  • 1. Data: 2023-07-19 17:13:50
    Temat: Fikołki prawnicze - cześć pierwsza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-policjant
    ka-przeklejala-metki-w-sklepie-kuriozalna-decyzja-p,
    nId,6911735#crp_state=1

    Policjantka przeklejała metki w sklepi ale nie popełniła oszustwa, bo
    oszukała kasę samoobsługową a nie osobę.

    Przychodzą mi do głowy różne fikołki poboczne, związane z bankomatami,
    maszynami wendingowymi, biletomatmi i szeroko pojętymi interfejsami
    sieciowymi różnych instytucji - w tym bankowych i rządowych. W końcu jak
    złożysz lewy wniosek przez internet to oszukujesz komputer:P Jak jest z
    licznikami mediów - jaki jest limit żeby można było legalnie kraś^H^H^H^
    oszukiwać licznik nie będący osobą:P

    Ogólnie proponuję otworzyć cykl z co ciekawszymi fikołkami prawnym. Ten
    niech będzie pierwszy. Zerowy że rozporzadzenie nakazuje podać powód
    interwencji ale nie precyzuje że musi być to powód prawdziwy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-07-19 18:34:44
    Temat: Re: Fikołki prawnicze - cześć pierwsza
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 19 lipca 2023 o 17:13:55 UTC+2 Shrek napisał(a):
> [...]
    > niech będzie pierwszy. Zerowy że rozporzadzenie nakazuje podać powód
    > interwencji ale nie precyzuje że musi być to powód prawdziwy;)

    Co można zrobić z prokuratorem, który nie zna KC i nie wie, co to osoba prawna?

  • 3. Data: 2023-07-19 22:42:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2023 o 17:13, Shrek pisze:

    > Policjantka przeklejała metki w sklepi ale nie popełniła oszustwa, bo
    > oszukała kasę samoobsługową a nie osobę.
    Bo to nie jest oszustwo (286 kk), tylko oszustwo informatyczne (287 kk),
    gdzie nie ma mowy o osobie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-07-19 22:58:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo to nie jest oszustwo (286 kk), tylko oszustwo informatyczne (287 kk),
    > gdzie nie ma mowy o osobie.

    Jakiś trop to jest - to co prokurator niedouczony? Nawet jak ktoś
    wstawił zły numerek albo nawet od czapy to przecież pisałeś że można
    zmienić i żaden problem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-07-20 01:58:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-19, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Policjantka przeklejała metki w sklepi ale nie popełniła oszustwa, bo
    > oszukała kasę samoobsługową a nie osobę.

    Czy myśmy już tego nie wałkowali?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-07-20 06:19:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jul 2023 22:42:26 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Bo to nie jest oszustwo (286 kk), tylko oszustwo informatyczne (287 kk),
    > gdzie nie ma mowy o osobie.

    Hm, a jak na kasie z obslugą, to sie osobę wprowadza w błąd?
    Ona ta tylko towarem macha przed czytnikiem ... fakt, mogłaby
    sprawdzic czy sie towar zgadza.

    Samoobslugowa jeszcze wage sprawdza ... ale to latwo
    etykiete z ziemniakow czy co tam najtansze ...

    J.

  • 7. Data: 2023-07-20 06:40:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy myśmy już tego nie wałkowali?

    Mam wrażenie że sytuację tak, ale to nie ten przypadek. Tam zresztą nie
    był policjantka ale chyba policjant albo prokurator. Swoją drogą
    ciekawe, że takie akcje się właśnie do policji i innych prokuratorów
    przyklejają;)

    No dobra - przeszedłem "na lewo" weryfikacje w bankowości elektronicznej
    (powiedzmy że na prawdziwe dane) i sobie wypłaciłem 5 tysięcy (nie pół
    miliona żeby przypadkiem ktoś z banku nie zadzwonił) z czyjegoś konta.
    Żadnego człowieka po drodze nie oszukałem. Można się rozejść:P

    Przychodzą mi do głowy jeszcze różne pomysły;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-07-20 13:40:10
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.07.2023 o 06:19, J.F pisze:

> [...]
    > sprawdzic czy sie towar zgadza.
    >
    > Samoobslugowa jeszcze wage sprawdza ... ale to latwo
    > etykiete z ziemniakow czy co tam najtansze ...

    Jak sprawdza wagę to ręcznie wklepujesz asortyment.
    Jak czyta etykietę/kod kreskowy to wagę już ma w kodzie towaru/opakowania.
    No chyba że ja w jakich dziwnych sklepach robię zakupy.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2023-07-20 16:51:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.07.2023 o 13:40, RadosławF pisze:

    > Jak sprawdza wagę to ręcznie wklepujesz asortyment.
    > Jak czyta etykietę/kod kreskowy to wagę już ma w kodzie towaru/opakowania.
    > No chyba że ja w jakich dziwnych sklepach robię zakupy.
    W AUCHAN bierzesz owoce / jarzyny, ważysz wpisując kod z ceny przy
    towarze i drukuje się etykieta z kodem EAN. Ta etykieta jest
    czytana.przez kasę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-07-20 22:50:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    >

    > Policjantka przeklejała metki w sklepi ale nie popełniła oszustwa, bo
    > oszukała kasę samoobsługową a nie osobę.

    no spoko, ale tam w uzasadnieniu jest ostatnie zdanie, że ze względu na automatyzację

    procesu, zdaniem prokuratora nie mamy do czynienia z oszustwem a próbą kradzieży

    i ja bym się w sumie zgodził - że jeżeli próbowała wynieść towar, płacąc za jego
    część to
    'bardziej' kradła niż oszukiwała

    z maszyną wendingową wydającą towar po wrzuceniu guzika podobnie, w moim odczuciu
    bardziej
    kradzież niż oszustwo, oczywiście obie sprawy są dyskusyjne