  • 41. Data: 2013-08-02 08:20:46
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.08.2013 22:25, Budzik pisze:
    > Ale po co?
    > bo sens sortowania plastiki, szkło itp jest jasny.
    > A po co miałoby sie sortować na kolory puszek?

    Nie wiem czy jest sens na koloru puszek, ale o kolorach coś było w
    filmie Witka o sortowni. Pojawia się tam moment, gdzie opisywane jest,
    że przetwarzalnia PETów chce mieć kolorami. Więc następny etap, to
    będzie kolejne 20 kubłów do kolorów?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 42. Data: 2013-08-02 08:25:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 01:22, Budzik pisze:
    > Czyli zgadzasz sie dodatkowo płacić?

    Dodatkowo? Przecież taka sortowanie jest tańsze, zwłaszcza po
    uwzględnieniu kosztów społecznych.

    > I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

    Tylko czy na pewno i o ile.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2013-08-02 08:27:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-01 18:57, witek pisze:

    > Troche tu dyskutowalismy o sortowaniu smieci.
    >
    > No i co.
    > No i mamy to o czym mowilem.
    > Piesze patrole śmietnikowe za milion złotych.
    >
    > Budzik: hau hau.

    A będzie tak:
    http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/11660_kabaret_pod
    _wyrwigroszem__xv_mazurska_noc_kabaretowa_.php

    :))

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 44. Data: 2013-08-02 08:27:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Podobno w oparciu o taki mechanizm, że skoro każdy już będzie płacił
    > za BEZPROBLEMOWE legalne wywalanie śmieci, to nie będzie miał motywacji
    > że wywalać je komuś pod ogródkiem albo na polu.

    No ale przecież BEZPROBLEMOWO i legalnie wywalam śmieci do zsypu albo do
    zabudowanego ładnego śmietnika od kilkunastu lat, jak tu mieszkam... To
    teraz zrobiło się PROBLEMOWE.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2013-08-02 08:53:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-01 19:46, Użytkownik Helios napisał:

    > ale podawali w tefałenie jakis przykład gdzieś ogrodzono smietniki,
    > wydzielono miejsce i zatrudniono na 2 godziny dziennie pracownika który
    > otwiera "śmietnik" i w jego obecności ludzie wyrzucają, podobno wszyscy
    > są zadowoleni

    Gorzej jak te dwie godziny będą kolidować komuś z czasem pracy.
    Ale kogo to obchodzi, niewolnicy maja się dostosować i nie marudzić.

    > ja stwierdziłem że to BARDZO DOBRY POMYSŁ, zniknie podrzucanie śmieci,
    > każdy będzie musiał sortować, powstaną miejsca pracy, zamiast kase
    > wyrzucać nie wiadomo na co

    Głupi jesteś. Kiedyś podrzucał innym bo nie płacił, teraz będzie
    podrzucał bo oszczędza czas i worki na sortowaniu. A przed każdym
    zamkniętym śmietnikiem policjanta czy innego ciecia nie postawisz.

    > skoro do sklepu idziemy w okreslonych godzinach (gdy jest czynny)
    > kupować te śmieci, tam też jesteśmy kontrolowani to analogicznie powinny
    > wyglądać śmietniki (no moze klima zbedna:)

    Ale sklepy są czynne po kilkanaście godzin dziennie, plus znam
    kilka tzw. nocnych czyli całodobowych. Ale twoje tłumaczenie tylko
    potwierdza że zdajesz sobie sprawę jaką durnotą jest ograniczanie
    czasu dojścia do śmietników.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2013-08-02 09:02:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.08.2013 08:53, RadoslawF pisze:

> [...]
    > kilka tzw. nocnych czyli całodobowych. Ale twoje tłumaczenie tylko
    > potwierdza że zdajesz sobie sprawę jaką durnotą jest ograniczanie

    Gdybym był korzystający z takiego sortowania śmieci, zostawiałbym śmieci
    pod bramką do śmietnika z karteczką o treści: "Drogi .....(tutaj
    określenie tego kto otwiera)..... Proszę o instruktaż sortowania śmieci
    na przykładzie moich. Niestety ze względu na nawał obowiązków nie mogę
    być przy tym obecny. (podpis)"

    p. m.

