  • 51. Data: 2005-11-08 01:42:20
    Temat: Re: Umowa cywilno prawna z dzieckiem?
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:436fe155@news.home.net.pl,
    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:

    > Jeżeli zakładamy, że ośmiolatek/ka jest na tyle duża, żeby zawrzeć
    > umowę cywilno-prawną, to musimy przyjąć, że to dziecko określa swój
    > światopogląd i swoje potrzeby.
    >
    > Lekarz jednak wskazany. Nie tylko dla opisywanej mamy :-P

    Dla mnie? Nie bardzo rozumiem. Możesz jasniej?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Jedynie miłość nadaje sens życiu.
    Dlatego im bardziej zdolni będziemy do miłości i dawania siebie innym,

  • 52. Data: 2005-11-08 01:46:04
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dkoilt$1og$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > Piszę o naszych zwyczajach, nie o zwyczajach takich oszołomionych
    > buddystów ... czytać dokładnie, proszę.

    Nie widziałam wzmianki o tym, że matka jest katoliczką. Może coś
    przeoczyłam.

    > Zalicza się, jeśli takie są zwyczaje, religia jego rodziny.

    A jesli rodzice wspomnianej ośmiolatki nie wychowują jej w wierze
    katolickiej, to też się zalicza?

    Jeżeli zwyczajem, religią itp rodziny jest katolicyzm, to IMHO matka nie
    mysli o bzdurynycvh umowach z dzieckiem, tylko posyła dziecko do komunii,
    zwłaszcza, że komunia jako sakrament jest darmowa.

    > A zdrowy rozsądek nie wystarczy? Czyżby prawnicy byli idiotami, dla
    > których liczy się tylko to co jest wyraźnie napisane w ichnich
    > kodeksach?

    Nie wiem, czy wszyscy prawnicy są idiotami, ale moim zdaniem akurat
    jakikolewiek obrzadek koscielny nie jest elementem obowiązku
    alimentacyjnego. Dlatego prosiłam o jakiś przepis, który o tym mówi.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Błądzenie jest rzeczą ludzką, wybaczanie - boską
    /Alexander Pope/

  • 53. Data: 2005-11-08 01:49:07
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dkois0$atg$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

> [...]
    > innymi: "Pojęcia usprawiedliwionych potrzeb nie można jednoznacznie
    > zdefiniować, ponieważ nie ma jednego stałego kryterium odniesienia.
    > Rodzaj i rozmiar tych potrzeb jest uzależniony od cech osoby
    > uprawnionej oraz od splotu okoliczności natury społecznej i
    > gospodarczej, w których osoba uprawniona się znajduje. Nie jest możliwe
    > ustalenie katalogu
    > usprawiedliwionych potrzeb podlegających zaspokojeniu w ramach
    > obowiązku alimentacyjnego i odróżnienie ich od tych, które jako objaw
    > zbytku lub z innych przyczyn nie powinny być uwzględnione.

    Zatem nadal nie uważam, aby finansowanie instytucji zwanej klerem nalezało
    do obowiązku alimentacyjnego. Czy słyszałeś o takich sprawa w sądzie
    rodzinnym, gdzie sąd okreslał, czy puszczenie dziecka do komunii mieści się
    w obowiązku alimentacyjnym?

    Idąc dalej - w naszym środowisku przyjęte jest, że po ślubie organizowane
    jest wesele z tańcami itp. Czy to oznacza, że jesli moja córka zajdzie w
    ciąże w wieku 16 lat moim obowiązkiem alimentacyjnym jest wyprawienie jej
    weseliska?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Głowa jest jedynym naczyniem,
    które bez zwiększenia objętości może pomieścić każdą ilość wody

  • 54. Data: 2005-11-08 01:50:47
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:68ea.00000127.436f4882@newsgate.onet.pl,
    Piotrek <p...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Niejakiej Xenie wypowiadającej się w tym wątku postawa mamusi tego
    > dziecka wyraźnie imponuje.

