  • Data: 2022-12-04 09:34:16
    Temat: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No więc zmusiłeś mnie do znalezienia tego filmu.
    > https://www.fakt.pl/plotki/jerzy-s-potracil-motocykl
    iste-dotarlismy-do-nagrania-ze-zdarzenia-video/chg5e
    lq

    Super - i coś w związku z tym chciałeś przekazać - od 9 sekundy - sztur
    jest na lewym moto na prawym, wszyscy pojechali na środkowy - dokładnie
    tak jak napisałem.

    > Rzuć sobie okiem na film. Tam nie ma namalowanych pasów skrętu.

    Co to są "pasy skrętu"?

    > Jeśli tam są tylko dwa pasy
    > na tej przełączce, to ja na miejscu Stuhra wjeżdżałbym na skrajny lewy,
    > ale nie można powiedzieć, że wjeżdżając na środkowy Stuhr zmienia pas.
    > Nie można, bo tam pasów nie wyznaczono.
    >
    > Teraz na który pas powinien wjechać motocyklista? Zjeżdża ze skrajnego
    > prawego, więc teoretycznie na skrajny prawy.

    W zasadzie nie ma takiego obowiązku... choć tak jest rozsądnie.

    > Tyle, ze ten skrajny prawy,
    > to chyba faktycznie BUS-pas. Uważam, że tam powinny76 być wyznaczone
    > znakami poziomymi pasy do skrętu, bo to wcale oczywiste nie jest, jak
    > tam przejechać.

    Nie ma znaczeni co byś chciał a co się stało. Sztur nie ustąpił
    pierwszeństwa przy zajmowaniu środkowego pasa. Koniec. Należy w takiej
    sytuacji zjechać i ustalić co dalej. Być może nic, być może czekać na
    policję - to zależy od porozumienia dwóch stron.

    > To nie jest ważny powód. Uważam, że zdecydowanie próby zapobiegnięcia
    > czy ujęcia nie mogą powodować większego zagrożenia, niż sam czyn. A tu
    > motocyklista parkuje motor na środku trzypasmowej jezdni blokując ruch,
    > co stanowi wykroczenie. Stuhr go objeżdża a on dalej tam stoi stwarzając
    > zagrożenie.

    Twierdzisz, że zatrzymanie kierowcy który spowodował kolizję (jak się
    okazuję pijanego) nie jest istotnym powodem?

    > Motocyklista podejmuje "pościg" przejeżdżając ze dwa razy ciągły pas. i
    > znowu parkuje motor na pasie. I tak naprawdę, gdyby nie to, że
    > ostatecznie się okazało, ze Stuhr był pod wpływem - o czym jak sądzę
    > motocyklista nie miał zielonego pojęcia - to moim zdaniem popełnił on
    > więcej wykroczeń, niż ten zatrzymywany.

    Myślę, że prezentujesz dość typowe myślenie kulsona. Jakby tu się
    dopierdolić do zgłaszającego czyn zabroniony, żeby mu się odechciało na
    przyszłość zgłaszać:P

    > Lewy bliższy pas za skrzyżowaniem jest dla pojazdów korzystających z
    > zawracania. Jeśli to jest to skrzyżowanie i oznakowanie tam jest takie,
    > jak widać w Google, to motocyklista popełnił trzy wykroczenia:

    NIe jest - bo na googlu buspas jest "odgrodzony" ciągłą a na filmie nie.

    > 1) Wyprzedzając pojazd spowodował z nim kolizję (bo oni byli na jednym
    > pasie)

    Jak po jednym, jak byli ustawieni na lewym i prawym?

    > 2) Dwa razy zaparkował na pasie zmuszając Stuhra i resztę kierowców do
    > objeżdżania go.

    No skandal... Swoją drogą był zakaz zatrzymywania?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!