  • 251. Data: 2017-01-30 18:47:53
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-01-17 o 18:00, J.F. pisze:

    > To kto kupuje radiowozy - gminny ?

    Jeśli nawet istnieje gdziekolwiek jednostka Policji,która nie ma
    radiowozu, to można ściągnąć z sąsiedniej albo dalszej. Ale wątpię, by
    taka istniała.

    > Bo ukradl za 50 zl ?
    > Owszem, mozna i wypada, radiowoz w koncu powinien przyjechac, nawet
    > jesli godzine ma to trwac.

    No przecież nikt mu kraść nie kazał. Ustawa jasno mówi, ze jedną z
    przyczyn zatrzymania może być niemożność ustalenia tożsamości sprawcy i
    tyle.

    > O 3 w nocy, czy jakis "oficer dyzurny zmiany" ?

    O dowolnej porze. W ostateczności Dyżurny jednostki, o on zastępuje
    Komendanta pod jego nieobecność, a ten jest cały czas. Jak sobie to
    inaczej wyobrażasz?

    > Kradziez jednak byla, wiec domyslam sie, ze ochrona w sklepie
    > zatrzymala, policje wezwala ... patrol to nie wiem czy moze puscic po
    > spisaniu protokolu i ustaleniu tozsamosci, ale zakladam ze na komende
    > powiezli ... i patrol zatrzymal, a przesluchuje teraz kto inny.

    Jeśli pracownik ochrony UJMIE sprawcę na gorącym uczynku, to musi go
    Policji przekazać. Życie czasem to upraszcza i ujęty dobrowolnie się
    zatrzymuje i czeka, aż go złapią, ale inna sprawa.

    Patrol może ustalić tożsamość i zwolnić, ale jak nie może ustalić, to
    zatrzymać MUSI. Jak ustalą tożsamość, to już brak podstaw do
    zatrzymania, a przesłuchanie - o ile nawet jest konieczne, o nie zawsze
    - to może nastąpić po kilku dniach.

    > Ale nawet jesli prokuratora nie ma, to co mialaby policja przez ten rok
    > robic ?

    Zależy od rodzaju wykroczenia. Ostatecznie mogłaby zgubić akta :-)

    > Czyli co robi - odklada na polke na przepisowe 30 dni ? :-)

    Ty sądzisz, że to postępowanie się tylko z przesłuchania kasjerki składa?

    > Ale nawet bez gratulacji, to by wyszlo po 2 miesiacach, a nie 3 latach :-)
    > Chyba, ze delikwent by placil raty ... ale przeciez nie przez 3 lata :-)

    Jak pisałem, mogą zapłacić na raz więcej i dokąd nie zacznie brakować
    salda, to nikt się tym raczej nie zainteresuje.

  • 252. Data: 2017-01-30 20:38:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 30-01-17 o 18:00, J.F. pisze:

> [...]

    >zatrzymać MUSI. Jak ustalą tożsamość, to już brak podstaw do
    >zatrzymania, a przesłuchanie - o ile nawet jest konieczne, o nie

    Zakladamy ze sprawca nie ma przy sobie dowodu, wiec patrol zaklada
    kajdanki i wiezie ... na komende,
    i co dalej ?
    Ktos tam pewnie zeznania spisuje, potem moze i wiezie potwierdzic
    tozsamosc ... i kto wydaje protokol zatrzymania i kiedy ?

    >Ty sądzisz, że to postępowanie się tylko z przesłuchania kasjerki
    >składa?

    Skoro juz zakladamy, ze nic do sprawy nie wniesie, to cos mi sie
    widzi, ze spokojnie mozemy zalozyc, ze i inne czynnosci do sprawy nic
    nie wniosa :-)

    No ale dupokrytke trzeba miec - stwierdzic, ze adresu nie ma, moze ten
    skan dowodu dokladnie obejrzec, sprawdzic rejestr dokumentow
    utraconych ... i z poczuciem dobrze spelnionego obowiazku zawnioskowac
    o umorzenie :-)

    >Jak pisałem, mogą zapłacić na raz więcej i dokąd nie zacznie brakować
    >salda, to nikt się tym raczej nie zainteresuje.