    Nie. Czytaj ze zrozumieniem. Uważam, że jeśli matka wychowuje dziecko w
    wierze katolickiej, to nie powinna w ogóle sie zastanawiać nad tak durną
    pożyczką, ale z innej strony patrząc nijak posłania do komunii nie potrafie
    do obowiązku alimentacyjnego zaliczyć.
    Postawa tej mamusi dla mnie graniczy z kretynizmem.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Dla kochanków śmierć jest nocą poślubną.
    /Novalis/

  • 55. Data: 2005-11-08 07:47:32
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl>

    Xena
> [...]
    > do obowiązku alimentacyjnego. Czy słyszałeś o takich sprawa w sądzie
    > rodzinnym, gdzie sąd okreslał, czy puszczenie dziecka do komunii mieści

    tu nie chodzi o PUSZCZENIE dziecka do komunii, bo ona nie zabrania dziecku
    iść do komunii. Tu chodzi o PŁACENIE za komunię, prezenty, uroczystość itp.
    itd.

  • 56. Data: 2005-11-08 07:50:56
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> napisał(a):

    > Nie widziałam wzmianki o tym, że matka jest katoliczką. Może coś
    > przeoczyłam.

    Matka jest katoliczką wierzącą, ale niepraktykującą. To znaczy że nie chodzi
    do kościoła, nawet w Boże Narodzenie, ale ma ślub kościelny. Puszcza też
    dziecko na religię w szkole, denerwuje ją tylko to że tygodniowo dziecko ma
    2 godziny religii. Natomiast gdyby dziecko miało tylko 1 godzinę religii
    tygodniowo to jej by to nie przeszkadzało.

    > A jesli rodzice wspomnianej ośmiolatki nie wychowują jej w wierze
    > katolickiej, to też się zalicza?

    no właśnie trudno powiedzieć czy ją wychowują w wierze katolickiej, bo nie
    chodzą z córką do kościoła ( ale też nie zabraniają jej chodzić np. z
    koleżankami). Dziecko chodzi też na religię w szkole.

  • 57. Data: 2005-11-08 12:26:28
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Arkadiusz Oleszczuk <a...@g...pl> napisał(a):

    przeczytałem cały wątek

    dawno się tak nie uśmiałem,
    po namyśłe jednak stwierdzam, że
    nalezy płakać nad tym dzieckiem,
    przecież to nie jego wina,
    że ma taką mamusię ...

    pzdr

    marek radwański

  • 58. Data: 2005-11-08 12:34:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Xena napisał(a):

> [...]
    > do obowiązku alimentacyjnego. Czy słyszałeś o takich sprawa w sądzie
    > rodzinnym, gdzie sąd okreslał, czy puszczenie dziecka do komunii mieści się

    Zdarza się bardzo często, że matki podają jako wydatki na dziecko
    wydatki związane z komunia świętą i jeszcze nie słyszałem by sąd tej
    kwoty nie uwzględnił, powołując sie na twoja d... argumentację.

> [...]
    > ciąże w wieku 16 lat moim obowiązkiem alimentacyjnym jest wyprawienie jej

    Twoja logika jest kulawa. Bo na razie nasze zwyczaje nie przewidują
    ślubów 16 latek. To są akurat wyjątki.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 59. Data: 2005-11-08 12:39:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Xena napisał(a):

    > Nie widziałam wzmianki o tym, że matka jest katoliczką. Może coś
    > przeoczyłam.

    Słyszałaś o domniemaniach faktycznych?

    > A jesli rodzice wspomnianej ośmiolatki nie wychowują jej w wierze
    > katolickiej, to też się zalicza?

    A to jest twoje domniemanie faktyczne, z tym że nie oparte na niczym, w
    przeciwieństwie do mojego.
    Ale to pomijam też. Potrzeby religijne dziecka są jego podstawowymi
    potrzebami, niezależnie od tego kim są jego rodzice.

    > Nie wiem, czy wszyscy prawnicy są idiotami, ale moim zdaniem akurat
    > jakikolewiek obrzadek koscielny nie jest elementem obowiązku
    > alimentacyjnego. Dlatego prosiłam o jakiś przepis, który o tym mówi.

    Widać, że mnie nie zrozumiałaś.

  • 60. Data: 2005-11-08 12:43:57
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    A ile dziecko powinno mieć matematyki, WF-u i filozofii wg matki??
    JaC