  • 71. Data: 2013-08-02 14:54:58
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 13:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    > Zgoda.
    > Tylko kto za to zapłaci?

    Początkowo bank. A później to się zamortyzuje niższymi kosztami segregacji.

    > Z jednej strony wiekszy odzysk i tutaj absolutnie sie zgadzam -
    > teoretyczny. Zwłaszcza w pierwszych latach.
    > Drugi - finansowy, bo sortowanie w domu *teoretycznie* jest darmowe.

    Nie, jest drogie, bardzo drogie.
    Kosztuje:
    a) pracę ludzi segregujących, która to praca przy masówce kosztuje
    duuuuużo mniej niż przy segregowaniu w domu.

    b) konieczność budowy punktów odbioru, z podziałem na 5 rodzajów

    c) konieczność budowy sieci transportu, z podziałem na 5 rodzajów

    > Takie wymogi beda tylko ludzi zniechęcac i zachecac do omijania.
    > Ludzie beda sortować w domu tylko jeżeli bedzie to wzgędnie wygodne i
    > możliwe technicznie.
    > Sam mam od wielu lat w domu 2 duże kubły na normalne i plastiki. Osobno
    > mała siateczka na szkło.
    > Makulature sortuje tylko przy okazji wiekszych porządków. Wstyd :)

    No i sam widzisz... A teoretycznie każdy papierek trzeba oddzielnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 72. Data: 2013-08-02 14:55:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 13:03, Liwiusz pisze:

    > A dlaczego do administracji? Raczej do prezydenta miasta.

    A to prezydent zapewnia, nie spółdzielnia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 73. Data: 2013-08-02 15:15:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > A to prezydent zapewnia, nie spółdzielnia?

    Teraz tak. Zamawiającym usługę jest prezydent/lub inna władza miejska/gminna

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 74. Data: 2013-08-02 15:57:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A dlaczego do administracji? Raczej do prezydenta miasta.

    A ty jak chcesz wypłacic pieniadze z bankomatu to do prezesa banku
    dzwonisz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 75. Data: 2013-08-02 15:57:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale nie recycling przez przetapianie, tylko kaucja i ponowne użycie
    > butelek po samym myciu.

    Tez chyba jest drogi, patrzac na to, ze duzo firm wycofala sie z zwrotnych
    butelek szklanych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 76. Data: 2013-08-02 15:57:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Tak jest w niektórych krajach. Plus kaucja na puszki.

    Rozumiem. W sumie nie spotkałem sie, ale mogłem po prostu nie zauważyć.
    Jak myslisz - ile w polsce musiałby wynosic kaucja, zeby to miało sens?
    Czy nie zrobi sie z tego kolejny butelkowy problem? (tylko z paragonem
    itp.)
    Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za drogie
    powtórne przetworzenie?)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 77. Data: 2013-08-02 15:57:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A to prezydent zapewnia, nie spółdzielnia?

    Obecnie jakiś urzad miasta gminy, wiec należy dzwonic do odpowiednich
    komórek w tych urzedach - to miałem na mysli, piszac administracja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 78. Data: 2013-08-02 15:57:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Początkowo bank. A później to się zamortyzuje niższymi kosztami
    > segregacji.

    Jakimi niższymi?
    Przeciez mamy gotowe, wybudowane sortownie i wiemy, jakie maja ceny.

    > Nie, jest drogie, bardzo drogie.
    > Kosztuje:
    > a) pracę ludzi segregujących, która to praca przy masówce kosztuje
    > duuuuużo mniej niż przy segregowaniu w domu.

    Zawsze jestem ciekawy takich wyliczeń.
    Statystyczny Kowalski sortował plastiki.
    Jego praca kosztowała Państwo 5 mld zł.
    Tylko ze tak naprawde Kowalski po prostu wyrzucał butelki do 2 rożnych
    koszy, nic go to nie kosztowało wiecej, no chyba ze ciezko mysli i
    doliczymy stracony czas na myslenie.

    > b) konieczność budowy punktów odbioru, z podziałem na 5 rodzajów

    Chcesz mnie przekonać, ze drozej jest przyjac 5 rodzajów smieci niz przyjac
    wzystko razem i to przesortować?

    > c) konieczność budowy sieci transportu, z podziałem na 5 rodzajów

    Chcesz mnie przekonac, ze w srednio zurbanizowanym miescie wazniejszy jest
    kilomentraz niz gabaryt odbieranych smieci?

    > No i sam widzisz... A teoretycznie każdy papierek trzeba oddzielnie.

    Swiadomośc to podstawa :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 80. Data: 2013-08-02 15:57:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > beda tylko trzy kubly; RGB
    > a ty bedziesz mial obowiazek rozlozyc puszki na kolory składowe.

    Dobrze, ze nie na poszczególne pierwiastki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 79. Data: 2013-08-02 15:57:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ja akurat w bloku. Ale znajomym mieszkającym w domkach, gdzie dostęp
    > do kubła był od wnętrza i od zewnątrz posesji zawsze radziłem: "patrz
    > co wyrzucasz, kup sobie shredder albo papiery spalaj, a śmieci
    > naprawdę wrażliwe weź do auta i wyrzuć gdzieś po drodze, np. na stacji
    > benzynowej".

    Sam widzisz.
    ale fakt jest faktem, ze zwłaszcza niszczenie dokumentów warto
    przeprowadzic staranniej.

    Ale skoro nawet instytucje czasami o tym nie pomyślą...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,