  • 1. Data: 2002-02-23 22:18:02
    Temat: Sprzedaż czyjegoś programu. Umowa licencyjna?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    mam taką sytuację: prowadzę DG i zgłosił się do mnie znajomy, który
    chce, żebym sprzedawał jego program. Więc spoko, mam pomysł, żeby
    spisać umowę, że ja go będę sprzedawał przez rok itepe... Ale jak
    wypłacać temu gościowi kasę? Na jakiej podstawie? Nie podchodzi mi ani
    umowa o dzieło (przecież program dostaję na starcie i ja go sprzedaję
    przez rok) ani zlecenie (bo to on zleca sprzedaż mi, a nie ja jemu).

    Pytałem na grupie podatki, ale jedna osoba jeno odpowiedziała i tak
    niepewna swoich racji, więc postanowiłem Was pomęczyć... Pomóżcie,
    proszę...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-02-23 23:42:37
    Temat: Re: Sprzedaż czyjegoś programu. Umowa licencyjna?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 23 Feb 2002, Tristan Alder wrote:

    > wypłacać temu gościowi kasę? Na jakiej podstawie? Nie podchodzi mi ani
    > umowa o dzieło (przecież program dostaję na starcie i ja go sprzedaję
    > przez rok) ani zlecenie (bo to on zleca sprzedaż mi, a nie ja jemu).

    Podpisujecie umowę licencyjną, w której znajomy upoważnia cię do
    rozpowszechniania programu (tylko jedno pole eksploatacji). Z klientem
    końcowym zawierasz zaś (w imieniu znajomego) inną umowę, zapewne o
    szerszym zakresie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-24 14:15:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Feb 2002 00:42:37 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    >rozpowszechniania programu (tylko jedno pole eksploatacji). Z klientem
    >końcowym zawierasz zaś (w imieniu znajomego) inną umowę, zapewne o

    Spoko, ale jak wypłacać autorowi programu zarobek? On mi daje program,
    ja go sprzedaję, a część kasy odprowadzam autorowi, więc muszę to
    jakoś sobie zaksięgować, żeby się zgadzało. Muszę też jakoś
    odprowadzić podatek. W przypadku UZ zleceniobiorca wystawia rachunek,
    a ja odprowadzam za niego podatek do jego Urzędu Skarbowego. A co w
    tym przypadku?