  • 201. Data: 2017-01-29 14:05:48
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 08:04, Liwiusz pisze:

    > Ale twoje obrażanie się na świat nie zmieni tego, że ja mogę cię pozywać
    > o coś, choćby to było niesłuszne.

    jak mnie tak pozwiesz, to ja nawet na rozprawę nie przyjdę, a Ty się
    tylko wygłupisz.
    W przypadku banków, obywatel jest w sytuacji, ze musi udowadniać
    niewinnośc.

    --
    @foe_pl

  • 202. Data: 2017-01-29 14:17:21
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 22:24, Liwiusz pisze:

    > Już ustaliliśmy, że nie spod bloku. Chyba że Ziutek tym samochodem do
    > pracy jeździ.

    była sprawa zajęcia i sprzedania samochodu klientki sklepu/firmy pod
    którą tylko podjechała!

    --
    @foe_pl

  • 203. Data: 2017-01-29 14:21:10
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 23:01, Liwiusz pisze:
    > - które są we władaniu dłużnika.
    > I tego faktu nie zmieni podawanie przykładów ad absurdum.

    ale kierowca autobusu miejskiego włada autobusem, który prowadzi. Nie
    słyszalem o takiej sytuacji by ten autobus zajął komornik. A nie wierzę,
    ze zaden kierowca autobusu MPK nie ma komornika na głowie. Wyjasnienie
    jest proste, bo może a nie musi, a to "musi" komornikowi czesto się
    włącza, kiedy jest szansa ze spienieży przedmiot, który zapewne nie jest
    dłużnika. Motywacja finansowa urzędnika panstwowego w tej sytuacji jest
    oczywista. Nie wiem, skoro nie przeszkadza nam to w przyapdku komornika
    to czemu nie rozszerzyć to na sędziów? Niech zarabiają od tego ile
    skazanym zdoła się skonfiskować.

    --
    @foe_pl

  • 204. Data: 2017-01-29 14:24:48
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 12:14, Liwiusz pisze:

    > A po co? Wystarczającą karą jest fakt, że bank nie odzyskuje wówczas
    > kwoty pożyczki (bo nie ma podpisu oszukanego pożyczkobiorcy).

    a jak odzyska z odstetkami? To co? jedynym poszkodowanym bedzie
    niedoszly "frajer"?

    --
    @foe_pl

  • 205. Data: 2017-01-29 14:26:37
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    -Wysokie-zarobki-Uwaga-na-oszustow-w-internecie-7494
    638.html?utm_source=freshmail&utm_medium=email&utm_c
    ampaign=Newsletter_Bankier.pl_23.01.2017

    > Cała w/w dyskusja sprowadza się do jednego wniosku:
    > Praktyka skanowania dowodu jest całkowicie nieuzasadniona, ciekawe kto to wymyślił
    i kto popiera do dnia dzisiejszego.

    nie, problemem jest prawo, które więcej wymaga od posiadacza DO w
    kwestii danych w nim zawartch niż od tego co te dane przyjmuje.

    --
    @foe_pl

  • 206. Data: 2017-01-29 14:28:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-29 o 14:05, the_foe pisze:

    > jak mnie tak pozwiesz, to ja nawet na rozprawę nie przyjdę, a Ty się
    > tylko wygłupisz.
    > W przypadku banków, obywatel jest w sytuacji, ze musi udowadniać
    > niewinnośc.

    Zasady art. 6kc są dokładnie takie same dla prywatnych i dla banków.

    --
    Liwiusz

  • 207. Data: 2017-01-29 15:10:44
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 14:28, Liwiusz pisze:

    > Zasady art. 6kc są dokładnie takie same dla prywatnych i dla banków.

    wiesz, ze nie o to mi chodziło.
    Jak ktoś ma przekonać sąd do nieprawdy to raczej tą osobą nie jesteś Ty.
    A Bankom, niekiedy się to udaje, najczęściej przy niedostaecznym
    udowodnieniu, ze nie jest się wielbłądem przez stronę pozwaną.

    --
    @foe_pl

  • 208. Data: 2017-01-29 15:58:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-01-17 o 13:55, the_foe pisze:

    > IMO wystarczyłoby, ze prawo do wynidykacji komorniczej ma tylko ten
    > podmiot-wierzyciel który ma umowę z dłużnikiem, ze ten się na nią zgadza
    > gdyby nei spłacał. A za posługiwanie się przed sądem taką umową która
    > nie jest prawdziwa (neizależnie od wiedzy przedstawiające - jego broszka
    > by nie dać się zrobić w konia) kara administracyjna z automatu: 10 tys
    > dla osoby fizycznej, 100 tys dla firmy.

    Ale tu byś podważył kanony prawa karnego. Winę.

    > Bo będzmy poważni, jest masa legalnie działających firm pożyczkowych
    > która ma w dupie czy ten komu pożyczają to własnie ta sama osoba z DO.
    > Chodzi tylko o nabicie odestek i pchnięcie długu dalej, za ca. 50%
    > pierwotnej wartości.

    Oni statystycznie potencjalne straty wrzucają na barki tych płacących.

  • 209. Data: 2017-01-29 16:10:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2017 o 14:21, the_foe pisze:

> [...]
    > słyszalem o takiej sytuacji by ten autobus zajął komornik. A nie wierzę,
    > ze zaden kierowca autobusu MPK nie ma komornika na głowie. Wyjasnienie

    Dokładnie tak, czego przykładem jest sytuacja matki Krisa, której
    dłużnik prowadzi lokal gastronomiczny, a komornik ciągle odpisuje
    "egzekucja bezskuteczna". A przecież dłużnik włada całym wyposażeniem.
    Więc widać komornik nic nie musi, a jedynie może. A jak zajmie nie to co
    powinien, to się tłumaczy "że ja nic nie mogę, taki miałem rozkaz.
    Prywatnie to się takimi praktykami brzydzę";)

    Zresztą Liwiusz, co właśnie taką wykładnie głosił dziwnie zamilkł, jak
    doszło do pytania, że skoro komornik musi, to czemu ci konkretni od
    matki Krisa najwyraźniej nie muszą.

    Shrek.

  • 210. Data: 2017-01-29 17:05:43
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 16:10, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Zresztą Liwiusz, co właśnie taką wykładnie głosił dziwnie zamilkł, jak
    > doszło do pytania, że skoro komornik musi, to czemu ci konkretni od

    dochodzi tu czynnik pragmatyzmu: komornik zarabia na swojej
    skuteczności. Skuteczności pokrywania wierzytelnosci. To tak jakby sąd
    miał udział w grzywnach.
    --
    @foe_pl