  • 211. Data: 2023-08-01 17:48:41
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-01 o 16:59, J.F pisze:

    > Tu akurat jak rozumiem Robert pił do stosunkowo prostego zapisu.
    >
    > A wedle vatowskich przepisów fakturę musisz wystawic w następstwie
    > dostawy towarów. Dostawy, a czy przeniesienia własności?

    Przeczytaj sobie pierwsze artykuły z ustawy o ptu.

    > Podpisana przez odbiorcę faktura w pewnym stopniu potwierdza,
    > ze dostawę otrzymał, na cenę sie godzi, na termin płatnosci itp.
    >
    > Ale od dawna odbiorca faktur nie podpisuje.

    Są jeszcze dowody dostawy.

    > A kto to stwierdził ? :_-)

    Sąd.

    > Skoro tego samego przedsiębiorcy ... to moze nawet jest to jeden
    > sklep. A adres sklepu ten sam - ten geograficzny, nie internetowy?

    Ten sam.

    > No bo mozna uzywac.

    I nie odbierać.

    > A to z Chin?
    > Bo wielu raczej 2 miesiecy czekac nie bedzie, moze 2 tygodnie.
    > I to jest w miare sensowny czas.

    To ile byś czekał na dostawę deklarowaną w terminie 5 dni?

    > Mogł umrzec, moze leżeć w szpitalu, mogla go policja aresztować, albo
    > komptuter i telefon zatrzymac - i to nie oszustwo.
    > Ale kto ma to sprawdzić?

    Robert twierdzi, że sąd.

    > Jesli jednak czeka, to nie oszustwo :-)
    > Ba - wystarczy, że powie, ze czeka :-)
    >
    > Oczywiscie uczciwy juz by dawno cos odpowiedział, pieniadze oddał itp.

    > Nie uważałeś.
    > Musi być wczesniej zamiar oszukania.

    A nie musi powiadomić wcześniej pisemnie o zamiarze?

    > No ale kto ma to wyjasnic, jak nie policja?

    > Moze wiekszosc jest uczciwych, a nieuczciwe to za granicą i złapać
    > Robert nie może ...

    Większość pewnie tak, ale te przypadki, z którymi ja się zetknąłem,
    to średniorozgarnięty człowiek identyfikuje prawidłowo po jakimś czasie
    obrabiania danych i próbach wyjaśnienia. I te lądują na policji a Robert
    nawet nie potrafi odróżnić tego.

  • 212. Data: 2023-08-01 18:31:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2023 o 17:38, J.F pisze:
    > Wykrycie przestępstwa, czy sprawcy?
    >
    > To czemu nie chcesz wykryc paru oszustw?
    > A, bo zgłaszający o nich wiedział ?
    >
    > Zaraz ... jakże to wykryc przestępstwo o ktorym nikt nie wiedział,
    > to pod jaką podkładką czynnosci prowadzic? ?

    No widzisz :-) Czasem tak jest. Ludzie przechodzą obok i nie wiedzą, że
    tam się przestępstwo dzieje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 213. Data: 2023-08-01 18:32:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2023 o 17:23, J.F pisze:
    > Prawdziwym problemem było to, że zapakowali dziewczyny do radiowozu
    > najwyraźniej nielegalnie, w jakim celu to chyba nie ustalimy,
    Uważam, że nie masz racji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 214. Data: 2023-08-01 18:35:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2023 o 17:48, cef pisze:
    > Robert twierdzi, że sąd.
    Wymyślasz coś, a potem z tym walczysz. Jakie znaczenie z punktu widzenia
    prawa cywilnego ma powód niewywiązania się z umowy? Nie chciał, czy nie
    mógł?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 215. Data: 2023-08-01 18:48:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Wymyślasz coś, a potem z tym walczysz. Jakie znaczenie z punktu widzenia
    > prawa cywilnego ma powód niewywiązania się z umowy? Nie chciał, czy nie
    > mógł?

    Po prostu generalizuję tak jak Ty, bo Ty dla wszystkich przypadków
    opóźnionej realizacji dostawy proponowałeś sąd. I to Ty wymyśliłeś.
    A, że to nie ten przypadek, no sorry.

  • 216. Data: 2023-08-01 19:01:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 18:32:31 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Uważam, że nie masz racji.

    Jakby nie zapakowali dziewczyn do radiowozu, to pewnie by nie wpadli
    na drzewo, bo zakładam, ze jednak latami jezdzili po okolicy bez
    wypadku, a jakby nawet wpadli, to by nie mieli powodu ani możliwosci
    ich wyrzucac z radiowozu :-)

    Jakby podwożenie do domu było możliwe, to też nie mieliby wielkiego
    powodu wyrzucac z radiowozu ... choc kolizja to jednak cos innego niz
    "wypadek z rannymi".

    J.

  • 217. Data: 2023-08-01 19:03:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 18:31:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No widzisz :-) Czasem tak jest. Ludzie przechodzą obok i nie wiedzą, że
    > tam się przestępstwo dzieje.

