    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Tue, 1 Aug 2023 17:48:41 +0200
    <ua6dat$f4t$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua6ep6$fkv$1$cef@news.chmurka.net>
    <ua6rnt$1mf$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua7ili$mjn$1$cef@news.chmurka.net>
    <ua7rmt$s75$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua84hf$36n$1$cef@news.chmurka.net>
    <ua8ql4$hf6$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua8utj$jd7$1$cef@news.chmurka.net>
    <ua9dgf$164$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uab505$u0h$1$cef@news.chmurka.net>
    <14d6701i7de4r.15gyaxmq6nzp1$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2023-08-01 o 16:59, J.F pisze:

    > Tu akurat jak rozumiem Robert pił do stosunkowo prostego zapisu.
    >
    > A wedle vatowskich przepisów fakturę musisz wystawic w następstwie
    > dostawy towarów. Dostawy, a czy przeniesienia własności?

    Przeczytaj sobie pierwsze artykuły z ustawy o ptu.

    > Podpisana przez odbiorcę faktura w pewnym stopniu potwierdza,
    > ze dostawę otrzymał, na cenę sie godzi, na termin płatnosci itp.
    >
    > Ale od dawna odbiorca faktur nie podpisuje.

    Są jeszcze dowody dostawy.

    > A kto to stwierdził ? :_-)

    Sąd.

    > Skoro tego samego przedsiębiorcy ... to moze nawet jest to jeden
    > sklep. A adres sklepu ten sam - ten geograficzny, nie internetowy?

    Ten sam.

    > No bo mozna uzywac.

    I nie odbierać.

    > A to z Chin?
    > Bo wielu raczej 2 miesiecy czekac nie bedzie, moze 2 tygodnie.
    > I to jest w miare sensowny czas.

    To ile byś czekał na dostawę deklarowaną w terminie 5 dni?

    > Mogł umrzec, moze leżeć w szpitalu, mogla go policja aresztować, albo
    > komptuter i telefon zatrzymac - i to nie oszustwo.
    > Ale kto ma to sprawdzić?

    Robert twierdzi, że sąd.

    > Jesli jednak czeka, to nie oszustwo :-)
    > Ba - wystarczy, że powie, ze czeka :-)
    >
    > Oczywiscie uczciwy juz by dawno cos odpowiedział, pieniadze oddał itp.

    > Nie uważałeś.
    > Musi być wczesniej zamiar oszukania.

    A nie musi powiadomić wcześniej pisemnie o zamiarze?

    > No ale kto ma to wyjasnic, jak nie policja?

    > Moze wiekszosc jest uczciwych, a nieuczciwe to za granicą i złapać
    > Robert nie może ...

    Większość pewnie tak, ale te przypadki, z którymi ja się zetknąłem,
    to średniorozgarnięty człowiek identyfikuje prawidłowo po jakimś czasie
    obrabiania danych i próbach wyjaśnienia. I te lądują na policji a Robert
    nawet nie potrafi odróżnić tego.