  • 51. Data: 2013-08-02 10:51:51
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-08-01 18:57, witek pisze:

    > Troche tu dyskutowalismy o sortowaniu smieci.
    >
    > No i co.

    W Gdyni mam tak:

    Płaciłem 24 zł, płacę 39. Śmieci wywożone są rzadziej, śmietnik prawie
    permanentnie jest przepełniony. W domu męczę się z jakimiś workami
    wiszącymi na haczyku, w których mam "posortowane". I tak nie sortuję
    tak, jak życzy sobie miasto: na 4 kategorie. Plastik i metal ładuję
    razem. Nie będę się wygłupiał. W sklepach nie ma nawet śmietników
    czterokomorowych.

    Ale najlepsze jest to: śmieciarka przyjeżdża o 5:30 rano i tak hałasuje,
    że budzi wszystkich na osiedlu. Kiedyś przyjeżdżała "w godzinach
    urzędowania".

    --
    MN

  • 52. Data: 2013-08-02 10:57:23
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 02.08.2013 09:42, Helios wrote:

    > tylko że w skrajnych przypadkach płaciłem 7.5zł a mogę/bede 44zł
    > I PYTAM SIĘ GDZIE i DO KOGO TA RÓŻNICA IDZIE?
    >

    > przecież to są ogromne kwoty

    Jak rzad chce Twojego Dobra to po prostu je sobie bierze.

    zen.aspx

  • 53. Data: 2013-08-02 11:00:37
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 02.08.2013 10:17, z wrote:

> [...]
    > - suche do odzysku
    > - mokre na wysypisko
    > - ew. trzeci na szkło
    > Reszta roboty dla "fachowców".
    > I jeśli już ustawa to odgórnie jednakowo w całej Polsce.
    > Od wielu lat w mojej spółdzielni to tak właśnie wygląda.
    > Spółdzielnia sobie jakoś radziła sama, nikt do lasu nie wywoził,
    > DZIAŁAŁO!!!
    > Wpie... się "mądrzy" i namieszali. Skutek: 2 razy drożej i rzadszy
    > odbiór=sterta wokół śmietników.
    >
    > Zastanawiam się tylko jak ten bajzel wadza przekuje w kolejny wielki

    Ja zaobserwowalem za to masowy atak okolicznej zulerni na kontenery z
    sortowanymi - wybieraja butelki wiec zielone pojemniki ich ciesza
    najbardziej.

    Nawet zapuszczaja zurawia do dzwonow.

    zen.aspx

  • 54. Data: 2013-08-02 11:04:25
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 02.08.2013 10:51, Marcin N wrote:

    > Ale najlepsze jest to: śmieciarka przyjeżdża o 5:30 rano i tak hałasuje,
    > że budzi wszystkich na osiedlu. Kiedyś przyjeżdżała "w godzinach
    > urzędowania".

    To ja z kolei narzekam, bo jak przyjezdzali wlasnie bladym switem, to
    tylko w lecie budzilo, ale szlo sie spac potem jak trzeba ;)

    Teraz w slonsu kontenery potrafia czekac od rana do nawet 15-tej.

    Neapol kurwa.

    Rozgrzane na sloncu smieci biologiczne capia przez caly dzien.

    Podobnie jest w centrum - przechodzilem jakis tydzien temu i filipa,
    dluga, i cala okolica - powystawiane kubly, godzina kolo 16-tej, skwar,
    kubly czekaja...

    zen.aspx

  • 55. Data: 2013-08-02 11:13:56
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 02.08.2013 06:26, sqlwiel pisze:

    > Kapitalny pomysł!
    > Wszak po zawartości worka śmieci można bardzo dużo wywnioskować o ich
    > wytwórcy. Było o tym w paru filmach hamerykańckich. Ile pije, kiedy żona
    > ma okres, czy nie bzyka sąsiadki, co czyta, gdzie ma konta, czy zdrowo
    > je, na co choruje...
    > Tylko czekać, aż muszle klozetowe też będą zgrabnie i automatycznie
    > pakowały gówienko w worek z kodem paskowym. Nie śmiejcie się. Ja już
    > tego pewno nie dożyję, ale Wy macie szansę.

    Akurat coś dla GIODO.
    :D

  • 56. Data: 2013-08-02 11:33:01
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> Wrote in message:

    > faktycznie plastiku się produkuje
    > masa, bo codziennie są różne butelki z mleka (zamiast ustawy śmieciowej,
    > przywróciliby szklane butelki, jak za PRL były)

    ZTCP recycling szkła jest *dużo* kosztowniejszy (energetycznie i
    surowcowo - np. woda) niż plastiku. Ekologiczność opakowań
    szklanych to mit.

