  • 1. Data: 2003-07-11 22:12:00
    Temat: Ścinam drzewa - wolno mi?
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Witam,
    chcę samemu ściąć na swojej działce rekreacyjnej na pojezierzu łęczyńsko -
    włodawskim cztery kilkunastoletnie brzozy.
    (są na tyle duże, że będę używał piły spalinowej)

    Czy wolno mi wyciąć te drzewa? Jeżeli nie, to które przepisy mi tego
    zabraniają? I jakie są sankcje za ich złamanie?

    Proszę o opinie.

  • 2. Data: 2003-07-11 23:20:46
    Temat: Re: Ścinam drzewa - wolno mi?
    Od: "Software Development" <s...@g...pl.nospam>

    Witam,

    W Warszawie na ten przyklad nie wolno wycinac zadnych drzew bez uzyskania na
    to zgody wlasciwych wladz. Za wyciecie drzewa placisz okreslone pieniadze na
    rzecz ochrony srodowiska, o ile pamietam, do gminy. Oplata uzalezniona jest
    od szerokosci pnia na wysokosci chyba 1m. Sa to niemale pieniadze dlatego np
    wycinka drzew pod droge pochlania olbrzymie pieniadze. Kazda gmina (teraz
    dzielnica) posiada inwentarz drzew (tych od wiekszych) i dokladne plany
    gdzie one sie znajduja. Wiem to na 100%, bo wspolpracuje z jedna
    spoldzielnia mieszkaniowa i oni tez musieli wyciac 3 drzewa na swoim terenie
    i na szczescie okazalo sie, ze jednego drzewa na planie w gminie nie ma i to
    akurat tego, ktore chca wyciac, wiec ok 1/3 kosztow zaoszczedzili.

    --

    Pozdrawiam,
    Michal

    ---
    Checked by Norton AntiVirus system (http://www.symantec.com).

  • 3. Data: 2003-07-12 14:55:41
    Od: "jan" <a...@o...pl>

    chillin wrote:
    > Czy wolno mi wyciąć te drzewa? Jeżeli nie, to które przepisy mi tego
    > zabraniają? I jakie są sankcje za ich złamanie?

    Za scinanie drzew bez pozwolenia groza niemile konsekwencje, ale jesli
    zetniesz tylko korone, a pien zostanie to sprawy nie ma.

  • 4. Data: 2003-07-12 21:20:20
    Od: "Adam C." <a...@N...gazeta.pl>

    jan <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    "...Gorzej jest z drzewami rosnącymi na gruntach i posesjach prywatnych. Te
    praktycznie narażone są w każdej chwili na wycięcie. Wprawdzie częściowo
    chronione przez prawo, gdyż zgodę na wycięcie drzewa trzeba uzyskać od
    miejscowego urzędu gminnego. Urząd gminy nie zawsze daje zgodę, ale też nie
    każdy właściciel zwraca się do urzędu o pozwolenie, a jeżeli takiej zgody nie
    otrzyma, to wycina drzewo bez zezwolenia i... bez świadków. Często usuwa się
    drzewa o obwodzie pnia 200-300 cm, które nie są jeszcze w pełni "wiekowe i
    sędziwe" i nie spełniają kryteriów pomników przyrody, ale jeżeli zostaną
    usunięte w tym wieku, to już nigdy nie doczekają się czasu aby spełniły
    warunki wymagane ustawą, bo ich po prostu nie będzie..." cytat ze strony:
    http://www.przyrodapolska.pl/sierpien01/moim.html

  • 5. Data: 2003-07-13 09:05:17
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy wolno mi wyciąć te drzewa? Jeżeli nie, to które przepisy mi tego
    > zabraniają? I jakie są sankcje za ich złamanie?

    Czy przypadkiem Tobie chodzi o to rozporądzenie i opłaty ???????

    Dz.U.97.162.1117 ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 1997 r.
    w sprawie opłat za wprowadzanie substancji zanieczyszczających do powietrza
    oraz za usuwanie drzew lub krzewów.*
    (Dz. U. z dnia 31 grudnia 1997 r.) ze zmianami

    powinieneś je znależć pod:

    www.gov.sejm.pl

    tam są stawki opłat oraz warunki i zasady

  • 6. Data: 2003-07-13 13:07:06
    Od: poreba <d...@p...com>

    "jan" <a...@o...pl> niebacznie popelnil

    > Za scinanie drzew bez pozwolenia groza niemile konsekwencje, ale
    > jesli zetniesz tylko korone, a pien zostanie to sprawy nie ma.
    Bzury piszesz, drzewo pozbawione korony obumrze=ścięcie drzewa
    ->kara jak za wycięcie.
    A prawidłowe odpowiedzi: w archiwum.

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2003-07-13 14:44:52
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > powinieneś je znależć pod:
    > www.gov.sejm.pl
    > tam są stawki opłat oraz warunki i zasady

    kurdelebele podałem zły adres
    właściwy to:
    www.sejm.gov.pl

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2003-07-14 15:36:52
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    >... oni tez musieli wyciac 3 drzewa na swoim terenie
    > i na szczescie okazalo sie, ze jednego drzewa na planie w gminie nie ma i
    > akurat tego, ktore chca wyciac, wiec ok 1/3 kosztow zaoszczedzili...

    Czyli, jeżeli nie mają w wykazie, to zezwalają na wycięcie?

    Zastanawiam się, czy mam wystepować do gminy o pozwolenie, czy obyć się bez.
    Bo jak wystąpię - oni pewnie będą musieli sprawdzić moje drzewa i wydać
    decyzję. Jak wydadzą odmowną - to jak zetnę wbrew pozwoleniu - w
    konsewkencji mogę otrzymać grzywnę...

    Użytkownik "Software Development" <s...@g...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:bengoh$pb6$1@SunSITE.icm.edu.pl...

  • 9. Data: 2003-07-15 07:12:17
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Czy wolno mi wyciąć te drzewa? Jeżeli nie, to które przepisy mi tego
    > zabraniają? I jakie są sankcje za ich złamanie?

    Witam!
    Znajomy miał podobny problem. Rozwiązał go z ten sposób, że pomajstrował coś
    przy korzeniach drzewa. W konsekwencji drzewo uschło i problemu urzędowego z
    wycinką nie było.

  • 10. Data: 2003-07-15 07:13:58
    Od: g...@p...onet.pl

    > Witam,
    >
    > W Warszawie na ten przyklad nie wolno wycinac zadnych drzew bez uzyskania na
    > to zgody wlasciwych wladz.

    za wyjątkiem drzew owocowych zdaję się.