  • Data: 2022-12-04 03:28:22
    Temat: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.12.2022 o 21:08, Shrek pisze:

    > No i? Samochód stał na lewym, moto go wyprzedził prawym. Na końcu
    > wszyscy pojechali na środkowy.

    No więc zmusiłeś mnie do znalezienia tego filmu.
    https://www.fakt.pl/plotki/jerzy-s-potracil-motocykl
    iste-dotarlismy-do-nagrania-ze-zdarzenia-video/chg5e
    lq

    > Tak był. Przed były lewy i prawy, po skręcie lewy, środkowy i prawy
    > (buspas). Zarówno stur jak i moto pojechali na środkowy.

    Rzuć sobie okiem na film. Tam nie ma namalowanych pasów skrętu. Stuhr
    wjeżdża na skrzyżowanie moim zdaniem z prawego pasa, bo stojący za nim
    motocyklista jest na wprost prawego brzegu prawego pasa na przełączce.
    Motocyklista jest za nim, bo w jego kamerze widać prawy tylny błotnik.

    Następnie wjeżdżają na skrzyżowanie i Stuhr wjeżdża na lewy pas. Nie
    wiem, czy przed skrzyżowaniem tam są dwa, ale na przełączce są co
    najmniej dwa, a Stuhr zajmuje lewy. Motocyklista objeżdża samochód i
    teraz pytanie na który pas powinien każdy z nich wjechać za
    skrzyżowaniem i przede wszystkim dlaczego. Jeśli tam są tylko dwa pasy
    na tej przełączce, to ja na miejscu Stuhra wjeżdżałbym na skrajny lewy,
    ale nie można powiedzieć, że wjeżdżając na środkowy Stuhr zmienia pas.
    Nie można, bo tam pasów nie wyznaczono.

    Teraz na który pas powinien wjechać motocyklista? Zjeżdża ze skrajnego
    prawego, więc teoretycznie na skrajny prawy. Tyle, ze ten skrajny prawy,
    to chyba faktycznie BUS-pas. Uważam, że tam powinny76 być wyznaczone
    znakami poziomymi pasy do skrętu, bo to wcale oczywiste nie jest, jak
    tam przejechać.

    Na stronie
    https://www.fakt.pl/plotki/jerzy-s-potracil-motocykl
    iste-dotarlismy-do-nagrania-ze-zdarzenia-video/chg5e
    lq
    na czwartej fotce widać prawy bok samochodu Stuhra po rzekomej kolizji -
    widzisz tam jakikolwiek ślad? Na filmie nawet nie widać, by motocyklistą
    zatrzęsło. Pytanie kto w kogo wjechał - bo dla mnie to nie jest
    oczywiste. Nawet jeśli Stuhr powinien jechać na lewy pas, to nie jest
    powód, by mu wjeżdżać w prawy bok.

    > Ale pisałeś bez ważnego powodu. Dla mnie kolizja to wytarczający powód,
    > żeby zwrócić uwagę, że chciałbym prozmawiać.

    To nie jest ważny powód. Uważam, że zdecydowanie próby zapobiegnięcia
    czy ujęcia nie mogą powodować większego zagrożenia, niż sam czyn. A tu
    motocyklista parkuje motor na środku trzypasmowej jezdni blokując ruch,
    co stanowi wykroczenie. Stuhr go objeżdża a on dalej tam stoi stwarzając
    zagrożenie.

    Motocyklista podejmuje "pościg" przejeżdżając ze dwa razy ciągły pas. i
    znowu parkuje motor na pasie. I tak naprawdę, gdyby nie to, że
    ostatecznie się okazało, ze Stuhr był pod wpływem - o czym jak sądzę
    motocyklista nie miał zielonego pojęcia - to moim zdaniem popełnił on
    więcej wykroczeń, niż ten zatrzymywany.

    I jeszcze jedna sprawa. Wydaje mi się, że zdarzenie miało miejsce na
    skrzyżowaniu o wsp. GPS: 50.063862, 19.923778. Stuhr i motocyklista
    wyjeżdżali z Reymonta. Tam nie ma dwóch pasów skrętu w lewo z tej ulicy.
    Fakt, że Stuhr ściął zakręt, ale nadal uważam, że w tej sytuacji
    motocyklista nie miał prawa go wyprzedzać, bo jechali po jednym pasie.
    Lewy bliższy pas za skrzyżowaniem jest dla pojazdów korzystających z
    zawracania. Jeśli to jest to skrzyżowanie i oznakowanie tam jest takie,
    jak widać w Google, to motocyklista popełnił trzy wykroczenia:

    1) Wyprzedzając pojazd spowodował z nim kolizję (bo oni byli na jednym
    pasie)
    2) Dwa razy zaparkował na pasie zmuszając Stuhra i resztę kierowców do
    objeżdżania go.

    Przy czym nie mam pewności, czy o to skrzyżowanie chodzi, choć
    motocyklista podaje miejsce interwencji Kraków, Aleja Mickiewicza 61 i
    na tej podstawie wydedukowałem miejsce zdarzenia.

    --
    Robert Tomasik