  • 1. Data: 2017-01-20 23:59:20
    Temat: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Miałem sytuację, która nagrała się tak.

    https://youtube.com/watch?v=R9hyBEthOeo

    Byłem pewien, że przejechałem po ciągłej i wepchnąłem się facetowi, więc
    nie chciałem wzywać policji (po co mi mandat za ciągłą + za spowodowanie
    kolizji), ale teraz obejrzałem ten film i widzę, że wcale tak nie było,
    poza tym od mojej zmiany pasa do kolizji minęło 7 sekund.

    I teraz dwa pytania.

    1. Czyja to wg Was wina? Moja czy tego, który we mnie wjechał?

    2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię oświadczenia,
    mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 2. Data: 2017-01-21 00:07:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    > 1. Czyja to wg Was wina? Moja czy tego, który we mnie wjechał?

    Tamtego

    > 2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    > da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię oświadczenia,
    > mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    Da się.

  • 3. Data: 2017-01-21 00:15:12
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2017-01-20 o 23:59, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > I teraz dwa pytania.
    >
    > 1. Czyja to wg Was wina? Moja czy tego, który we mnie wjechał?

    Tego, który w ciebie wjechał.
    Było zielone światło. Koleś/koleżanka :) przed tobą z jakiegoś powodu
    nie pojechał, mimo zielonego (nie ważne z jakiego powodu, pies, piłka,
    dziecko na drodze, zgasł mu/jej samochód... cokolwiek). Ty się
    zatrzymałeś, a koleś za tobą najwyraźniej zafiksował się zielonym
    światłem... nie ogarnął, że się zatrzymałeś _na_zielonym_.

    > 2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    > da się to jeszcze odwrócić,

    Nie wiem :)
    Chciałem tylko napisać czyja wina :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2017-01-21 07:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Wysocki g...@s...invalid ...

> [...]
    > winy, to da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię
    > oświadczenia, mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    Wina tego z tyłu ewidentna aczkolwiek za to blokowanie ruchu to powinienes
    dostać po łapkach...
    Zielone swiatło a ty, jak rasowa blondynka, wymysliłes sobie przebijanie
    sie z prawego pasa w lewo blokując innym ruch...
    Nieładnie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 5. Data: 2017-01-21 07:55:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię oświadczenia,
    > mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    Oświadczenie nie jest ostatecznością. Pod wpływem stresu możesz wszystko
    napisać. Masz odwód w postaci filmu, piszesz do swojej ubezpieczalni
    maila lub dzwonisz, przedstawiasz co i jak a oni z chęcią to załatwią -
    to leży w ich interesie.

    Później dzwonisz do TU sprawcy i informujesz o kolizji załączając film.

    Lewis

  • 6. Data: 2017-01-21 11:25:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-21 o 07:00, Budzik pisze:

> [...]
    > Zielone swiatło a ty, jak rasowa blondynka, wymysliłes sobie przebijanie
    > sie z prawego pasa w lewo blokując innym ruch...

    Bo chciał zapewne, podobnie jak ten stojący przed nim, skręcić w lewo.

  • 7. Data: 2017-01-21 12:03:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Lewis"

> [...]

    to leży w ich interesie.

    Później dzwonisz do TU sprawcy i informujesz o kolizji załączając film.
    ---
    Pisemnie cofnąć oświadczenie.

  • 8. Data: 2017-01-21 13:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Bo chciał zapewne, podobnie jak ten stojący przed nim, skręcić w lewo.

    I co? Ten pomysł wpadł mu do głowy w ostatniej chwili?
    Oczywiście jest możliwość ze chwilę wczesniej włączyc się do ruchu
    niemniej...
    No i sam manewr - po co ta jazda srodkiem pasa? Cały manewr troche za
    bardzo na zasadzie: ja jade a inni niech stoją.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 9. Data: 2017-01-21 13:23:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2017 o 13:00, Budzik pisze:

    > I co? Ten pomysł wpadł mu do głowy w ostatniej chwili?

    A po co innego by się tak ambitnie przedzierał w lewo, jak wystarczyło o
    jeden pas? Ponadto to że chyba koła w momencie strzała miał skręcone w
    lewo też stanowi poszlakę;) Tak czy inaczej ładnie się nie zachował -
    zablokował obydwa pasy do jazdy na wprost przed samym skrzyżowaniem na
    zielonym, na ten lewy to się mocno na wydrę wepchnął...

    > Oczywiście jest możliwość ze chwilę wczesniej włączyc się do ruchu

    Wcześniej po prostu cisnął prawym pasem do końca, bo jak widzisz był wolny;)

    A ten co przed nim się zatrzymał "na zielonym" postąpił ze wszechmiar
    słusznie - nie było gdzie dalej jechac.

    Shrek

  • 10. Data: 2017-01-21 13:34:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 20 Jan 2017 22:59:20 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

> [...]
    >
    > I teraz dwa pytania.
    >
    > 1. Czyja to wg Was wina? Moja czy tego, który we mnie wjechał?

    No raczej wina tego co wjechał

    > 2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    > da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię oświadczenia,
    > mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    Tak naprawdę to nie do końca Twoja sprawa, a Twojego ubezpieczyciela.
    Twoja deklaracja o tym czy wina jest Twoja czy nie Twoja nie jest dla
    ubezpieczyciela wiążąca i to ubezpieczyciel podejmie decyzję czy winę
    bierze na siebie (Ciebie), czy odrzuci.

    Natomiast napisz im jak było, dołącz film, napisz że podpisując
    oświadczenie działałeś pod wpływem błędu i myślę że masz całkiem duże
    szanse na to, że Twój ubezpieczyciel nie uzna swojej odpowiedzialności.

    Osobno należy zwrócić się do ubezpieczyciela sprawcy (jak masz nr
    rejestracyjny to znajdziesz dane na stronie UFG) o odszkodowanie za
    uszkodzenie Twojego auta.