  • 1. Data: 2004-09-09 09:33:04
    Temat: Koszty upomnienia bankowego
    Od: "Zainteresowany" <a...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Mam kredyt przeterminowany w banku, ktory wlasciwie splacilem. Zostala czesc
    odsetek... oraz koszty monitu w wysokosci 25 zl.

    Napisalem do banku, ze nie zgadzam sie na takie koszty. Sprawdzalem umowe o
    kredyt z bankiem - jest w nim mowa o tym, ze bank moze potracic sobie za
    wyslane upomnienia, jednak.. nie ma cennika. A wiec, jesli zazyczylby sobie 150
    zl, to musialbym zaplacic 150 zl, co jest oczywista paranoja.

    Prosze o podanie jakiegos paragrafu, ktory pomoze mi wesprzec sie przeciwko
    niejasnej praktyce banku. Chodzi konkretnie o to, czy jest jakis przepis
    mowiacy o tym, ze jesli w umowie nie ma napisane konkretnie ile, to nie musze
    sie z tym zgadzac (w TVNie cos ostatnio o tym bylo).

    Dziekuje

    Zainteresowany.

  • 2. Data: 2004-09-09 11:04:57
    Temat: Re: Koszty upomnienia bankowego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zainteresowany" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4ea0.00000490.4140234f@newsgate.onet.pl...

    Koszty wysłania upomnienia są uregulowane w Tabeli Opłat i Prowizji danego
    banku.

  • 3. Data: 2004-09-09 16:31:28
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Koszty wysłania upomnienia są uregulowane w Tabeli Opłat i Prowizji danego
    > banku.

    Pytanie czy są zgodne z prawem... Bo niby co to jest? Kara umowna za
    niespełnienie świadczenia pieniężnego?
    Poza tym od strony klauzul niedozwolonych też by sie dało z tym powalczyć.

    KG

  • 4. Data: 2004-09-09 17:06:06
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał(a):

    > danego banku.
    > Pytanie czy są zgodne z prawem... Bo niby co to jest? Kara umowna za
    > niespełnienie świadczenia pieniężnego?
    > Poza tym od strony klauzul niedozwolonych też by sie dało z tym powalczyć.

    Czy Twoim zdaniem dałoby się powalczyć też z zakładem energetycznym o opłatę
    80 zł za ponowne podłączenie prądu? Przekroczysz termin zapłaty - nie
    wysyłają żadnego upomnienia, tylko (nad)gorliwie odcinają zaraz prąd, a
    ponowne przyłączenie - aż 80 zł.

    RG

  • 5. Data: 2004-09-09 22:12:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pytanie czy są zgodne z prawem... Bo niby co to jest? Kara umowna za
    > niespełnienie świadczenia pieniężnego?
    > Poza tym od strony klauzul niedozwolonych też by sie dało z tym powalczyć.

    Z tego co słyszałem, to chyba ktoś (jakiś rzecznik) wystąpił do sądu
    przeciwko tym praktykom. nie znam finału.

  • 6. Data: 2004-09-10 16:17:08
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Z tego co słyszałem, to chyba ktoś (jakiś rzecznik) wystąpił do sądu
    > przeciwko tym praktykom. nie znam finału.

    nic bliżej?

    KG