  • 1. Data: 2005-11-06 12:43:33
    Temat: Kraweznik miedzy jezdniami
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam takie pytanko : jest krzyzowka dwoch drog przecinajacych sie pod katem
    90stopni. Nie ma na niej zadnych zankow drogowych. Obie drogi sa wykonane z
    polbruku. Jedna z czterech odnog jest jakby "inna" - miedzy krzyzowka a
    droga miedzy polbrukiem jest pasek kraweznika (oczywiscie jest na wysokosci
    polbruku, czyli nie utrudnia przejazdu i jest tak jakby tylko wizuwalny). Co
    to oznacza ? Czy mozna powiedziec, ze jest to tylko inne wykonczenie drogi
    czy ma to jakis wplyw na przepisy obowiazujace na tej krzyzowce ?

    Fantom
    fut : pl.soc.prawo

  • 2. Data: 2005-11-06 13:16:01
    Temat: Re: Kraweznik miedzy jezdniami
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > to oznacza ? Czy mozna powiedziec, ze jest to tylko inne wykonczenie drogi
    > czy ma to jakis wplyw na przepisy obowiazujace na tej krzyzowce ?

    A czy ten krawężnik wystaje ponad płaszczyznę jezdni? Czy są jakieś inne
    znaki poziome? Dokąd prowadzi droga, czy aby nie jest to dojazd do posesji?

  • 3. Data: 2005-11-06 13:43:16
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > A czy ten krawężnik wystaje ponad płaszczyznę jezdni? Czy są jakieś inne
    > znaki poziome? Dokąd prowadzi droga, czy aby nie jest to dojazd do
    posesji?

    Nie wystaje ponad plaszczyzne jezdni. Brak jakichkolwiek oznaczen pionowych
    i poziomych. Prowadzi na parking. Ale wszytskie 3 drogi prowadza na parkingi
    wewnatrz osiedlowe.

    Fantom

  • 4. Data: 2005-11-06 15:05:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Fantom wrote:

> [...]
    > i poziomych. Prowadzi na parking. Ale wszytskie 3 drogi prowadza na parkingi

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że wyjazd z tego parkingu nie
    jest traktowany jako droga, tylko jako włączanie się do ruchu.
    Automatycznie wówczas musisz ustąpic pierwszeństwa.
    Może właśnie to projektanci chcieli podkreslić.

  • 5. Data: 2005-11-06 15:49:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał
> [...]
    > Automatycznie wówczas musisz ustąpic pierwszeństwa.
    > Może właśnie to projektanci chcieli podkreslić.

    Być może, wtedy pozostałe byłyby traktowane jako normalne drogi. Moża ta
    jedna jest inna (krótsza, inaczej geometrycznie usytuowana). Ewentualnie
    ktoś sobie coś umyślił, nie dokończył i teraz się głowimy;) Może mieli
    zrobić oznakowanie, byłaby to linia bezwarunkowego zatrzymania, jeśli jest
    biała, może nie było materiałów do budowy dróg to krawężnikiem
    wykończyli;)...

  • 6. Data: 2005-11-06 16:48:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał:

    >że wyjazd z tego parkingu nie jest traktowany jako droga,
    >tylko jako włączanie się do ruchu.
    A co ma piernik do wiatraka ? Droga to rodzaj budowli, a włączenie sie
    do czynność - jak może te dwie rzeczy porównywać ?

    >Automatycznie wówczas musisz ustąpic pierwszeństwa.
    Skoro pozostałe drogi też prowadzą do parkingu, to wszyscy się
    właczają i wszyscy wzajemnie sobie ustępują ;-D

    Artur Golański

  • 7. Data: 2005-11-06 16:54:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co
    > to oznacza ? Czy mozna powiedziec, ze jest to tylko inne wykonczenie
    drogi
    > czy ma to jakis wplyw na przepisy obowiazujace na tej krzyzowce ?

    Być może miało to jakieś znaczenie technologiczne w trakcie budowy drogi.
    Z punktu widzenia ruchu drogowego bez znaczenia.

  • 8. Data: 2005-11-06 18:34:45
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Sun, 06 Nov 2005 17:48:49 +0100, Artur Golanski napisał(a):

    > Skoro pozostałe drogi też prowadzą do parkingu, to wszyscy się
    > właczają i wszyscy wzajemnie sobie ustępują ;-D

    Cieplo ... bedzie to wtedy skrzyzowanie rownorzedne. Drogi przecinajace sie
    w jednej plaszczyznie nie bedace przecieciem drogi twardej z
    gruntowa/osiedlowa/dojazdowa. Poniewaz wszystkie sa dojazdowe jest to
    zwyczajne skrzyzowanie i obowiazuje regula prawej strony.

  • 9. Data: 2005-11-06 21:18:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    > Poniewaz wszystkie sa dojazdowe jest to zwyczajne skrzyzowanie
    >i obowiazuje regula prawej strony.
    Tak się składa, że przecięcie dróg stanowiących dojazd do obiektu
    przydrożnego skrzyżowaniem NIE jest :-)
    Tu mamy raczej do czynienia z przecięciem dróg wewnętrznych.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-11-06 22:11:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > Automatycznie wówczas musisz ustąpić pierwszeństwa.
    > Może właśnie to projektanci chcieli podkreślić.

    Trudno powiedzieć, co się wydawało projektantom, ze będzie oznaczać ów
    krawężnik, ale z punktu widzenia prawa nic nie oznacza. Nie ma takiego
    znaku drogowego, jak krawężnik.