  • 1. Data: 2002-02-23 18:20:00
    Temat: Pasy, dzieci, samochody i takie tam.
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Czy w sytuacji gdy samochód, już dość leciwy, nie ma pasów na tylnich
    siedzeniach mogą jeździć w nim dzieci inaczej niż na foteliku przyczepionym
    na przenim siedzeniu??? Mowa tu o dzieciach w wieku 5 lat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld

  • 2. Data: 2002-02-24 15:36:07
    Temat: Re: Pasy, dzieci, samochody i takie tam.
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Budzik <b...@p...onet.pl> napisał:

    >nie ma pasów na tylnich siedzeniach mogą jeździć w nim dzieci
    >inaczej niż na foteliku przyczepionym na przenim siedzeniu?
    W art. 39 ust. 3 PoRD czytam: "w pojezdzie samochodowym wyposażonym w
    pasy bezpieczenstwa...."
    Jak rozumię Twój pojazd JEST wyposażony w pasy !
    ".. dziecko w wieku do 12 lat [..], przewozi się w foteliku ochronnym"

    Zauważ, że przepis powyższy dotyczy pojazdu samochodowego, a więc nie
    tylko osobowego i nie zaweza powyższego obowiazku do istnienia pasów
    na tylnych siedzeniach. Wystarczy, ze istnieja w pojezdzie w ogole.

    Artur Golański
    ---------------------
    FAQ nt. ruchu drogowego http://www.kki.net.pl/~artgol

  • 3. Data: 2002-02-25 21:01:27
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze A...@k...net.pl:

> [...]
    > tylko osobowego i nie zaweza powyższego obowiazku do istnienia pasów
    > na tylnych siedzeniach. Wystarczy, ze istnieja w pojezdzie w ogole.

    A jeżeli będę chciał przewieź dwójkę dzieci?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
    same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

  • 4. Data: 2002-02-26 19:36:50
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Budzik <b...@p...onet.pl> napisał:

    >A jeżeli będę chciał przewieź dwójkę dzieci?
    Nie rozumię 8-/
    Skoro:
    to dwoje dzieci (w wieku do 12 lat) przewozi sie w dwoch fotelikach...

    Artur Golański

  • 5. Data: 2002-02-26 22:56:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a A...@k...net.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie rozumię 8-/
    > Skoro:
    > to dwoje dzieci (w wieku do 12 lat) przewozi sie w dwoch fotelikach...

    No tak, ale skoro w samochodzie są tylko jedne pasy z przodu, to jaki jest
    sens przewożenia dziecka w foteliku???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 6. Data: 2002-02-27 20:38:45
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Budzik <b...@p...onet.pl> napisał:

    >No tak, ale skoro w samochodzie są tylko jedne pasy z przodu, to jaki jest
    >sens przewożenia dziecka w foteliku???
    1. Sens jest podyktowany istnieniem przepisów tego wymagajacych
    2. Jesli tylne siedzenia nia posiadaja punktów kotwiczenia pasow, to
    pojazd nie musi ich posiadac, a pasazer zapinac. Jednak jesli
    zechcesz, to we własnym zakresie można wymyslec zabezpieczenie
    unieruchamiajace fotelik.
    3. Zauważ ze fotelik jest wymagany obligatoryjnie na przednich
    siedzeniach, natomiast na tylnych może to być "inne urzadzenie".

    Artur Golański

  • 7. Data: 2002-02-28 07:24:06
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pojazd nie musi ich posiadac, a pasazer zapinac. Jednak jesli
    > zechcesz, to we własnym zakresie można wymyslec zabezpieczenie

    Jesteś pewien? Nie wydaje mi się aby było to dozwolone.
    W razie wypadku władze mogą stwierdzić, że za "uszkodzenie dzieci"
    jest odpowiedzialne to zabezpieczenie Twojej produkcji
    bez odpowiedniej homologacji. I nie będąc sprawcą wypadku
    będziesz odpowiedzialny karnie za w/w "uszkodzenie".
    A jeśli nie będzie zabezpieczenia - winien będzie tylko
    sprawca. Ty co najwyżej moralnie.

    Wszystko moim zdaniem uszywiście.

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 8. Data: 2002-02-28 20:43:08
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    <O...@p...fm> napisał:

    >Nie wydaje mi się aby było to dozwolone.
    Co niedozwolone ? Podasz podstawe prawna ?
    Nim zaczniesz szukaj przeczytaj post-y od poczatku (jaki jest stan
    faktyczny - pojazd bez pasow na tylny siedzeniu) i jaki bylo pytanie.

    Artur Golański