  • 1. Data: 2004-09-09 09:21:40
    Temat: Zatrudnienie
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    A czy dopuszczalna jest taka sytuacja:

    Mam umowe o prace od 15 lutego br., w ktorej wszystko jest super formalnie
    napisane:

    jaki mam etat
    ile godzin mam pracowac
    ile urlopu
    ile pensji
    kiedy bedzie wyplacana

    tylko, ze:

    1. Pracodawca nie zada ode mnie swiadczenia zadnej pracy
    2. Pensja wyplacana jest nie regularnie to znaczy nie co miesiac i w rozne
    dni

    Lech Dubrowski

  • 2. Data: 2004-09-09 11:06:00
    Temat: Re: Zatrudnienie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Pracodawca nie zada ode mnie swiadczenia zadnej pracy

    To już sprawa pracodowacy.

    > 2. Pensja wyplacana jest nie regularnie to znaczy nie co miesiac i w rozne
    > dni

    To podlega pod PIP, ale ja bym się nie burzył specjalnie o to, zwłaszcza,
    gdy nie zabrania Ci dorabiać sobie.

  • 3. Data: 2004-09-09 12:28:16
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > To już sprawa pracodowacy.

    Znajomi mowia mi, ze tak niepowinno byc

    > To podlega pod PIP, ale ja bym się nie burzył specjalnie o to, zwłaszcza,
    > gdy nie zabrania Ci dorabiać sobie.

    Oni niczego mi nie zabrania tylko ogolne przepisy emerytalno-rentowe.

    Reciscie dawnej I grupy inwalidzkiej nie wolno zarobic wiecej niz 50%
    sredniej krajowej bo zabiora mu chyba 25% renty. do sierpnia br wolno bylo
    zarobic do 70%. Ten przepis zablokowal moje plany odnosnie rozpoczecia DG, a
    juz bylem zdecydowany na jej rozpoczecie

    Lech Dubrowski

  • 4. Data: 2004-09-09 22:11:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Znajomi mowia mi, ze tak niepowinno byc

    Może nie powinno, ale niech znajdą przepis zabraniający tego.

> [...]
    > zarobic do 70%. Ten przepis zablokowal moje plany odnosnie rozpoczecia DG,
    > juz bylem zdecydowany na jej rozpoczecie

    Na to już wpływu ani ja, ani Twój pracodawca nie mamy. Jeśli Ci pasuje, to
    przecież możesz wypowiedzieć tę umowę o parce u niego.

  • 5. Data: 2004-09-10 13:39:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Na to już wpływu ani ja, ani Twój pracodawca nie mamy.

    Wygląda na to iż pracodawca ma - skoro płaci nieregularnie to może
    się trafić że zapłaci "za cały kwartał na raz". A dochody z umowy
    o pracę liczą się "z dniem postawienia do dyspozycji", AFAIK,
    tak dla ZUS tak jak do podatku (a do podatku na pewno tak jest) :)

    pozdrowienia, Gotfryd