  • 58. Data: 2013-08-02 13:00:42
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie.
    > Jelsi juz mamy pozostac przy tej formie co mamy teraz to
    > stawka powinna byc jednakowa dla wszystkich.
    > Co moze miec kaucję, powinno miec kaucje.

    Czyli np. kaucja na wszystkie butelki plastikowe?

    > Sortowanie powinno polegac na tym, ze co ma znak recyklingu ląduje w
    > recyklingu, reszta w smieciach zwyklych.

    Nie wiem co chciałes przez to powiedzieć.
    Przeciez cały w tym ambaras...
    :)

    > A edukację powinno się zacząć w podstawowce.
    > Z czasem nawyk sortowania beda mieli wsyscy.

    Zgadzam sie, ze trzeba uczyć od młodego.
    Ale obawiam sie, tfu, zazdroszcze, ze jestes wiekszym idealistą ode mnie.

    > Ten kto nie chce sortowac i tak tego robil nie bedzie i zadne kary go
    > to tego nie zmusza.
    > Koniec.

    niestety to może być smutna prawda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 63. Data: 2013-08-02 13:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dodatkowo? Przecież taka sortowanie jest tańsze, zwłaszcza po
    > uwzględnieniu kosztów społecznych.

    Dodatkowo.
    Skoro dotychczas sporo lądowało na śmietnisku a teraz miałoby wszystko iśc
    do sortowni to dodatkowo.
    Koszty społeczne? No to własnie społeczenstwo płaci :(

    > Tylko czy na pewno i o ile.

    No przeciez ja tych liczb sobie z powietrza nie wyciągnałem.
    Pojawiały sie w dyskusji i linkowanych materiałach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 64. Data: 2013-08-02 13:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No i te 100% wchodzi mniej niz 70%

    Gdzie wchodzi?
    Piszesz o jakiś niestandardowych sytuacjach (nie masz śmieci...???) i mamy
    z tego jakieś ogólne wnioski wyciągać?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 62. Data: 2013-08-02 13:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie wiem czy jest sens na koloru puszek, ale o kolorach coś było w
    > filmie Witka o sortowni. Pojawia się tam moment, gdzie opisywane jest,
    > że przetwarzalnia PETów chce mieć kolorami. Więc następny etap, to
    > będzie kolejne 20 kubłów do kolorów?

    Jak sądzisz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 65. Data: 2013-08-02 13:03:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-02 13:00, Budzik pisze:

    > Czyli np. kaucja na wszystkie butelki plastikowe?

    Tak jest w niektórych krajach. Plus kaucja na puszki.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2013-08-02 13:03:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    następuje:

    > Wydaje sie, ze na to sposób jest dośc prosty:

    A dlaczego do administracji? Raczej do prezydenta miasta.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2013-08-02 13:32:03
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 8:20 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > filmie Witka o sortowni. Pojawia się tam moment, gdzie opisywane jest,
    > że przetwarzalnia PETów chce mieć kolorami. Więc następny etap, to

    beda tylko trzy kubly; RGB
    a ty bedziesz mial obowiazek rozlozyc puszki na kolory składowe.

  • 68. Data: 2013-08-02 13:51:52
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Dokładnie takie argumenty pojawiły sie w dyskusji.
    > Ale tak jak pisałem, nie wiem czy to tylko pomysł czy coś wiecej.
    > Teoretycznie obecnie tez można przeglądnąć twoje smieci, prawda?
    > Zwłaszcza, jak mieszkasz w miejscu, gdzie masz wydzielony własny smietnik.

    Ja akurat w bloku. Ale znajomym mieszkającym w domkach, gdzie dostęp do
    kubła był od wnętrza i od zewnątrz posesji zawsze radziłem: "patrz co
    wyrzucasz, kup sobie shredder albo papiery spalaj, a śmieci naprawdę
    wrażliwe weź do auta i wyrzuć gdzieś po drodze, np. na stacji benzynowej".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 69. Data: 2013-08-02 14:28:24
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 9:42 AM, Helios wrote:

    > tylko że w skrajnych przypadkach płaciłem 7.5zł a mogę/bede 44zł
    > I PYTAM SIĘ GDZIE i DO KOGO TA RÓŻNICA IDZIE?
    >

    > przecież to są ogromne kwoty

    zysk gminy

    formalnie powinno byc tak, ze oplaty maja pokrywac koszty.
    Ale zycie swoje.

  • 70. Data: 2013-08-02 14:50:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 11:33, Jacek Midura pisze:

    > ZTCP recycling szk?a jest*du?o* kosztowniejszy (energetycznie i
    > surowcowo - np. woda) ni? plastiku. Ekologiczno?? opakowa?
    > szklanych to mit.

    Ale nie recycling przez przetapianie, tylko kaucja i ponowne użycie
    butelek po samym myciu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek