  • 91. Data: 2017-01-27 05:19:00
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-17 o 16:55, m pisze:

    > Nie muszą. Gdyby musieli, musieliby złożyć w sądzie i prokuraturze
    > zawiadomienie o tym że zostali oszukani przez osobę która podała się za
    > kogoś innego. Ale nie wiedzą za kogo, bo już skasowali, jako że ten ktoś
    > wycofał zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
    > A poza tym, rzeczywiście wyobraź sobie że pożyczasz mi kasę, a ja Ci
    > piszę pismo że to nie mi pożyczyłeś i że masz nie przetwarzać moich
    > danych osobowych. Rzeczywiście kasujesz moje dane? Nie dochodzisz swego?

    Błądzisz. Ustawa o ochronie danych osobowych w uproszczeniu normuje to w
    ten sposób, że albo masz moją zgodę, albo masz interes prawny. Stąd po
    cofnięciu zgody musisz wykazać interes prawny. W mojej ocenie nie jest
    wystarczającym uzasadnieniem interesu przetwarzanie moich danych
    osobowych tylko to, ze nie wiesz, czyje dane masz przetwarzać.
    Oczywiście - ta konstatacja ma też drugą stronę medalu. Jeśli wykażesz,
    że mnie pożyczyłeś, to masz prawo przetwarzać te dane. Ale to Ty masz to
    wykazać, bowiem to Ty się na ów fakt powołujesz.

    Ostatecznie, jeśli zaniechasz zaprzestania przetwarzania tych danych, to
    ja złożę zawiadomienie o przestępstwie. To Ty będziesz musiał
    prokuratorowi, a ostatecznie sądowi wykazać, że ja jestem dłużnikiem i
    masz prawo moje dane przetwarzać. Jeśli to wykażesz, to ja ryzykują
    odpowiedzialnością karną za złożenie zawiadomienia o przestępstwie
    niepopełnionym. Ale jak nie wykażesz, to dostaniesz zarzut bezprawnego
    przetwarzania danych.

  • 92. Data: 2017-01-27 05:22:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-17 o 17:47, Liwiusz pisze:

    > Mają zgodę - wyrażoną w umowie. To, że jest to sfałszowana umowa, na
    > razie nie wiadomo.

    Stanowczo nie zgadzam się z Twoim poglądem. Gdyby przyjąć Twój tok
    rozumowania, to wówczas byłby to, absolutnie martwy przepis. Każdy by
    sobie mógł taką zgodę napisać i utrzymywać, że ją ma i niech
    zainteresowany udowodni, że jej nie ma.

  • 93. Data: 2017-01-27 05:24:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-17 o 19:31, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - nie badzmy paranoikami - do czasu wyjasnienia sprawy
    > nikt tych danych nie usunie.

    Jeśli bank po analizie mojego żądania - chodzi o formalne żądanie -
    uzna, ze ma mocne dowody, iż to ja jestem stroną umowy, to oczywiście
    może nie usuwać. Resztę pod postem kolegi "m" napisałem i nie będę
    powielał.

  • 94. Data: 2017-01-27 05:32:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-17 o 16:25, J.F. pisze:

    > W materiale to chyba jakis protokol przesluchania/zatrzymania bedzie, a
    > tam ... nr dowodu sie nie znajdzie, jesli go nie pokazano.

    Nie znajdzie, ale będzie albo wpis, jak ustalono tożsamość, albo rysopis
    osoby.

    > To jak to powinno wygladac ?

    Istnieje kilka alternatywnych, do okazania dokumentu sposobów ustalenia
    tożsamości. Można znaleźć świadka, który tożsamość potwierdzi. Jeśli
    ktoś był rejestrowany, to można go daktyloskopować. Tak, czy siak ma to
    być opisane w materiałach, jak tę tożsamość ustalono.

    > Tak duzo tych falszywych kredytow, ze i na uczciwych pracownikow trafiaja ?

    Też. Ale mnie chodzi o mechanizm polegający na uznaniu, że dobre imię
    banku jet więcej warte, niż kilka tysięcy kredytu i tzw. "zamiatanie pod
    dywan".

    > Ja tam sobie raczej wyobrazam, ze ktos na rzadowej strone wpisuje imie,
    > nazwisko, pesel, nr dowodu - a system sprawdza i odpowiada OK, brak
    > danych lub dokument skradziony.
    > O udostepnieniu danych nie ma mowy, skoro wpisujacy i tak te dane ma.

    System dobry, ale ma wadę. Nie zawsze momentalnie się zorientujesz w
    utracie dokumentu. Bo jakby o to chodziło, to przecież maja dostęp do
    utraconych dokumentów.

  • 95. Data: 2017-01-27 06:42:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2017 o 23:18, Liwiusz pisze:

    > Miliony egzekucji i jest ok.

    Jak widać nie ok, skoro co chwila okazuje się, że komornik zając coś, co
    dłużnika nie jest. Przykład z warsztatem samochodowym jest tu idealnym
    przykładem takiej pataologii. Przecież jest oczywistym, że samochody w
    serwisie dłużnika nie są i mają właścicieli w żaden sposób ze sprawą nie
    powiązanych.

    > Jakie znaczenie ma to co ja sądzę? Ludzie zwykle zachowują się mądrze, i
    > bez powodu nie zajmują samochodów na parkingu, czy autobusów miejskich,
    > bo to tylko koszty wytworzy.

    Zwykle też nie zajmują przypadkowych traktorów. Natomiast tłumaczenie
    idioty od traktora było takie (i ty w tym uczestniczyłeś), że jak
    wierzyciel się uprze, to komornik ma "robić". I nie ma prawa zachowywać
    się ponoć mądrze. Broniłeś kolesia nawet jak się okazało, że on ogólnie
    zaniki "mądrości" miał. I powtarzałeś wielokrotnie, że komornik nie jest
    od oceniania "władania". No więc co stoi na przeszkodzie w zajmowaniu
    pociągów czy samolotów? Bo jeśli tylko "mądrość" to czemu ta mądrość nie
    stoi na przeszkodzie w zajmowaniu samochodów w warsztacie, ktróre w
    oczywisty sposób z dłużnikiem nic wspólnego nie mają?

    > Nie, w dowodzie mogą być dane poprzedniego właściciela.

    W księdze też. Generalnie ustalenie właściciela samochodu nie jest
    problemem. Podobnie jak mieszkania.

    > Komornik ocenia czy dysponuje. Jeśli oceni, że nie dysponuje, a
    > wierzyciel stwierdzi, że dysponuje, to wierzyciel ma prawo złożyć skargę
    > na komornika na niedokonanie zajęcia.

    Aha - czuli jednak komornik ma prawo myśleć, tylko temu konkretnemu się
    to nie opłacało, bo z braku myślenia zrobił sobie biznes. To czemu chuja
    broniłeś?

    > Mocno teoretyzując - tak, musiałby. Jednak w przypadkach tak
    > absurdalnych pewnie wytworzyłaby się linia orzecznicza, gdyby była taka
    > potrzeba.

    Ale w przypadku zajebywania obywatelom samochodów z warsztatu obywateli
    sąd miał w dupie. I ponoć wytworzył tony orzecznictwa na ten temat? No
    to nie dziw się, że jak jakiegoś komornika zajmującego nie swoje w
    majestacie prawa, po prortu nadzieją na widły. I wtedy żal mi będzie
    tylko nadziewjących, bo problemy bedą mieli. Środowisko kommrnicze
    takimi działaniami (świadomym zajmowaniem przypadkowych ruchomości, nie
    mających nic wspólnego z dłużnikiem) w pełni sobie zasłużyło na pogardę.

    > Po co rozstrzygać sytuacje, które się nigdy nie zdarzyły? Napisz na ten
    > temat jakąś monografię, to poczytam.

    Po to, że sytuacja z ciągnikiem czy samochodami w warsztacie też jest
    absurdalna, więc powołując się na absurd domagasz się niesprowadzania
    abnsurdu do absurdu.

    > Ma oceniać władanie. Ale nie własność.

    Coś mu grozi za złą ocenę? I z którego punktu ustawy to wynika, bo
    poprzednio stałeś na stanowisku, że nic ma nie oceniać (powtórzyłeś to
    teraz - mocno teoretyzując "Mocno teoretyzując - tak, musiałby" (zająć
    samolot)).

    Shrek

  • 96. Data: 2017-01-27 07:44:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 00:15, J.F. pisze:

    > Ja sie tylko pytam, czy naprawde ma obowiazek, czy tylko tak sobie
    > napisales.

    Obowiązek to może złe słowo. Ma możliwość. I odpowiada przed
    wierzycielem za nieskorzystanie z tej możliwości.

    > W przypadku traktora jakos nie wyslal.

    Może w protokole zajęcia nic nie było o tym, że dłużnik nie jest
    właścicielem.

    > Ale widze pare niuansow:
    > a) wlasciciel wyjechal na urlop i wroci za miesiac.
    > Albo za rok. Mogl tez wyjechac na Antarktyde.

    To już są normalne problemy doręczeń w postępowaniach sądowych. Równie
    dobrze ktoś mógł wyjechać na miesiąc lub rok i wrócić jako dłużnik na
    milion z jakiejś zasądzonej pożyczki.

    > b) Ziutek nie potrafi podac adresu. Np ma zapisany w komputerze, ale
    > komputer juz zajety :-)

    Nie spotkałem się z taką sytuacją. Choć, nie - były takie - zawsze jak
    dłużnik "ściemniał".

    > c) Ziutek na dobra sprawe nie wie, czyja to jest lodowka. Moze wiec
    > jedynie podpisac, ze nie jest jego i stanowila wyposazenie zajmowanego
    > mieszkania.

    Skoro wynajmuje, to może domniemywać, że do właściciela.

    > Poinformowal ustnie, ale przeciez juz ustalilismy, ze komornik to
    > olewa i zabral :-)

    Prawidłową formą informacji jest pisemnie do protokołu.

    > Mi sie przypomnialo
    > d) rzekomego wierzyciela Ziutek nie zna, bo to dlug na jakis skan
    > dowodu, albo dopasowane dane ... wiec na moj gust nie ma zadnych
    > obowiazkow, poza zadbaniem o stosowne opisanie swoich zabranych rzeczy
    > w protokole, przyda sie na przyszlosc :-)

    Komornik nie prowadzi egzekucji na podstawie pokazanego skanu dowodu,
    tylko na podstawie tytułu wykonawczego.

    > e) czy Ziutek taka lodowka "włada" ? Bo jak nie wlada, to nie ma prawa
    > byc zajeta.

    Nie wiem, czy włada, nie znam Ziutka i jego sytuacji.

    > h) ... a Lidl to samochodami na swoim parkingu wlada, czy z braku
    > kluczykow nalezy uznac, ze nie ?

    Napiszcie ze Shrekiem pracę na ten temat, zobaczymy do jakich wniosków
    dojdziecie.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2017-01-27 07:47:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Stanowczo nie zgadzam się z Twoim poglądem. Gdyby przyjąć Twój tok
    > rozumowania, to wówczas byłby to, absolutnie martwy przepis. Każdy by
    > sobie mógł taką zgodę napisać

    Czyli popełnić przestępstwo przynajmniej fałszerstwa podpisu. Jak widać
    "nie każdy mógłby" i wcale się tak nie robi.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2017-01-27 07:50:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 stycznia 2017 06:42:59 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Generalnie ustalenie właściciela samochodu nie jest
    > problemem.

    Jak?

  • 99. Data: 2017-01-27 07:58:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 06:42, Shrek pisze:

    > Jak widać nie ok, skoro co chwila okazuje się, że komornik zając coś, co

    Nie co chwila. A przy milionach egzekucji i przy tak kontrowersyjnym
    zajęciu siłą rzeczy normalnym jest, że czasem wypływają jakieś nadużycia
    - prawdziwe lub rzekome.

> [...]
    > przykładem takiej pataologii. Przecież jest oczywistym, że samochody w
    > serwisie dłużnika nie są i mają właścicieli w żaden sposób ze sprawą nie

    Jest oczywistym, że dłużnik-warsztat może posiadać swoje samochody i
    mogą one stać w warsztacie. Ustalenie które samochody należą do
    dłużnika, a które nie, jest w gestii postępowania egzekucyjnego już po
    zajęciu.

    > Zwykle też nie zajmują przypadkowych traktorów. Natomiast tłumaczenie
    > idioty od traktora było takie (i ty w tym uczestniczyłeś), że jak
    > wierzyciel się uprze, to komornik ma "robić". I nie ma prawa zachowywać

    Staraj się nie nazywać idiotą osoby, która zna i rozumie przepisy. Dla
    mnie na przykład idiotą jest ten, kto przepisów nie rozumie, i uważa, że
    egzekucja powinna się toczyć na przykład wg jakiegoś głosowania publicznego.

> [...]
    > stoi na przeszkodzie w zajmowaniu samochodów w warsztacie, ktróre w
    > oczywisty sposób z dłużnikiem nic wspólnego nie mają?

    Stąd, że ta "oczywistość" to tylko twoje brednie, a gdyby się okazało,
    że któryś z samochodów należał do warsztatu (co wcale nie byłoby
    dziwne), to komornik by za to finansowo odpowiadał, a nie troll na grupie.

    > W księdze też. Generalnie ustalenie właściciela samochodu nie jest
    > problemem. Podobnie jak mieszkania.

    To są dwie zupełnie różne rzeczy. Jeśli twierdzisz, że ustalenie
    właściciela samochodu jest tak samo proste jak mieszkania, to niestety
    nie wiesz o czym piszesz. Wpis w KW definiuje właściciela jednoznacznie.
    Wpis w dowodzie - nie.

    > Aha - czuli jednak komornik ma prawo myśleć, tylko temu konkretnemu się
    > to nie opłacało, bo z braku myślenia zrobił sobie biznes. To czemu chuja
    > broniłeś?

    Jeśli ten przypadek polegał na tym, że zajęto traktor sąsiada na polu
    dłużnika, to nawet jak "wszyscy by wiedzieli jak jest", to zajęcia bym
    bronił. To, co można zarzucić temu komornikowi, to to, że dlatego, że
    "wszyscy wiedzieli jak jest" zdecydował się na sprzedaż traktora tak
    szybko, aby nie dać możliwości właścicielowi protestu. I tylko to można
    mu zarzucić, a nie fakt dokonania zajęcia jako takiego. Przy zrobieniu
    tego tak jak należy, do sprzedaży by nie doszło.

    > Ale w przypadku zajebywania obywatelom samochodów z warsztatu obywateli
    > sąd miał w dupie. I ponoć wytworzył tony orzecznictwa na ten temat? No

    Nie wiem o czym piszesz.

    > Coś mu grozi za złą ocenę? I z którego punktu ustawy to wynika, bo

    Odpowiedzialność za niedokonanie czynności komorniczej.

    > poprzednio stałeś na stanowisku, że nic ma nie oceniać (powtórzyłeś to
    > teraz - mocno teoretyzując "Mocno teoretyzując - tak, musiałby" (zająć
    > samolot)).

    Z samolotem, czy autobusem ciekawy przypadek. Ale musiałbyś zawnioskować
    o zajęcie, komornik pewnie by odmówił, potem musiałbyś napisać skargę do
    sądu na odmowę dokonania czynności, i dopiero wówczas dostałbyś jakąś
    urzędową odpowiedź kto ma rację.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2017-01-27 08:00:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 07:50, Kris pisze:

    > Jak?

    Pewnie ma na myśli sprawdzenie w CEPIK, czy w dowodzie. Co oczywiście
    nie jest prawdą, ale wielcy obrońcy dłużników i ludności będą teraz
    gardłować, że wpis w dowodzie to jak wpis w KW i wyciągać inne takie
    wnioski z tyłka dla poparcia swoich argumentów wynikających jedynie z
    "nie rozumiem jak się toczy egzekucja".

    --
    Liwiusz