  • 1. Data: 2017-01-21 10:23:30
    Temat: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne niby jest, a telemarketing nadal ma
    się dobrze. Ciągle wydzwaniają naciągacze na garnki, ubezpieczenia,
    inwestycje. Mówią, że numer wylosowany. Natomiast art. 172 zabrania
    wykorzystywania automatycznych systemów wywołujących.

    Wystarczy w google wpisać nr telefonu i da się znaleźć strony gdzie ludzie
    wymianiją się informacją który nr tel jest spamera. Ci także nie śpią, jak
    numer już jest znany jako spamerski, to dzwonią z innego.
    Podobno na 10 wykonanych połączeń, 1 jest skuteczny, rozmówca daje się
    naciągnąć, dlatego to jeszcze funkcjonuje.

    Nikomu nie chce się tego zgłaszać.

    Oczywiście rozmówca nie podaje z jakiej firmy dzwoni, mówią, że z sieci
    Play, a to nie dzwoni z Play, a firmy spamerskiej która na zlecenie Play
    wydzwania. Gdy np. chce oddzwonić na ten wyświetlony numer, to połączenie
    często nie jest mozliwe do wykonania. System ich jest tak obmyślony, aby
    spamować dalej.

    W google można wpisać: dane osobowe osób fizycznych kupię
    Ogłoszeń dziesiątki. Handel danymi kwitnie. Doskonały towar dla spamerów
    telefonicznych. Kupią bazę za 800 zł zarobią 20tys zł.

    Pozytywna strona: firmy spamerskie zatrudniają, płacą ustawowe minimum
    13zł/godz brutto + prowizja za wyniki sprzedaży, ludzie mają robotę.

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2017-01-21 10:53:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2017 10:23:30 +0100, Karol napisał(a):

    > Pozytywna strona: firmy spamerskie zatrudniają, płacą ustawowe minimum
    > 13zł/godz brutto + prowizja za wyniki sprzedaży, ludzie mają robotę.

    Tak ale to robota głupiego. Nie powiększa dochodu narodowego, cała para
    idzie w gwizdek. Trochę to podobne do zatrudniania na siłę wszystkich za
    komuny.
    Najgorsze że ze strony sieci telefonicznych nie można się spodziewać
    pomocy a nawet wręcz przeciwnie, wszak spamerzy generują sporo ruchu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-01-21 11:27:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-21 o 10:23, Karol pisze:
    > Art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne niby jest

    [ciach]

    No ale gdzie jest zwalczaniu czyli to co w temacie?

  • 4. Data: 2017-01-21 19:53:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A jak się do tego ma wydzwanianie przez RWE za kilkunastozłotową parodniową zaległość
    w opłaconym rachunku za prąd?

    -----

  • 5. Data: 2017-01-21 19:58:36
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2017 10:53:42 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > Najgorsze że ze strony sieci telefonicznych nie można się spodziewać
    > pomocy a nawet wręcz przeciwnie, wszak spamerzy generują sporo ruchu.

    Jak nie powiększa?
    Są umowy, czy to zlecenie, czy o pracę, podatki od tych umów idą na dochód
    narodowy.

    --
    Karol M.

  • 6. Data: 2017-01-21 20:13:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2017 19:58:36 +0100, Karol napisał(a):

    > Jak nie powiększa?
    > Są umowy, czy to zlecenie, czy o pracę, podatki od tych umów idą na dochód
    > narodowy.

    Firma spamerska oferuje usługę (która oczywiście wchodzi do rachunku
    PKB) ale niechcianą, od której większość adresatów ucieka jak się da.
    Zakładając że nielicznym się nie uda, to wygenerują oni znacznie
    mniejszy strumień dochodów niż gdyby wysiłek firmy spamerskiej spotykał
    się z pozytywnym odbiorem. W tym sensie to co taka firma robi jest
    bardzo mało produktywne w relacji do kosztów i wysiłku.
    Nie wspominając już o tym że nijak od tego nie przybywa majątku
    trwałego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-01-21 20:31:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > bardzo mało produktywne w relacji do kosztów i wysiłku.
    > Nie wspominając już o tym że nijak od tego nie przybywa majątku

    Firma działa na rynku prawdopodobnie bez dotacji.
    Więc rynek oceni czy produktywnie i czy się utrzyma.
    Być może są większe dochody niż z dziedzin gospodarki wspieranych przez
    państwo.
    Niewątpliwie, pomijając zastrzeżenia co do moralności działań takich
    firm, jest z nich większy pożytek niż z większości spośród miliona
    urzędników.

  • 8. Data: 2017-01-21 21:45:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 21 Jan 2017 10:23:30 +0100, Karol <k...@1...pl>
    wrote:

> [...]
    >inwestycje. Mówią, że numer wylosowany. Natomiast art. 172 zabrania
    >wykorzystywania automatycznych systemów wywołujących.
    Ale ręcznie można wybierać wylosowany numer :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 9. Data: 2017-01-21 22:06:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-17 o 21:45, WAM pisze:

    > Ale ręcznie można wybierać wylosowany numer :)

    Nie zawsze to działa. Bo jak chcesz zaprosić kogoś na potkanie w sprawie
    zakupu garnków, czy też pościeli, to pasowało by wiedzieć, w jakim
    mieście klient mieszka :-) To wiele upraszcza. Ostatnio jedna kobieta
    wmawiała mi, że korzystała ze "starej książki telefonicznej".

  • 10. Data: 2017-01-21 22:59:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 21 Jan 2017 22:06:43 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:

    >Nie zawsze to działa. Bo jak chcesz zaprosić kogoś na potkanie w sprawie
    >zakupu garnków, czy też pościeli, to pasowało by wiedzieć, w jakim
    >mieście klient mieszka :-)
    Można się dowiedzieć z bazy danych ale numer wybrać ręcznie. Nie
    będzie to automatyczny system wywołujący.

    WAM