  • 1. Data: 2023-07-07 23:20:30
    Temat: Spółka z o.o.
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Czy spółka z o.o może być przedmiotem obrotu handlowego?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2023-07-07 23:49:26
    Temat: Re: Spółka z o.o.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 23:20, Jacek pisze:

    > Czy spółka z o.o może być przedmiotem obrotu handlowego?

    Przedmiotem mogą być udziały w spółce, albo tzw zorganizowana część
    przedsiębiorstwa, która często oznacza całą firmę za wyjątkiem samej
    spółki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-07-08 06:51:53
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 7 Jul 2023 23:49:26 +0200, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Przedmiotem mogą być udziały w spółce, albo tzw zorganizowana część
    > przedsiębiorstwa, która często oznacza całą firmę za wyjątkiem samej
    > spółki.

    No to jeśli udziałowcy sprzedadzą komuś 100% udziałów, to osiągną taki
    skutek jakby sprzedali spółkę, nieprawdaż?

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2023-07-08 09:38:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 8 lipca 2023 o 06:52:01 UTC+2 Jacek napisał(a):

    > No to jeśli udziałowcy sprzedadzą komuś 100% udziałów, to osiągną taki
    > skutek jakby sprzedali spółkę, nieprawdaż?

    No ale co chcesz osiągnąć?
    W tym, że sprzedać można udziały, a nie TYLKO samą spółkę,
    chodzi o to, że każdy udziałowiec może swój udział sprzedać samodzielnie.
    A nie tylko wszyscy razem całość.
    Inna sprawa jaki to ma sens - ale może.

  • 5. Data: 2023-07-08 12:12:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2023 o 06:51, Jacek pisze:
    > No to jeśli udziałowcy sprzedadzą komuś 100% udziałów, to osiągną taki
    > skutek jakby sprzedali spółkę, nieprawdaż?

    No nie do końca moim zdaniem. Ale to jest kwestia nazewnictwa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-07-12 11:29:13
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Zwykle nie może, zależy od statutu (umowy).

    -----

  • 7. Data: 2023-07-16 20:19:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-07-07 o 23:20, Jacek pisze:

    > Czy spółka z o.o może być przedmiotem obrotu handlowego?

    Łatwo można znaleźć handlarzy spółkami. Osoby rejestrują spółki, a
    potem wystawiają je na sprzedaż, a nabywca może takową kupić. Na
    pierwszy rzut oka, jaki to ma sens? Kto nabywa takie spółki? A jednak są
    nabywcy, którym zależy, aby firma, w ramach której chcą działać, nie
    była świeża, a miała już ileś lat. W niektórych przypadkach, np.
    przetargach podobno ma to znaczenie.

  • 8. Data: 2023-07-16 23:02:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 12 lipca 2023 o 11:29:16 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Zwykle nie może, zależy od statutu (umowy).

    Czyli nie jest zabronione zakazać.
    Ale jeśli nie ma explicite zakazu, to może.
    Ważne jest to, o czym trzeba pamiętać.

  • 9. Data: 2023-07-17 01:01:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2023 o 20:19, Krzysztof 'kw1618' pisze:
> [...]
    > którym zależy, aby firma, w ramach której chcą działać, nie była świeża,
    > a miała już ileś lat. W niektórych przypadkach, np. przetargach podobno
    Przede wszystkim założenie spółki trwa dość długo. Jeśli ktoś ma pomył
    na biznes, to chce robić biznes, a nie przebijać się przez procedury. A
    kancelarie adwokackie zakładając kilka spółek jednocześnie po prostu
    powielają procedury.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-07-17 06:41:08
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 16 Jul 2023 20:19:20 +0200, użytkownik Krzysztof 'kw1618'
    napisał:

> [...]
    > nabywcy, którym zależy, aby firma, w ramach której chcą działać, nie
    > była świeża, a miała już ileś lat. W niektórych przypadkach, np.

    Powiadasz że łatwo? Hmmm, jak się to robi? :) Z dwoma kolegami na fali
    potransfomatorowego entuzjazmu założylim spółkę. Niczego nie wyprodukowała
    ale gdzieś tam w rejestrach jest. Myślę sobie właśnie że dobrze by było te
    20 lat opchnąć :)

    --
    Jacek