  • 51. Data: 2017-01-26 08:43:50
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bank / firma mają zerwać powiązanie tej chwilówki z Tobą w swoich
    > zbiorach elektronicznych, które przetwarzają. Dzięki temu nie sprzedadzą
    > Twoich danych z tym długiem za kilka lat, a jeśli sprzedadzą, to
    > popełnią przestępstwo z Ustawy o ochronie danych osobowych.

    Pożycz mi stówkę. Jak zaczniesz żądać zwrotu, to powiem, abyś nie
    przetwarzał moich danych i wypierdalał. Podobna logika.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2017-01-26 08:45:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Toteż właśnie pisemne żądanie ma im ów fakt uświadomić. Nie mają mojej
    > zgody na przetwarzanie moich danych osobowych.

    Uświadomić może wyrok sądu. Myślenie, że bank nie może windykować długu,
    bo dłużnik napisał jakieś pisemko, jest śmieszne i absurdalne, nawet jak
    na policjanta.

    > Zatem trzeba im "urzędowo" to błędne mniemanie uświadomić, by

    Czyli powództwo o nieistnienie zobowiązania. A nie jakieś listy miłosne.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2017-01-26 09:15:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Danusia"
    >
    > Taki skan często jest wykorzystywany do celów przestępczych:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Praca-przez-internet
    -Wysokie-zarobki-Uwaga-na-oszustow-w-internecie-7494
    638.html?utm_source=freshmail&utm_medium=email&utm_c
    ampaign=Newsletter_Bankier.pl_23.01.2017

    > Aby przerwać ten proceder najszybciej i najłatwiej należałoby wprowadzić
    > zakaz lub jeszcze lepiej nowy artykuł w Kodeksie Karnym stanowiący że samo
    > żądanie skanu dowodu osobistego zagrożone jest karą więzienia do 1 roku..
    > Jak uważacie?j
    > ---
    > Uważamy, że ... dowód osobisty nie jest oświadczeniem woli by mógł być
    > używany do zawierania umów i z tego powodu wymagał dodatkowej ochrony.

    Cała w/w dyskusja sprowadza się do jednego wniosku:
    Praktyka skanowania dowodu jest całkowicie nieuzasadniona, ciekawe kto to wymyślił i
    kto popiera do dnia dzisiejszego.

  • 54. Data: 2017-01-26 10:15:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 08:43, Liwiusz pisze:

    > Pożycz mi stówkę. Jak zaczniesz żądać zwrotu, to powiem, abyś nie
    > przetwarzał moich danych i wypierdalał. Podobna logika.

    Wszystko się zgadza, oprócz pierwszego zdania.

  • 55. Data: 2017-01-26 10:18:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-26 o 10:15, t-1 pisze:

    > Wszystko się zgadza, oprócz pierwszego zdania.

    Czy pierwsze zdanie jest prawdziwe - to już zadanie do oceny przez sąd,
    a nie przez zaangażowaną w spór stronę.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2017-01-26 10:19:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-26 o 10:18, Liwiusz pisze:

    > Czy pierwsze zdanie jest prawdziwe - to już zadanie do oceny przez sąd,
    > a nie przez zaangażowaną w spór stronę.

    Robert po prostu chce, aby moje zaprzeczenie wzięcia pożyczki
    uniemożliwiało mu dochodzenie roszczenia - chcę tylko sprawdzić, na ile
    rzeczywiście wierzy w swoje dyrdymały.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2017-01-26 10:33:59
    Od: m <m...@g...com>

    > W dniu 26-01-17 o 08:05, m pisze:
    [...]
    > Zatem trzeba im "urzędowo" to błędne mniemanie uświadomić, by
    > spowodować, że dalsze przetwarzanie danych będzie nielegalne. I niech
    > sobie szukają dłużnika.

    No ale tutaj ochrona danych osobowych ma się jak siodło do świni. Jeżeli
    im oficjalnie uświadomisz że się mylą, a oni uwierzą - to mimo wszystko
    MUSZĄ przetwarzać twoje dane. Choćby po to, żeby w razie gdyby znaleźli
    tego kto wyłudził kredyt, mogli twoje dane wyciągnąć z akt i przekazać
    policji/prokuraturze "ten a ten wyłudził kredyt, posługując się takimi a
    takimi danymi".

    p. m.

  • 58. Data: 2017-01-26 10:46:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-26 o 10:33, m pisze:
> [...]
    > tego kto wyłudził kredyt, mogli twoje dane wyciągnąć z akt i przekazać
    > policji/prokuraturze "ten a ten wyłudził kredyt, posługując się takimi a

    Robert słynie z takich świńskich porównań. Coś przeczyta,
    znadinterpretuje, i wydaje mu się, że nic poza tym nie istnieje. Gotfryd
    to nazywał syndromem trawniczka.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2017-01-26 11:43:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2017 o 18:16, J.F. pisze:

    >Różne są zdania - przy okazji poprzedniej sprawy z amatorem trakorów
    >z Mławy jedni mówili, że złodziej, drudzy, że nie jego wina (wręcz
    >wyszło, że to asesor był poszkodowanym;). Ostatecznie asesor chyba
    >już asesorem nie jest, ale do pierdla za złodziejstwo nie poszedł.

    O ile pamietam, to ostatnie doniesienia byly takie, ze samorzadowa
    kare wyrzucenia sad zamienil mu na grzywne, wiec byc moze asesorem
    jest, ewentualnie sam zrezygnowal.

    Ale masz racje - nikt go nawet o kradziez nie podejrzewal :-)

    J.

  • 60. Data: 2017-01-26 12:46:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-01-26 o 07:11, Dominik Ałaszewski pisze:
    > O nie, wręcz przeciwnie. W sms/mailu jest kod, który należy podać
    > bankowi. Jeśli kod się nie zgadza, kredytu nie ma.

    A jak będzie zabezpieczona zmiana numeru telefonu do SMS?

    Pewnie wystarczy pójść do jakiegoś banku i pokazać dowód osobisty (np
    "znaleziony" lub kolekcjonerski) lub przysłać skan na majla :)
    A potem do drugiego banku po kredyt.