  • 1. Data: 2007-06-27 22:11:22
    Temat: Spadek (kredyt do spłacenia) po zmarłym bracie.
    Od: m...@o...eu

    Witam.
    Moj brat zmarl pozostawiajac w spadku kredyt do splacenia, ktory sam
    żyrował. Nasi rodzice zyja, sa po rozwodzie. Ja mam dziecko.
    Matka - nieopatrznie, bez konsultacji ze mna - podpisala przyjecie
    spadku, czy jest mozliwosc zebym ja mogla zrzec sie sie swojej czesci
    spadku po bracie?

  • 2. Data: 2007-06-28 00:08:10
    Temat: Re: Spadek (kredyt do spłacenia) po zmarłym bracie.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@o...eu> wrote in message
    ps.com...
    Witam.
    Moj brat zmarl

    Kiedy?

    > czy jest mozliwosc zebym ja mogla zrzec sie sie swojej czesci
    > spadku po bracie?

    o ile nie minęło jeszcze 6 miesięcy to możesz.
    Wówczas całość spłacą inni.
    Jesli minęło to już przepadło.
    Jeżeli matka podpisała przyjęcie spadku z dobrodzieństwem inwentarza, to
    będziesz spłacać tylko z "ewentualnego" majątku spadku.
    Jeżeli przyjęła wprost, spłacasz z całego swojego majątku.

  • 3. Data: 2007-06-28 06:30:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jeżeli matka podpisała przyjęcie spadku z dobrodzieństwem inwentarza, to
    > będziesz spłacać tylko z "ewentualnego" majątku spadku.
    > Jeżeli przyjęła wprost, spłacasz z całego swojego majątku.

    a jesli minelo 6 miesiecy i pytajaca nie przyjmowala spadku, to z automatu
    jest on uwazany za przyjety wprost czy z dobrodziejstwem inwentarza?

  • 4. Data: 2007-06-28 07:03:20
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

    > a jesli minelo 6 miesiecy i pytajaca nie przyjmowala spadku, to z
    > automatu jest on uwazany za przyjety wprost czy z dobrodziejstwem
    > inwentarza?
    Przyjety wprost

    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2007-06-28 07:06:15
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

    > a jesli minelo 6 miesiecy i pytajaca nie przyjmowala spadku, to z
    > automatu jest on uwazany za przyjety wprost czy z dobrodziejstwem
    > inwentarza?

    Przyjecie proste

    pozdr
    luck

  • 6. Data: 2007-06-28 07:12:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:f5vmh5$cbf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przyjety wprost

    niezla lipa w takim razie, jak dla mnie powinno byc odwrotnie

  • 7. Data: 2007-06-28 07:16:37
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:f5vmh5$cbf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > niezla lipa w takim razie, jak dla mnie powinno byc odwrotnie
    To juz musisz podyskutowac z tworcami kodeksu cywilnego ;-)

    Nb. sa dwa przypadki kiedy przyjecie "z automatu" jest uwazane za
    przyjecie z dobrodziejstwem inwentarza:
    "gdy spadkobiercą jest osoba nie mająca pełnej zdolności do czynności
    prawnych albo osoba, co do której istnieje podstawa do jej całkowitego
    ubezwłasnowolnienia, albo osoba prawna" (art. 1015 § 2 kc)

    pozdr
    luck

  • 8. Data: 2007-06-28 08:37:02
    Od: m...@o...eu

    Niestety minely dwa lata, a sprawa tego kredytu wyplynęła teraz-
    nagle.

    Podpisala przyjecie spadku wprost. Calosci.

    Ja mam wezwanie do sądu, w tej wlasnie sprawie. Czyli co? Spłacam
    braciszka???

  • 9. Data: 2007-06-28 08:55:29
    Od: m...@o...eu

    I jeszcze jedno, dla czystego zaspokojenia ciekawości. Jeśli spadek
    jest przyjęty z dobrodziejstwem inwentarza, to znaczy, ze spłacam z
    majątku, który przyszedł po zmarłym, ale nie za swojego, tak? A co
    jeśli majątek spadkowy nie pokryje kredytu? Spłaca państwo, czy jakoś
    to przechodzi na krewnych zmarłego?

  • 10. Data: 2007-06-28 08:56:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Podpisala przyjecie spadku wprost. Calosci.

    ale podpisala za siebie, nie mogla podpisac za ciebie, ty przyjelas spadek
    z automatu niestety

    > Ja mam wezwanie do sądu, w tej wlasnie sprawie. Czyli co? Spłacam
    > braciszka???

    dowiesz sie w sadzie, byc moze mozna probowac to jakos odkrecic, wiec
    jeszcze nic straconego