  • 41. Data: 2017-01-25 22:31:26
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zakaz ustawowy jest, tylko mało osób wie o takim przepisie i w o
    > zagrożeniach wynikających z jego nieprzestrzegania.

    No właśnie, jaki to przepis?

    > Każda osoba,
    > która dostanie z banku korespondencję dotyczącą nie jej długu
    > natychmiast powinna wysyłać do banku formalne żądanie zaprzestania
    > przetwarzania jej danych osobowych i żądać potwierdzenia na piśmie, a
    > po odmowie składać w tej sprawie zawiadomienie, bo papiery mogą
    > zginąć, ale wpisy w rejestrach Policji już raczej nie.

    A jak dostanę korespondencję o nie moim długu od banku, w którym miałem
    lub nadal mam konto? Też żądać zaprzestania przetwarzania danych?

  • 42. Data: 2017-01-25 23:32:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Znam się na czyms co się nazywa "czas". Jest on cenny. Zauwazylem że
    > zazwyczaj wypowiadasz się tak jak gdyby czas Twój i innych był g...
    > wart. Wystarczy iśc do sadu, odwiedzić grafologa, dostać audiencję u
    > prawnika i po 3 miesiącach sprawy nie ma.
    >
    > No i faktycznie. 3 miesiące trwało odkręcanie sfałszowanego podpisu w
    > chwilówce z przypadku który znam. I kilkanascie wizyt w miejscach gdzie
    > debilizm maskuje się garniturami a chamstwo pustą elokwencją.
    >
    > Tak, czasu mamy pod dostatkiem a środków prawnych na pęczki. Dlatego to
    > może być hobby dla emeryta.

    Toteż to droga do nikąd. Ludzie się bezsensownie szarpią i na siłę
    próbują walczyć w sytuacji, gdy walka nie ma głębszego sensu. Zamiast
    jednym pismem uciąć dyskusję żądając zaprzestania przetwarzania danych -
    co w takim wypadku stanowi meritum sprawy - wdają się w jakieś
    przepychanki :-)

  • 43. Data: 2017-01-25 23:44:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-17 o 22:31, nadir pisze:

    > No właśnie, jaki to przepis?

    Art. 49 Ustawy o ochronie danych osobowych.

    > A jak dostanę korespondencję o nie moim długu od banku, w którym miałem
    > lub nadal mam konto? Też żądać zaprzestania przetwarzania danych?

    W zakresie tego długu tak. Mają sobie zanonimizować i szukać właściwego
    dłużnika. Tu kluczowym jest powiązanie w systemach danych przypadkowej
    osoby z długiem.

  • 44. Data: 2017-01-26 05:40:44
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > jednym pismem uciąć dyskusję żądając zaprzestania przetwarzania danych -
    > co w takim wypadku stanowi meritum sprawy - wdają się w jakieś

    Pytałem się już kiedyś, chyba nie dostałem odpowiedzi - co ma dać
    żądanie zaprzestania przetwarzania danych w sytuacji kiedy ktoś wziął na
    moje dane chwilówkę?

    p. m.

  • 45. Data: 2017-01-26 07:11:12
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.01.2017 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Mnie na szybkiego przyszedł taki pomysł. Tworzymy zbiór w którym jest
    > PESEL, nr telefonu, adres e-mail czy jakiś inny kontakt. Nie ma innych

    Właśnie wymyśliłeś mDokumenty ;-)

    > Kredyt w PKO BP SA. Nic więcej. Jak dana osoba stara się o kredyt, to
    > nie reaguje. Jak nie stara, to podejmuje działania.

    O nie, wręcz przeciwnie. W sms/mailu jest kod, który należy podać
    bankowi. Jeśli kod się nie zgadza, kredytu nie ma.

    I takie z grubsza jest też założenie mDokumentów.

    Można dyskutować, czy dla klientów "instytucji zaufania
    publicznego" powinno być to obowiązkowe rozwiązanie :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 46. Data: 2017-01-26 07:25:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-17 o 05:40, m pisze:

    > Pytałem się już kiedyś, chyba nie dostałem odpowiedzi - co ma dać
    > żądanie zaprzestania przetwarzania danych w sytuacji kiedy ktoś wziął na
    > moje dane chwilówkę?

    Bank / firma mają zerwać powiązanie tej chwilówki z Tobą w swoich
    zbiorach elektronicznych, które przetwarzają. Dzięki temu nie sprzedadzą
    Twoich danych z tym długiem za kilka lat, a jeśli sprzedadzą, to
    popełnią przestępstwo z Ustawy o ochronie danych osobowych.

  • 47. Data: 2017-01-26 07:26:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-17 o 07:11, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    >
    > Można dyskutować, czy dla klientów "instytucji zaufania
    > publicznego" powinno być to obowiązkowe rozwiązanie :-)

    Też fajny pomysł.

  • 48. Data: 2017-01-26 08:05:37
    Od: m <m...@g...com>

    > Bank / firma mają zerwać powiązanie tej chwilówki z Tobą w swoich
    > zbiorach elektronicznych, które przetwarzają.

    Dopiero jak przyjmą do wiadomości że to nie ty wziąłeś tę chwilówkę. A
    do tej pory nie mają takiego obowiązku ani IMHO prawa.

    Do przetwarzania danych osobowych niezbędnych do realizacji umowy albo
    obowiązków nakładanych przez prawo nie są IMHO potrzebne żadne zgody.

    > Dzięki temu nie sprzedadzą
    > Twoich danych z tym długiem za kilka lat, a jeśli sprzedadzą, to
    > popełnią przestępstwo z Ustawy o ochronie danych osobowych.

    Znowu, jeżeli będa wiedzieć o tym że to nie twój dług, to chyba i bez
    sprzeciwu jest to przestępstwo. Jeżeli sądzą że to jednak ty, to
    działają w dobrej wierze i IMHO nie popełniają przestępstwa.

    p. m.

  • 49. Data: 2017-01-26 08:36:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-17 o 08:05, m pisze:

    > Dopiero jak przyjmą do wiadomości że to nie ty wziąłeś tę chwilówkę. A
    > do tej pory nie mają takiego obowiązku ani IMHO prawa.

    Toteż właśnie pisemne żądanie ma im ów fakt uświadomić. Nie mają mojej
    zgody na przetwarzanie moich danych osobowych.

    > Do przetwarzania danych osobowych niezbędnych do realizacji umowy albo
    > obowiązków nakładanych przez prawo nie są IMHO potrzebne żadne zgody.

    Ale tylko osób, których ta umowa dotyczy. Nie możesz na podstawie umowy
    z Janem KOWALSKIM przetwarzać danych osobowych wszystkich Kowalskich
    Janów w Polsce, ale tylko tego konkretnego.

    > Znowu, jeżeli będa wiedzieć o tym że to nie twój dług, to chyba i bez
    > sprzeciwu jest to przestępstwo. Jeżeli sądzą że to jednak ty, to
    > działają w dobrej wierze i IMHO nie popełniają przestępstwa.

    Zatem trzeba im "urzędowo" to błędne mniemanie uświadomić, by
    spowodować, że dalsze przetwarzanie danych będzie nielegalne. I niech
    sobie szukają dłużnika.

  • 50. Data: 2017-01-26 08:42:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W zakresie tego długu tak. Mają sobie zanonimizować i szukać właściwego
    > dłużnika. Tu kluczowym jest powiązanie w systemach danych przypadkowej
    > osoby z długiem.

    Zanonimizują sobie, jak się okaże, że rzeczywiście to nie są dane
    dłużnika. To, że dłużnik tak twierdzi, to jeszcze za mało.

    --
    Liwiusz