    Nadal nie bardzo chce mi sie wierzyc, ze ktos wziawszy kredyt na
    falszywe dane bedzie chcial go splacac dlugo i szczesliwie :-)
    Miesiac, trzy, aby sprawa przyschla - rozumiem, ale nie trzy lata.
    A wtedy nieuczciwy pracownik dosc szybko wyskoczy :-)

    J.

  • 253. Data: 2017-01-30 20:49:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-01-17 o 20:38, J.F. pisze:

    > Zakladamy ze sprawca nie ma przy sobie dowodu, wiec patrol zaklada
    > kajdanki i wiezie ... na komende,
    > i co dalej ?

    No nie wiem. To Ty twierdzisz, że go tam zawieźli. Też się zastanawiam
    czemu. :-)

    > Ktos tam pewnie zeznania spisuje, potem moze i wiezie potwierdzic
    > tozsamosc ... i kto wydaje protokol zatrzymania i kiedy ?

    Zeznania (faktycznie wyjaśnienia), to przeważnie rzecz mało pilna.
    Ustalenie tożsamości pilniejsze, więc jeśli nie ma takiej potrzeby, to
    po co jechać z nim na komendę?

> [...]
    > ... i z poczuciem dobrze spelnionego obowiazku zawnioskowac o umorzenie :-)

    Zdecydowanie więcej da przykładowo analiza, gdzie ostatecznie poszły
    środki. Przesłuchanie kogoś z firmy, w której kredytobiorca rzekomo
    pracuje i cały szereg innych czynności. Czemuś się uparł na realizację
    bezsensownej i nie rokującej szans na sukces czynności? Co niby owa
    pracownica banku ma tak cennego zeznać?

    Wolno Ci nie wierzyć.

  • 254. Data: 2017-01-31 18:34:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    W dniu 30-01-17 o 20:38, J.F. pisze:

    >No nie wiem. To Ty twierdzisz, że go tam zawieźli. Też się
    >zastanawiam czemu. :-)

    Mowisz, ze przy braku dokumentow zawioza prosto do mieszkania ?

    Moze i zawioza, nie znam sie.

> [...]
    >realizację
    >bezsensownej i nie rokującej szans na sukces czynności?

    Bo zakladam, ze oszust nie jest taki glupi, aby po sobie taki wyrazny
    slad zostawic :-)

    >Co niby owa pracownica banku ma tak cennego zeznać?

    W zasadzie jedyna osoba, ktora moze powiedziec jak ten oszust
    wygladal.
    Choc oczywiscie powie, ze ma tysiac klientow miesiecznie :-)

    Mowisz, ze sie takie cuda zdarzaja ?

    J.

  • 255. Data: 2017-01-31 19:51:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-01-17 o 18:34, J.F. pisze:

    > Mowisz, ze przy braku dokumentow zawioza prosto do mieszkania ?

    A co da zawiezienie na Komendę? Chyba, ze ma tam przybyć świadek, który
    potwierdzi tożsamość.

    > Moze i zawioza, nie znam sie.

    :-)

    > Bo zakladam, ze oszust nie jest taki glupi, aby po sobie taki wyrazny
    > slad zostawic :-)

    No i tu byś się zdziwił. Tak, czy siak nie będziemy wiedzieć, dokąd nie
    sprawdzimy.

    > W zasadzie jedyna osoba, ktora moze powiedziec jak ten oszust wygladal.
    > Choc oczywiscie powie, ze ma tysiac klientow miesiecznie :-)

    To już prościej monitoring odczytać.

    > Mowisz, ze sie takie cuda zdarzaja ?

    Skoro raz na czas łapiemy takich nieuczciwych, to głupotą byłoby wątpić,
    że istnieje ich więcej i my o wszystkich wiemy. Przeważnie sprawy takie
    wychodzą przypadkowo.