    --
    Jacek Midura

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 57. Data: 2013-08-02 12:03:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-02 09:02, Użytkownik m napisał:

    > Gdybym był korzystający z takiego sortowania śmieci, zostawiałbym śmieci
    > pod bramką do śmietnika z karteczką o treści: "Drogi .....(tutaj
    > określenie tego kto otwiera)..... Proszę o instruktaż sortowania śmieci
    > na przykładzie moich. Niestety ze względu na nawał obowiązków nie mogę
    > być przy tym obecny. (podpis)"

    Ludzie zrobią to co zawsze czyli rzucą śmieci przed wejściem.
    A nazajutrz pracownik spółdzielni przez sześć godzin będzie
    je zbierał rozwłóczone przez wiatr, psy, dzieci i zbieraczy.
    Przez 6 bo pozostałe dwie poświęci na pilnowanie otwartego
    śmietnika.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2013-08-02 13:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tylko, że te techniczne możliwości mogą dać w sumie to samo albo
    > lepiej niż nietechniczne.

    Zgoda.
    Tylko kto za to zapłaci?

    > Czy odzyskanie 70 z normalnie przetwarzanych śmieci na pewno da gorszy
    > rezultat niż wprowadzenie ogólnonarodowej akcji ręcznego sortowania, z
    > zatrudnianiem Kontrolerów i innymi dzikimi rzeczami? Czy naród
    > dostarczy faktycznie już posortowane, czy też i tak będą przemycać
    > nieposortowane? Czy różnica pomiędzy twoim 70 a 90 usprawiedliwia
    > stałe utrudnianie życia narodu?

    Różnice są dwie.
    Z jednej strony wiekszy odzysk i tutaj absolutnie sie zgadzam -
    teoretyczny. Zwłaszcza w pierwszych latach.
    Drugi - finansowy, bo sortowanie w domu *teoretycznie* jest darmowe.

> [...]
    > już są, tylko, że co idę, to kopiasto zasypane i nie ma gdzie wrzucić,
    > bo co to jest 2 kubły na tyle bloków), to jak mam to gromadzić? Na
    > razie mam 1 kubeł na plastik w przedpokoju, bo faktycznie plastiku się
    > produkuje masa, bo codziennie są różne butelki z mleka (zamiast
    > ustawy śmieciowej, przywróciliby szklane butelki, jak za PRL były),
    > kartony z maślanki, opakowania po jogurtach itp. Ze szkłem nie ma
    > problemu, bo raz za ile się człowiekowi jakaś szklanka stłucze... Ale
    > pozostałe sortowanie to jakaś masakra. Już na etapie zwykłego życia.

    Zgadzam sie ze sortowanie na 5 frakcji to absurd i czym szybciej firmy i
    miejscowi urzednicy to zrozumieją tym lepiej. Tak samo absurdy typu mycie
    plastików, wyciaganie zszywek z zeszytów, oddzielanie etykiet od plastikó
    itp.
    Takie wymogi beda tylko ludzi zniechęcac i zachecac do omijania.
    Ludzie beda sortować w domu tylko jeżeli bedzie to wzgędnie wygodne i
    możliwe technicznie.
    Sam mam od wielu lat w domu 2 duże kubły na normalne i plastiki. Osobno
    mała siateczka na szkło.
    Makulature sortuje tylko przy okazji wiekszych porządków. Wstyd :)

    Pytanie - jaki sposób byłby optymalny? co mozna ze sobą połączyć?

    Pomijam takie nietypowe przedmioty jak elektronika, baterie - wiadomo, ze
    do tego są wyspecjalizowane miejsca.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 60. Data: 2013-08-02 13:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > pakowały gówienko w worek z kodem paskowym. Nie śmiejcie się. Ja już
    > tego pewno nie dożyję, ale Wy macie szansę.

    Dokładnie takie argumenty pojawiły sie w dyskusji.
    Ale tak jak pisałem, nie wiem czy to tylko pomysł czy coś wiecej.
    Teoretycznie obecnie tez można przeglądnąć twoje smieci, prawda?
    Zwłaszcza, jak mieszkasz w miejscu, gdzie masz wydzielony własny smietnik.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 61. Data: 2013-08-02 13:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A jednak. Postawili na cały waryniol chyba z 3 kubły i ciągle są
    > przepełnione.

    Wydaje sie, ze na to sposób jest dośc prosty:
    - telefon do administracji
    - drugi telefon do administracji (tym razem juz z jakims szefem)
    - przy braku reakcji smieci przy drzwiach tejze administracji.

    :)

    U mnie kiedys tez był problem z przepelnionymi dzwonami - nie musiałem
    trenowac calej sciezki, bo pomogł jeden telefon. Od tgo czasu nigdy nie
    było problemu z wyrzucaniem plastików.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"