  • 1. Data: 2017-01-24 08:22:01
    Temat: Jak zaplacic adwokatowi stronie przeciwnej
    Od: gosc <g...@o...eu>

    rok temu miałem sprawe i sad powiedzial na ogloszeniu wyroku ze adwokat
    strony przeciwnej zawyzyl koszty. po pol roku przyszla grzywna i koszty
    sadowe ktore zaplacilem, ale nie przyszlo mi zebym zaplacil jakas kwote
    tamtemu adwokatowi. kiedy to przychodzi, czy moze w tej grzywnie ktora
    przyszla byla ta kwota dla adwokata /

  • 2. Data: 2017-01-24 09:47:56
    Temat: Re: Jak zaplacic adwokatowi stronie przeciwnej
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Adwokat (lub strona przeciwna) może skierować swoją zasądzoną prawomocnym wyrokiem
    należność do egzekucji (komorniczej).
    A najpierw powinien wystąpić o nadanie przez sąd klauzuli wykonalności odpowiedniemu
    punktowi wyroku, ale może nie być (nie wiem, czy jest) tego warunku przy niektórych
    rodzajach postępowania (np. takiego, gdzie wyrok ma rygor natychmiastowej
    wykonalności bez nadawania klauzuli).
    Nie będziesz przez sąd informowany o wnioskach o nadania wyrokowi klauzuli
    wykonalności, ale możesz sam się dowiedzieć w sądzie (infolinia, biuro informacyjne),
    czy były składane i czy były nadane.

    -----

  • 3. Data: 2017-01-24 11:38:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Adwokat (lub strona przeciwna) może skierować swoją zasądzoną
    >prawomocnym wyrokiem należność do egzekucji (komorniczej).

    A zostala zasadzona ?

    Bo tak naiwnie mysle, ze skoro sad sie wypowiedzial, ze koszty zostaly
    zawyzone, to sie nie ograniczyl do wypowiedzi, tylko w jakis tam
    sposob nie uznal tego za nalezne. I to pisemnie.

    Czyzby sprawa wynagrodzenia sie dalej toczyla ? Czy adwokat uznal
    reprymende i zrezygnowal ?

    J.

  • 4. Data: 2017-01-24 13:16:59
    Od: gosc <g...@o...eu>

    W dniu 2017-01-24 o 11:38, J.F. pisze:
> [...]
    > nie uznal tego za nalezne. I to pisemnie.
    >
    > Czyzby sprawa wynagrodzenia sie dalej toczyla ? Czy adwokat uznal

    Własnie nie mam pojęcia, ale tak długo by się ciągnęła ta sprawa o
    wynagrodzenie ?

  • 5. Data: 2017-01-24 13:26:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 13:16, gosc pisze:

    > Własnie nie mam pojęcia, ale tak długo by się ciągnęła ta sprawa o
    > wynagrodzenie ?

    Opisujesz sprawę bardzo niechlujnie. Masz zapłacić to, co sąd zasądził w
    wyroku lub postanowieniu. Bierzesz akta w rękę i czytasz, nikt tu twojej
    sprawy nie zna.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-01-24 13:38:48
    Od: gosc <g...@o...eu>

    W dniu 2017-01-24 o 13:26, Liwiusz pisze:

    > Opisujesz sprawę bardzo niechlujnie. Masz zapłacić to, co sąd zasądził w
    > wyroku lub postanowieniu. Bierzesz akta w rękę i czytasz, nikt tu twojej
    > sprawy nie zna.

    Tak i to zapłaciłem, przyszło pismo z sądu jakas grzywna, koszty sadowe
    i to zapłaciłem, ale nic nie wiem o adwokacie tamtej strony bo sad na
    sprawie koncowej powiedział ze zarzadał duzo za duzo niz ustawa przewiduje

  • 7. Data: 2017-01-24 13:47:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 13:38, gosc pisze:

    > Tak i to zapłaciłem, przyszło pismo z sądu jakas grzywna, koszty sadowe
    > i to zapłaciłem, ale nic nie wiem o adwokacie tamtej strony bo sad na
    > sprawie koncowej powiedział ze zarzadał duzo za duzo niz ustawa przewiduje

    A ktoś żąda od ciebie tych pieniędzy?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-01-24 14:35:37
    Od: gosc <g...@o...eu>

    W dniu 2017-01-24 o 13:47, Liwiusz pisze:

    > A ktoś żąda od ciebie tych pieniędzy?

    żadne pismo z sądu dotyczące kosztów adwokata, ani sam adwokat nic mi
    nie przysłał

  • 9. Data: 2017-01-24 14:43:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 14:35, gosc pisze:

    > żadne pismo z sądu dotyczące kosztów adwokata, ani sam adwokat nic mi
    > nie przysłał

    No to w czym problem?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-01-24 15:51:39
    Od: gosc <g...@o...eu>

    W dniu 2017-01-24 o 14:43, Liwiusz pisze:

    > No to w czym problem?

    No żeby ktos mi pozniej nie przyslal jakiegos pisma ze mam zaplacic
    koszty z jakimis odsetkami