  • 51. Data: 2004-09-09 22:54:36
    Temat: Re: Składany komputer, zniesławienie - pomówienie
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Zgodnie z przepisami komputery podlegają ocenie zgodności i oznaczenia
    > znakiem CE jako _cały wyrób_, a nie jego elementy składowe.

    Pierwsze primo. Masz podstawę prawną na te rewelacje ?

    > Odpowiedzialność za to ponoszą wyłącznie producent oraz importer,
    > sprzedawca ma jedynie obowiązek współdziałania z organami kontrolującymi.
    > W takcie kontroli wpierw sprawdzane jest oznakowanie CE na wyrobie,
    > deklaracja zgodności, nazwa i adres producenta, wykaz zharmonizowanych norm
    > przyjętych dla ustalenia zgodności wyrobu z zasadniczymi wymaganiami oraz
    > ogólny opis produktu i instrukcja obsługi. Dokumentów żąda się od podmiotu
    > zobowiązanego do ich przechowywania - tj. producenta, upoważnionego
    > przedstawiciela lub importera.

    Drugie primo. Deklaracja zgodności - o ile dobrze pamiętam jest to
    dokument wystawiany przez producenta zestawu, czyli w omawianym
    przypadku drobnego składacza. Ja tu nie widzę zagrożeń dla małych firm,
    ani dodatkowych kosztów.

> [...]
    > o systemie zarządzania jakością mogą być stawiane, w przypadku gdy istnieją
    > uzasadnione podejrzenia, że wyrób nie spełnia wymagań. Podejrzenia mogą
    > budzić np. błędnie sporządzona deklaracja zgodności (przywołanie w
    > deklaracji norm zharmonizowanych, które nie dotyczą tego sprzętu,
    > wystawienie deklaracji przez podmiot nieuprawniony), skargi użytkowników,
    > a także brak deklaracji zgodności.
    >
    > To wywiad udzielony przez p. Agnieszkę Pomierna-Andrychowską - naczelnik
    > Głównego Inspektoratu Wydziału Nadzoru Rynku Inspekcji Handlowej, dla CHIPa

    No właśnie. Wywiad, na dodatek dla CHIPA :) Ech teraz ludziska Chipa
    czytaja zamiast Dz. U. zeby wykładnie prawną mieć ?

    Ps. Przyjmuję do wiadomosci że mogę sie mylić, więc mam nadzieję że w
    takim przypadku ktoś wysunie jako argument jakąś podstawe prawną.
    Sam nie znalazłem, ludzie którzy próbowali mi wmówić te całe CE też nie
    znaleźli. Więc póki co, zakładam że mam rację.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 52. Data: 2004-09-09 23:17:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Sep 2004, tinkywinky wrote:
    [...]
    >+ Tłumaczył jak dzieciom, że sprzęt to jedno a obsługa to drugie. Wg sąsiadów
    >+ (gł.sąsiadki) komputer powinien działać sam.

    Jak to było ?
    "Nie po to wywaliłam ćwierć miliona dolarów na samochód żeby jeszcze
    na stację jeździć tankować !!" ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 53. Data: 2004-09-10 06:30:53
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Thu, 9 Sep 2004 18:29:38 +0200, tinkywinky wrote:
    > Nie boimy się sądu mamy czyste sumienie.
    > Z mojej strony nie chcę zaczepek na klatce schodowej, czy ulicy, plotek i
    > pomówień. Nie ma prawa nazywać nas oszustami, bo oszustwa nam nie udowodniła
    > i nie
    > udowodni.
    > Chcę też zobaczyć jej minę, gdy się okaże, że nie miała zupełnie racji.
    > Daleko mi od mściwości, ale chciałabym mieć tą satysfakcję.

    Ja sie tylko tak zapytam z ciekawosci:
    faktura nie wystawiona bo klient nie chcial. Ale rozumiem, ze cala
    operacja zostala uwieczniona w dzialanosci? Tzn zakup towarow, odpisy
    podatkow, zaplacenie podatku.
    Chyba, ze komputer zostal poskladany calkowicie za darmo, bez
    doliczenia zadnych kosztow "za robocizne" i caly komputer poskladany
    jest prywatnie, bez zarobku.

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.

  • 54. Data: 2004-09-10 06:58:13
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 10 wrz o godzinie 00:54, na pl.soc.prawo, Asmodeusz napisał(a):

    > Pierwsze primo. Masz podstawę prawną na te rewelacje ?

    Chodzi Ci o paragraf 456 czy też o ustawę?
    http://www.oznaczenie-ce.pl/ceguide.php?&sessionID=6
    1d6dfac2e23f338941f0aa2c2236de4&mId=9

> [...]
    > dokument wystawiany przez producenta zestawu, czyli w omawianym
    > przypadku drobnego składacza. Ja tu nie widzę zagrożeń dla małych firm,

    Każdy Kowalski który cokolwiek zrobionego w piwnicy będzie wypuszczał na
    rynek sam sobie wydrukuje deklaracje zgodności. I co w przypadku jakiegoś
    nieszczęścia?

    > No właśnie. Wywiad, na dodatek dla CHIPA :) Ech teraz ludziska Chipa
    > czytaja zamiast Dz. U. zeby wykładnie prawną mieć ?

    Ty wszystkie dyrektywy, rozporządzenia chcesz mieć zawarte w ustawie?
    W ustawach chcesz by było zawarte o której kowalski może iść do sracza a o
    której wyjść na taras?

    Co do samej wypowiedzi tej pani, zakładam że jest specjalistką w swojej
    branży i nie chrzani bełkotem spod sklepu jakie uprawiają pani krysia z
    panią zdzisią.

