  • 1. Data: 2003-07-11 18:44:07
    Temat: Niedotrzymanie terminu
    Od: "Software Development" <s...@g...pl>

    Witam,

    Mam problem poniewaz pewnej soboty czerwca otrzymalem listem poleconym
    postanowienie sadu wraz z pouczeniem, ze mam termin tygodnia na zlozenie
    zazalenia. Akurat tego samego dnia wyjezdzalem sluzbowo i wracalem dopiero
    po tygodniu, nie mialem jak napisac tego zazalenia i zrobilem to dopiero w
    niedziele, a wyslalem w poniedzialek, sadzac, ze skoro sobota jest z zasady
    dniem wolnym, to termin przenosi sie na kolejny nastepujacy dzien roboczy
    czyli poniedzialek. W tym tygodniu otrzymalem z sadu postanowienie o
    odrzuceniu mojego zazalenia z uwagi na niedotrzymanie terminu, ktory zdaniem
    sadu minal w sobote. Chyba mial racje, bo sobota o ile jest z zasady dniem
    wolnym, to niestety nie ustawowo. Niemniej w sobote kiedy mijal termin
    wrocilem bardzo pozno i nie bylem juz w stanie tego napisac i wyslac do
    24:00. Mam wiec pytania do szanownych grupowiczow, co powinienem w tej
    sytuacji zrobic?

    O ile wiem mozna odwolac sie od tego i wnioskowac o przywrocenie terminu ale
    w ciagu 7 dni od ustania przyczyny niedotrzymania, zatem to chyba 7 dni od
    mojego powrotu, a nie od otrzymania w tym tygodniu drugiego postanowienia, w
    ktorym sad odrzuca moje zazalenie z uwagi na niedotrzymanie terminu. Czyli
    to juz minelo i rozumiem, ze nie mam jak sie powolywac na ta okolicznosc i
    usprawiedliwiac tym prosby o przywrocenie terminu?

    Co radzicie w tej sytuacji? Choroba, az do biezacego tygodnia? Co w
    przypadku choroby musze miec - prowadze dzialalnosc gospodarcza i nie biore
    nigdy zadnych zwolnien - wystarczaja recepty i zalecenia lekarza na
    papierze, np. zeby lezec? A moze jakas inna ale skuteczna przyczyna, ktora
    pozwoli mi przekonac sad do przywrocenia terminu.

    Z gory dziekuje za pomoc.

    --

    Pozdrawiam,
    Michal

    ---
    Checked by Norton AntiVirus system (http://www.symantec.com).

  • 2. Data: 2003-07-11 20:02:06
    Temat: Re: Niedotrzymanie terminu
    Od: "Robert Walczak" <r...@N...gazeta.pl>

    Praktycznie biorąc nie masz szans, więc nie ma po co się kłopotać.