  • 1. Data: 2002-02-23 21:37:42
    Temat: Rozmowa kwalifikacyjna - czy nowy ewentualny pracodawca ma prawo.....
    Od: "Anna Jantarska" <a...@p...onet.pl>

    Czy na rozmowie kwalifikacyjnej nowy ewentualny pracodawca powinien pytać
    kandydata o powód zwolnienia z poprzedniej pracy ?
    Mnie to spotkało (padło jako pierwsze pytanie, które zupełnie mnie
    zaskoczyło), ale czy w świetle prawa jest to poprawne?

    Czy rozpoczynając nową pracę należy nowemu pracodawcy dostarczyć poprzednie
    świadectwa pracy?
    Anna

  • 2. Data: 2002-02-23 23:46:23
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 23 Feb 2002, Anna Jantarska wrote:

    > Czy na rozmowie kwalifikacyjnej nowy ewentualny pracodawca powinien pytać
    > kandydata o powód zwolnienia z poprzedniej pracy ?

    W momencie rozmowy kwalifikacyjnej twój pracodawca nie jest jeszcze
    pracodawcą, więc trudno wiązać go jakimiś normami prawa pracy. Ponieważ
    zaś obowiązuje swoboda umów, ma on prawo wiedzieć z kim chce nawiązać
    stosunek pracy.

    > Czy rozpoczynając nową pracę należy nowemu pracodawcy dostarczyć poprzednie
    > świadectwa pracy?

    Jeśli taki obowiązek spoczywa na wszystkich szukających u danego
    pracodawcy pracy, to nie można mówić o dyskryminacji w rozumieniu art.
    11.03 KP.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-26 14:15:14
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > pracodawcą, więc trudno wiązać go jakimiś normami prawa pracy. Ponieważ
    > zaś obowiązuje swoboda umów, ma on prawo wiedzieć z kim chce nawiązać

    Czyli można bezkarnie go okłamać w razie potrzeby ;)
    Bezkarnie oczywiście o ile nie zostanie pracodawcą,
    nie pozna prawdziwych powodów zwolnienia...

    Pozdrawiam ... Miroo