    Jestem niezmiernie ciekaw co byś zrobił gdyby do Ciebie zawitała taka
    komisja i podała taka argumentację. Oczywiście będziesz miał prawo wnieść
    odwołanie - życzyłbym sobie obaczenia jego finału :D

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 55. Data: 2004-09-10 07:22:58
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To wywiad udzielony przez p. Agnieszkę Pomierna-Andrychowską - naczelnik
    > Głównego Inspektoratu Wydziału Nadzoru Rynku Inspekcji Handlowej, dla

    Z tego co wiem, to NIE MUSISZ mieć znaczka CE, tylko MUSISZ spełniać normę
    CE. A badanie może uchronić od przypadku _gdyby_ się okazało, że nie
    spełnia - po prostu nie wprowadza się tego na rynek. Ale można sprzedawać
    _bez_ CE, problem jedynie, jeżeli w badaniach okaże się, że nie spełnia
    normy...
    TomekS

  • 56. Data: 2004-09-10 07:40:58
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 10 wrz o godzinie 09:22, na pl.soc.prawo, TomekS napisał(a):

> [...]

    Podlegają ocenie zgodności i oznaczenia znakiem CE.................

    > Ale można sprzedawać _bez_ CE, problem jedynie, jeżeli w badaniach okaże się,

    Problem _jedynie_ .......... no właśnie jedynie... ;)
    Zakup sobie komputery dla potrzeb prowadzenia działalności gospodarczej /na
    firmę/ obecnie, nie posiadających oznakowania CE....

    Podobna sytuacja jest z właścicielami nieruchomości, budynków w przypadku
    wykonywania pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej i stanów
    izolacji kabli i przewodów. Normy jasno określają w jakich czasookresach są
    zobowiązani do ich przeprowadzenia /oczywiście poprzez odpowiednie osoby z
    uprawnieniami/ - i co?
    Ano baaardzo mały odsetek takich właścicieli zdaje sobie sprawę z takiego
    obowiązku, doznają dopiero szoku gdy odwiedza ich kontrola PIP - wtedy na
    wczoraj sa im potrzebne protokoły z badań pomiarowych.
    Natomiast już nie daj boże gdy dojdzie do jakiejś tragedii, porażenie,
    pożar..... ale wtedy jest już zupka wylana ;0

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 57. Data: 2004-09-10 09:39:47
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    tinkywinky pisze:

    [...]
> [...]
    > Chcę też zobaczyć jej minę, gdy się okaże, że nie miała zupełnie racji.
    > Daleko mi od mściwości, ale chciałabym mieć tą satysfakcję.

    Zwroc uwage na list czlowieka kltory prowadzil serwis...

    ZDROWIE WAZNIEJSZE...

    Naprawde wazniejsze do satysfakcji...

    A mozna tez i miec satysfakcje, ze reszta sasiadow WAS
    odpowiednio doceni i sasiadke wlasciwie oceni.

    Boguslaw

  • 58. Data: 2004-09-10 09:42:57
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    tinkywinky pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale to było pod koniec 2003 roku. Czas na wystawienie (7 dni, czy nawet 3
    > mies.) już chyba minął.

    Minal. pisalem o tym.
    Chodzilo mi o nieupowszechnianie falszywej pogloski ze termin jest 7 dni.

    Jest 7 dni od ZAZADANIA faktury, a 3 miesiace jestna zazadanie (w tym
    wypadku)

    > Poza tym niewiem jak ona chce udowodnić na
    > podstawie faktury od nas, że części były stare. Niewiem, czy byłaby to w
    > stanie zrobić nawet mając faktury, które dostał mąż. Przecież tam nie ma
    > daty produkcji.

    No nic nie udowodni a napsuje wam nerwow i opinii...

    > Pomijając już fakt, że FV można również uzyskać na sprzęt
    > używany. Po jej "logicznym" myśleniu możemy się już chyba spodziewać
    > wszystkiego, dlatego po ostatnich "rozmowach" nie mamy ochoty na dalsze.
    > Kobieta w momencie sprzedaży nie chciała faktury, bo stwierdziła, że jej
    > nie potrzebna. Teraz chce fakturę od nas (wpiera, że zawsze chciała) +
    > wgląd do faktur na zakup.

    Jeszce raz zastanowie sie , czynie oplaca sie wam zwrocic pieniedzy
    To rada PRAKRYKA a nie prawnika...

    ZDROWIE wazniejsze, a dobra opinia tez...
    Wlasnie dzis Pan Prezydent zalil sie, ze pare lat sie procesuje
    "o dobre imie" przemyslcie to..
    Boguslaw

  • 59. Data: 2004-09-10 09:53:00
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Artur Ch. pisze:

> [...]
    > rynek sam sobie wydrukuje deklaracje zgodności. I co w przypadku jakiegoś

    Calkiem Ci odbilo ?

    Jak zona ugotuje objad tot ez musi certyfikat uzyskac ?
    A co w razie jakiegos nieszczescia ?

    Boguslaw

  • 60. Data: 2004-09-10 10:02:38
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 10 wrz o godzinie 11:53, na pl.soc.prawo, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > http://www.oznaczenie-ce.pl/ceguide.php?&sessionID=6
    1d6dfac2e23f338941f0aa2c2236de4&mId=9

    > Calkiem Ci odbilo ?

    czesiu - strzel sobie browarka, bo się zapewne nie najlepiej czujesz.

    > Jak zona ugotuje objad tot ez musi certyfikat uzyskac ?

    Co wiesz w temacie deklaracji zgodności że pieprzysz trzy po trzy o jakimś
    żarciu? Jakie ścierwo wczoraj paliłeś?

    > A co w razie jakiegos nieszczescia ?

    jednego rodaka mniej? ROTFL

    --