  • 47. Data: 2013-08-02 09:17:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > czyli zaczyna sie. Niedlugo roznice beda jeszcze wieksze.
    > Wyszlo typoow po polsku.
    > Stawka za sorotwanie miala byc nagrodą, a wyszlo ze stawka za
    > niesortowanie stała się karą.

    "Jest super, jest super, więc o co Ci chodzi?"
    U mnie sortowane są 2,5 raza tańsze niż niesortowane.
    Za to ogólnie stawka wzrosła z 42 na kwartał, do 44 na miesiąc.
    Odbiera ta sama firma, co przed ustawą, za to dwa tygodnie trzeba było się
    użerać z gminą i urzędasami, żeby raczyli zabrać, skoro wyznaczyli termin i
    biorą za to kasę.
    Za to "złomiarze" nie wygrali żadnego przetargu, w lipcu były trzy różne
    ekipy chętne odebrać złom, sami wynieśli z podwórka, podziękowali i chcieli
    zapłacić za możliwość zabrania - cuda, panie.
    J.

  • 48. Data: 2013-08-02 09:18:52
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-02 07:39, Helios pisze:

    > dobra? jakie dobra? każda wytwarzana rzecz to śmieć prędzej czy później,
    > od samochodu po skarpetki, jeżeli stawia się fabrykę produkującą coś to
    > obok powinno stawiać sie fabrykę demontującą to coś

    OK, podaj adres. Wpadnę do Ciebie uwolnić Cię od zalegających Twój dom
    śmieci. Nie musisz sortować, wskaż tylko gdzie trzymasz "papier", ten z
    wizerunkami polskich królów lub amerykańskich prezydentów.

    Nie kompromitowałbyś się...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 49. Data: 2013-08-02 09:42:16
    Od: Helios <h...@w...pl>

    W dniu 2013-08-02 08:18, witek pisze:

    > czyli zaczyna sie. Niedlugo roznice beda jeszcze wieksze.
    > Wyszlo typoow po polsku.
    > Stawka za sorotwanie miala byc nagrodą, a wyszlo ze stawka za
    > niesortowanie stała się karą.

    tylko że w skrajnych przypadkach płaciłem 7.5zł a mogę/bede 44zł
    I PYTAM SIĘ GDZIE i DO KOGO TA RÓŻNICA IDZIE?

    przecież to są ogromne kwoty

  • 50. Data: 2013-08-02 10:17:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-08-02 07:57, Michal pisze:

> [...]
    > (pospolite ruiszenie) z definicji jest mniej efektywna. Niech śmieciami
    > zajmują się specjaliści od śmieci.Odrębną kwestią jest, czy rzeczywiście
    > wymaga to wyższych opłat. Odzysk surowców lub ich spalanie daje korzyści
    > ekonomiczne (nie podejmę się oceny ile tych korzyści a ile ksztów).
    > Naprawdę nie rozumiem, dlaczego tak wiele osób przyjęło jako prawdę
    > objawioną, że akurat kwestia utylizacji odpadów jest jakąś nadzwyczajną
    > sprawą. którą powinni się zajmować wsdzyscy obywatele. Strach myśleć co
    > będzie, kiedy ktoś uzna, że lepiej sortować ścieki u źródła a nie w

    Święte słowa. Segregacja na poziomie obywatela powinna odbywać się tak:
    - suche do odzysku
    - mokre na wysypisko
    - ew. trzeci na szkło
    Reszta roboty dla "fachowców".
    I jeśli już ustawa to odgórnie jednakowo w całej Polsce.
    Od wielu lat w mojej spółdzielni to tak właśnie wygląda.
    Spółdzielnia sobie jakoś radziła sama, nikt do lasu nie wywoził, DZIAŁAŁO!!!
    Wpie... się "mądrzy" i namieszali. Skutek: 2 razy drożej i rzadszy
    odbiór=sterta wokół śmietników.

    Zastanawiam się tylko jak ten bajzel wadza przekuje w kolejny wielki sukces?