  • 11. Data: 2007-06-28 08:57:49
    Temat: Re: Spadek (kredyt do spłacenia) po zmarłym bracie.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:1183020929.879339.255000@m36g2000hse.googlegrou
    ps.com...

    > I jeszcze jedno, dla czystego zaspokojenia ciekawości. Jeśli spadek
    > jest przyjęty z dobrodziejstwem inwentarza, to znaczy, ze spłacam z
    > majątku, który przyszedł po zmarłym, ale nie za swojego, tak?

    tak

    > A co
    > jeśli majątek spadkowy nie pokryje kredytu? Spłaca państwo, czy jakoś
    > to przechodzi na krewnych zmarłego?

    a to juz wtedy, na szczescie dla ciebie, nie twoj problem w tym wypadku

  • 12. Data: 2007-06-28 09:05:58
    Od: m...@o...eu

    Dzięki serdeczne Szerszen.
    Wprawdzie w glowie mam duzo jeszcze pytan, ale z grubsza juz
    nawietliles mi sprawe.
    I tylko jedno jeszcze.
    Piszesz ze jak podpisała, to klamka zapadła, a teraz znów ze w sądzie
    może da sie to odkręcic. To dosc wazne czy sie da czy nie, bo mam
    swoja rodzine, ktora utrzymuję i nie usmiecha mi sie splacac
    kilkadziesiat tysiecy za braciszka.

    Pewnie ja dostane do splacania polowe, a moi rodzice po cwiartce...
    A jesli jendak uda mi sie tego zrzec w jakis sposob, to i tak calosc
    musi splacic rodzina, tylko przez to ze spadek zostal przejety
    wprost...... Chyba bym ich tak nie zostawila z tym splacaniem calkiem
    samych, ale na dzien dzisiejszy jestem wsciekła za taką bezmyślność.

  • 13. Data: 2007-06-28 09:28:40
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > tak

    Raczej nie do końca - dobrodziejstwo inwentarza polega na tym, że za
    długi płaci się do wysokości wartości otrzymanego spadku. Natomiast
    można to spłacić ze swojego majątku.

    Jak się otrzyma w spadku wrak samochodu, co jest wart 200zł, to nie
    można powiedzieć wierzycielom "weźcie sobie ten wrak", skoro się spadek
    przyjęło. Trzeba wrak sprzedać lub z własnej kieszeni wysupłać 200zł.
    Wierzyciele zmarłego mają bowiem roszczenie do konkretnych kwot, a nie
    do rzeczy znajdujących się w spadku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2007-06-28 09:49:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie do końca - dobrodziejstwo inwentarza polega na tym, że za
    > długi płaci się do wysokości wartości otrzymanego spadku. Natomiast
    > można to spłacić ze swojego majątku.

    chodzi o wysokosc spadku, czyli jego wartosc, generalnie sie na tym nie
    straci tak jak mozna stracic na przyjeciu spadku wprost

  • 15. Data: 2007-06-28 09:53:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Pewnie ja dostane do splacania polowe, a moi rodzice po cwiartce...

    raczej nie, sa dwa wyjscia, albo bedziecie musieli splacic to solidarnie,
    albo jesli podzial spadku nie jest potrzebny to w wielkosciach takich jak
    to jest ustawowo, wiec chyba w tym przypadku bedzie to po 1/3, ale nie mam
    pewnosci, na szczescie po bracie nie dziedziczylem

> [...]
    > wprost...... Chyba bym ich tak nie zostawila z tym splacaniem calkiem
    > samych, ale na dzien dzisiejszy jestem wsciekła za taką bezmyślność.

    no coz, pretensje mozesz miec rowniez do siebie, bo rownie dobrze ty
    moglas wniesc sprawe do sadu o podzial spadku, ale nieznajac wszystkich
    szczegolow mogloby sie okazac, ze wyszlo by podobnie, bo pewnie spadek bys
    przyjela

  • 16. Data: 2007-06-28 09:54:01
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > chodzi o wysokosc spadku, czyli jego wartosc, generalnie sie na tym nie
    > straci tak jak mozna stracic na przyjeciu spadku wprost

    Teoretycznie się nie straci, ale zazwyczaj jest z tym masa kłopotu.

    W skład typowego spadku oprócz willi z basenem i samochodów wchodzą
    róznież inne rzeczy - od starej lodówki i kuchenki, poprzez garnki i
    szrućce, na ubraniach kończąc. Wszystko to ma teoretycznie jakąś
    wartość i podnosi wartość spadku. A nie tak łatwo jest spieniężyć...

    Choć z drugiej strony tego typu drobiazgi, podobnie jak gotówkę,
    przejmuje ten, kto pierwszy to sobie "zawłaszczył" z wyłączeniem
    oficjalnych procedur.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2007-06-28 13:29:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > a jesli minelo 6 miesiecy i pytajaca nie przyjmowala spadku, to z automatu
    > jest on uwazany za przyjety wprost czy z dobrodziejstwem inwentarza?

    wprost, chyba że ktoś inny przyjął z dobrodziejstwem inwentarza, wówczas
    automatycznie wszyscy, którzy się nie zadeklarowali też przyjmują z
    dobrodziejstwem inwentarza.

  • 18. Data: 2007-06-28 18:21:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@o...eu wrote:
    > I jeszcze jedno, dla czystego zaspokojenia ciekawości. Jeśli spadek
    > jest przyjęty z dobrodziejstwem inwentarza, to znaczy, ze spłacam z
    > majątku, który przyszedł po zmarłym, ale nie za swojego, tak? A co

    Wierzycieli nie interesuje, z czego będziesz spłacać. Interesuje ich
    tylko wycena "masy spadkowej", która ci przypadła, bo to jest górnylimit
    spłaty.

    > jeśli majątek spadkowy nie pokryje kredytu? Spłaca państwo,

    ROTFL

    > czy jakoś to przechodzi na krewnych zmarłego?

    Tylko jeśli dziedziczą. Plus jeśli nie złożyli żadnej deklaracji, to
    "domyślnie" inny też mają "dobrodziejstwo inwentarza" (czyli spłacają
    tyle, ile dostali) - art. 1016 KC.

  • 19. Data: 2007-06-28 20:07:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:f5vmh5$cbf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > niezla lipa w takim razie, jak dla mnie powinno byc odwrotnie

    Tylko państwo z definicji przyjmuje z dobrodzieństwem inwentarza.

  • 20. Data: 2007-06-29 06:56:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tylko państwo z definicji przyjmuje z dobrodzieństwem inwentarza.

    no tak, przeciez to obywatel ma w razie czego w dupe dostac :)