    From: "Adam C." <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ścinam drzewa - wolno mi?
    Date: Sat, 12 Jul 2003 21:20:20 +0000 (UTC)

    jan <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    "...Gorzej jest z drzewami rosnącymi na gruntach i posesjach prywatnych. Te
    praktycznie narażone są w każdej chwili na wycięcie. Wprawdzie częściowo
    chronione przez prawo, gdyż zgodę na wycięcie drzewa trzeba uzyskać od
    miejscowego urzędu gminnego. Urząd gminy nie zawsze daje zgodę, ale też nie
    każdy właściciel zwraca się do urzędu o pozwolenie, a jeżeli takiej zgody nie
    otrzyma, to wycina drzewo bez zezwolenia i... bez świadków. Często usuwa się
    drzewa o obwodzie pnia 200-300 cm, które nie są jeszcze w pełni "wiekowe i
    sędziwe" i nie spełniają kryteriów pomników przyrody, ale jeżeli zostaną
    usunięte w tym wieku, to już nigdy nie doczekają się czasu aby spełniły
    warunki wymagane ustawą, bo ich po prostu nie będzie..." cytat ze strony:
    http://www.przyrodapolska.pl/sierpien01/moim.html