  • 1. Data: 2007-06-27 20:51:13
    Temat: Zwrot kosztów szkolenia po rozwiązaniu umowy o pracę
    Od: agnieszka <a...@o...pl>

    Dzień dobry,

    W Grudniu 2004 roku podpisałem w zakładzie pracy umowę
    (tzw. "lojalkę"), w której pracodawca zobowiązał się do pokrycia
    kosztów szkolenia specjalistycznego w wysokości 100% wartości tj.
    15000 Euro (w tym koszty noclegów i dojazdów). Natomiast ja
    zobowiązałem się do przepracowania u pracodawcy 3 lat po ukończeniu
    kursu. Wysokość podlegających zwrotowi kosztów ulega proporcjonalnemu
    zmniejszeniu w stosunku do okresu przeprowadzanego.
    Po przepracowaniu 2.5 roku złożyłem wypowiedzenie umowy o
    pracę oraz poprosiłem o wyliczenie wysokości pozostałych do spłacenia
    kosztów w celu rozliczenia się z firmą. Pracodawca obliczenia dokonał
    od kwoty bazowej tj. 15000 Euro i ustalił kwotę do zwrotu na 3000 Euro
    nie uwzględniając rzeczywistych kosztów jakie poniósł i nie okazując
    mi żadnych rachunków jakie zapłacił. Według moich informacji
    pracodawca nie płacił w ogóle żadnego rachunku za moje szkolenie
    (jedynie pokrył koszty noclegów i dojazdów), a płatności na 10000 Euro
    dokonała zaprzyjaźniona firma której pracownicy uczestniczyli w ww.
    szkoleniu.
    Następnie dokonałem wyliczenia, że pracodawca zainwestował we mnie
    ok. 620 Euro co po odpracowaniu daje kwotę do zwrotu ok. 120 Euro.
    Takie wyliczenie przedłożyłem pracodawcy, a pracodawca mnie
    poinformował, że tą sprawę przejmuje ich prawnik i od niego otrzymam
    notę obciążającą i jeśli nie zapłacę to sprawa zostanie skierowana do
    sądu.
    W związku z tym mam pytania: Jak powinienem się zachować w takiej
    sytuacji? Czy pracodawca ma prawo żądać zwrotu kosztów których nie
    poniósł, tylko dlatego, że na taką kwotę została podpisana umowa?

  • 2. Data: 2007-06-28 05:13:05
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 27 Cze, 22:51, agnieszka <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kosztów szkolenia specjalistycznego w wysokości 100% wartości tj.
    > 15000 Euro (w tym koszty noclegów i dojazdów). Natomiast ja

    w/g mnie podpisujac "przyznajesz sie do dlugu" i jesli firma nawet
    jakos sobie zalatwila obnizenia kosztow to i tak Tobie nic do tego bo
    moze ta firma "B" ktora rzeczywiscie zaplacila rozliczala sie z "A"
    barterowo badz poprzez inna transakcje wiazana. Uznales dlug,
    zobowiazales sie do czegos, wiedziales jakie sa konsekwencje, wg mnie
    byly pracodawca ma racje.

    pozdrawiam.