    Date: Sat, 3 Dec 2022 20:36:13 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia

    W dniu 03.12.2022 o 15:50, Shrek pisze:

    > Po pierwsze to nie da się tego nieusłyszeć, po drugie to nie
    > motocyklista objeżdzał sztura, tylko sztur załadował się na jego pas.

    Co Ty chcesz słyszeń? Ty jesteś nietoperz, ze na słuch jeździsz? A co do
    ładowania się na cudzy pas, to nie chce mi się szukać tego filmu, ale
    wydaje mi się, że przed skrzyżowaniem motocykl stoi za samochodem, to
    skoro później został potrącony, to siły nie ma, i musiał się zbliżyć.

    > Ma - przy zajmowaniu pasów sztur miał go po prawej, więc motocyklista
    > miał pierszeństwo przy zajęciu środkowego. Normalnie bym powiedział, że
    > "zwyczaj" nakazuje z prawego na prawy jechać, ale tam prawy to był buspas.

    A tam był jakikolwiek środkowy? Bo gdyby były trzy pasy i środkowy, to
    oczywiście masz rację i ten na prawym pasie ma pierwszeństwo przed tym
    na lewym. Ale tu nie ma takiej sytuacji. Są dwa pasy w prawo i Sthur nie
    utrzymuje się na swoim i wjeżdża na prawy. Oczywiście nie miał prawa,
    ale to nie ma nic wspólnego z pierwszeństwem na prawym pasi9e, bo
    motocykl usta pasa nie zmienia.

    > Gdzie tu widzisz refyfowanie bez ważnego powodu?

    Zajeżdżanie drogi i próba zatrzymania. Przecież spokojnie mógł za nim
    jechać. Gdzieś by się zatrzymał. Nawet Policja nie ma prawa zatrzymywać
    kogoś nieoznakowanym pojazdem poprzez zajechanie drogi. Cywil tym
    bardziej. Gdyby zatrzymywany w niego wjechał, to zatrzymujący byłby
    sprawcą kolizji / wypadku. I jakże szczytny cel zatrzymania sprawcy
    kolizji nie ma tu nic do rzeczy.

    Na chwilę obecną - nie chce mi się szukać filmiku - to w naruszeniach
    prawa mamy remis. Kierowca samochodu jechał pod wpływem oraz nie
    utrzymał swojego pasa na skręcie powodując kolizje, a potem motocyklista
    dwukrotnie naruszył prawo zajeżdżając mu drogę :-) Tyle, ze kierowca w
    niego nie wjechał i uniknął kolizji.

    Tyle, że to nie mecz :-)

    --
    Robert Tomasik