażenia, w koncu to nawet nie 1000$

    Z ajfonami jest w Polsce akurat dziwnie, bo nie są popularne i MZ nie
    wynika to wyłącznie z ceny.
    https://vader.joemonster.org/upload/row/198355463a17
    74f01b.jpg

    > No i nie uzyska połączenia, bo przeciez chodzi o to,
    > zeby było możliwie bez identyfikacji, np sam tekst :-)

    Nie ma pospiechu, zadzwoń dziecko z recepcji, albo ja tam zaraz
    zadzwonię. A w ogóle to nie wytrzymasz do powrotu? Jak wrócisz to na
    spokojnie sobie kupisz. Na allegro jest taniej.

    > A nie koniecznie z telefonem, i niekoniecznie z oddawaniem.
    > Ot, taki tekst, zeby mamusia sie nie zastanawiała czy ją stac,
    > bo to tylko chwilowa pożyczka.

    Sformułowany jest tak, że może się kojarzyć z kłopotami.

    > To odpowie "nie działa, a ja musze szybko nowy telefon miec".
    > Chocby po to, zeby sie do swojego konta w banku dostać :-)

    Po co komu taki gwałtowny dostep do banku? Powedz co potrzebujesz, ja ci
    sama kupię/zapłacę. Czym więcej pytań tym większa szansa, że pojawia sie
    watpliwości.

    Takie numery dużo łatwiej przejda po liniii babcia, niż rodzić MZ.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2023-11-09 19:31:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W każdym powiecie w PL?
    > Czy jednak jakoś to świadczy o danym powiecie?

    Są dwie możliwości - albo jest ponadprzeciętnie duży albo
    ponadprzeciętnie głupi;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!