  • 1. Data: 2007-06-27 23:32:33
    Temat: niewywiązanie się z umowy sprzedaży [kupujący]
    Od: "Adam" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    zalicytowałem na Allegro przedmiot (portal internetowy - być może ma to
    znaczenie), wygrałem aukcję, kwota 1150,- z róznych powodów chcę zrezygnować
    z zakupu, a sprzedający straszy mnie teraz sądem (zdarzyło się, pierwszy raz
    na ponad tysiąc transakcji na Allegro). Nie dokonałem wpłaty, nie otrzymałem
    też wylicytowanego towaru.
    Sprzedający to prawdopodobnie firma, ale ponieważ to była aukcja z licytacją
    z tego co wiem nie mają zastosowania przepisy o sprzedaży na odległość, poza
    siedzibą itp.
    Czego (jakich konsekwencji) mogę się spodziewać w tej sytuacji?
    Czy sprzedający rzeczywiściemoże się zwrócić do sądu?
    Czy sąd może nakazać zapłatę za wylicytowany towar czy raczej wyrównanie
    strat które poniósł (i wykazał) sprzedający?
    Czy sa może jakieś osobne przepisy dot. zakupu tego rodzaju produktu?
    (oprogramowanie - portal internetowy)

    z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2007-06-28 11:16:42
    Temat: Re: niewywiązanie się z umowy sprzedaży [kupujący]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, Adam wrote:

    > Witam,
    > zalicytowałem na Allegro przedmiot (portal internetowy

    W kwestii formalnej - IMO to jest wartość niematerialna, a nie
    "przedmiot".

    pzdr, Gotfryd