    Ale jakże tak można - czynnosci, bez otwartego śledztwa? :-)

    J.

  • 218. Data: 2023-08-01 19:10:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 17:40:22 +0200, Shrek wrote:

    > Od razu wyjebał... A zatorturowanie na śmierć w kulsonim kiblu to nie?

    Sam zmarl.

    >I jakoś nikogo nie wyjebali.

    Chyba wyjebali w koncu, ale na początku - prokurator śledztwo
    prowadzi, filmu z tasera komisji pokazać nie możesz,
    pewnie nawet procedury dyscyplinarnej rozpocząć nie możesz, bo
    śledztwo prokuratora ma pierwszeństwo.

    Ciekawe, jaki tam "zarzut" prokurator wpisał.

    Zawiesic chyba mozna, co bedzie skutkowało tym, ze im srednia wyplata
    spadnie, jakby ich potem wyj*, czy sami odeszli ..

    > Czyli największy problem to że pisamki szalujo:P

    No nie wie, czy sie komendant ich bał, czy bardziej wsciekl o ten
    radiowóz :-)

    Ale na ile tam pismaki prawde napisały, a na ile podkręciły,
    to jestem bardzo ciekaw.
    A tu cholera zmowa milczenia :-)

    J.

  • 219. Data: 2023-08-01 19:21:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 17:21:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Te sklepy często nie mają żadnego adresu geograficznego.

    Ale przedsiębiorca ma, i cos jest danych sklepu podane.

    A gdzies te paczki pakować trzeba ... niby mozna w stodole na polu ...

    > Różnie z tym bywa. Termosy kupowałem, to hurtownia się w adresie wysyłki
    > pomyliła.

    A ile tych termosów - moze to juz hurt? :-)

    No chyba, ze z hurtu juz trudno wyzyc, trzeba się bawic w logistykę
    :-)

    > Albo i nie oszukała, a jedynie nie wywiązała się z umowy.

    To w czym problem załatwic to normalnie - wysłać, albo powiedziec, ze
    nie wysłali i przyznac, ze towar sie skonczył.

    > Nie wiemy, jak się strony umówiły.

    Ogolnie, w detalu, raczej nie widzie powodu umawiac sie na 2 miesiące.

    > Ale jeśli nawet się umówiły na
    > tydzień, a paczki nie ma po miesiącu, to nadal nie dowód na oszustwo,
    > tylko na niewywiązanie się z umowy.

    Owszem, wtedy dzwonisz czy piszesz gdzie ta paczka.

    > Oczywiście, ze Policja. Tylko, że czasem wystarczy jeden telefon przed
    > przyjęciem zawiadomienia i odpada masa papierologii, a wystarcza jedna
    > notatka.

    No to super. Odfajkowałes sprawe, stwierdziłeś, ze przestępstwa nie ma
    - tylko czemu nie piszesz, ze tak zawsze sprawdzacie, a sugerujesz,
    ze z góry chcesz klienta odesłac prywaatnie do sądu.

    > Ale to sprawa cywilna.

    > Ale czasem można to wyjaśnić w prosty sposób i śledztwo zbędne.

    Ale Ty w ogole nie chcesz wyjasniac, tylko sie pytasz
    "a jaki pan ma dowód ze sprzedawca mial zamiar pana oszukac".

    > Po prostu warto "filtrować" i zajmować się przestępstwami, a nie
    > sprawdzaniem, czemu hurtownia telefonów nie odbiera.

    Jak hurtownia, to raczej odbiera. Bo z telefonów zyje.

    J.

  • 220. Data: 2023-08-01 19:21:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.08.2023 o 19:10, J.F pisze:

    > Sam zmarl.

    Pierdolenie. Tak samo jak mogli lecieć w chuja że małolata "sama na swój
    głupi ryj upadła". Skoro tych czterech, biegły i prokurator twierdzą, że
    sam wzioł i umar, to należy ich w ramach eksperymentu udusić na śmierć i
    sprawdzić czy przeżyją:P

    > Chyba wyjebali w koncu,

    Chyba każdy sam zdążył na emkę.

> [...]
    > spadnie, jakby ich potem wyj*, czy sami odeszli ..

    > No nie wie, czy sie komendant ich bał, czy bardziej wsciekl o ten

    A co komendanta radiowóz obchodzi? Przecież nie jego prywatny. Nowy
    dostaną albo będą mieć mniej roboty bo nie ma czym jeździć.

    > Ale na ile tam pismaki prawde napisały, a na ile podkręciły,
    > to jestem bardzo ciekaw.

    Sprawa jest prosta - jak pismaki mówią jedno a kulsony drugie to znaczy
    że kulsony na 100% kłamą. W 100% głośnych spraw okazywało się że prawda
    leżała znacznie bliżej pismaków niż kulsonów. Więc...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!