  • 21. Data: 2011-12-05 19:59:00
    Temat: Re: Sądy Tuska
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jbj711$4k1$1@mx1.internetia.pl...

    > To ja Ci pomogę. Kiedyś wysyłano ZOMO na ulicę i agentów SB, żeby
    > wzniecali zadymy. Jeszcze przed 15-tą HGW uznała Marsz Niepodległości za
    > odwołany...
    > Dzisiaj słuszymy też, że w następnym roku Marsz Niepodległości (pod inną
    > nazwą) zamierza spacyfikować prezydent Komorowski swoją "inicjatywą"...
    > Kumasz już?

    Nie za bardzo. A już związku tego w wszystkie z wyrokiem, to w ogóle.

    Nie wiem jak Ty, ale ja czasy zadym z udziałem ZOMO i SB pamiętam. Znałem
    studentów, co chodzili sobie na demonstracje tylko po to, by sobie
    pobiegać. Im było wszystko jedno, kto i dlaczego manifestuje. Oczywiście
    trudno mi tu polemizować, na ile SB ewentualnie wzniecało zadymy, bo jeśli
    to nawet robiło, to z definicji zakładam, że się raczej nie afiszowali. Co
    do ZOMO, to nikt nie jest doskonały i nie można wykluczyć, że choćby błędy
    w dowodzeniu mogły powodować, że faktycznie dochodziło do prowokacji. Ale
    sprawa wcale nie jest taka prosta. Przy takich demonstracjach wcale nie
    jest łatwo nad tym bałąganem planować. Jakby goście zadym nie robili, to by
    nie było powodu, by ich prowokować, tak wiec jakby na to nie patrzeć, to
    wina i tak najpierw spada na zadymiarzy, a dopiero później na organy
    porządkowe.

  • 22. Data: 2011-12-05 20:02:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tam nie było samorzutnego przyznawania. Każdy, kto miał do czynienia w
    > Polsce z sądami wie jak to leci. I nie tylko w sprawach karnych...
    > Chłopaki zostali zatrzymani w tym momencie, kiedy akurat cała sytuacja
    > była nagrywana i sąd właśnie w swoim oburzającym uzasadnieniu odnosi się
    > do tego bezpośredniego zajścia z zatrzymania!

    Ale czy z uzasadnienia wynika, zę sąd ów film widział?

    > Tylko za co, tu popierać... Nie odpowiadaj.

    Popieram za zdecydowanie po prostu.

  • 23. Data: 2011-12-05 20:04:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dlaczego? Ktoś kazał tym policjantom robić taką zadymę?

    Jak sobie coś takiego wyobrażasz? Każdemu z osobna wydawano polecenie, czy
    na odprawie służbowej ktoś się odważył je wydać.

  • 24. Data: 2011-12-05 21:07:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie wiem na czym, ale pewnie nie na tym filmie. A co było wcześniej, zanim
    > film sie zaczyna?

    Na początku pan bóg stworzył ...

  • 25. Data: 2011-12-05 21:12:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na początku pan bóg stworzył ...

    Fajne. A coś na temat?

  • 26. Data: 2011-12-05 21:22:49
    Od: "Azotox Moon" <p...@y...com>

    boukun wrote:

    . Zwrócić, bowiem należy uwagę, że A. C.
    > wykonywał w czasie zatrzymania oskarżonego obowiązki służbowe,

    kopiąc chama i raba po mordzie.

    azotox moon

  • 27. Data: 2011-12-05 21:25:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-05 22:12, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Fajne. A coś na temat?

    No właśnie, co "na temat" byś chciał? Tzn. co by usprawiedliwiało
    policjanta z zarzutu pobicia i z kłamania w sądzie (to też jest karalne?)

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2011-12-05 21:40:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No właśnie, co "na temat" byś chciał? Tzn. co by usprawiedliwiało
    > policjanta z zarzutu pobicia i z kłamania w sądzie (to też jest karalne?)

    Zarzutu pobicia mu raczej nikt nie postawi. Ja bym mu postawił
    przekroczenie uprawnień - ale to kwestia drugorzędna i poboczna w tym
    wypadku. Natomiast co do zarzutu fałszywych zeznań, to poczekajmy, aż ktoś
    do końca ustali, jak tam było faktycznie.

  • 29. Data: 2011-12-05 21:48:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-05 22:40, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > wypadku. Natomiast co do zarzutu fałszywych zeznań, to poczekajmy, aż
    > ktoś do końca ustali, jak tam było faktycznie.

    No tak, jest nagranie, ale policyjni specjaliści lepiej ustalą co się
    tam działo :)

    A może by tak teraz policjanta skazać w 24 godziny? On jakiś równiejszy,
    że tylko jemu przysługuje uczciwy proces?

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2011-12-05 21:54:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No tak, jest nagranie, ale policyjni specjaliści lepiej ustalą co się tam
    > działo :)

    Czemu policyjni? Sądzę, że postępowanie będzie prowadził prokurator.

    > A może by tak teraz policjanta skazać w 24 godziny? On jakiś równiejszy,
    > że tylko jemu przysługuje uczciwy proces?

    Rzuć okiem do kpk, bo nie ma chyba sensu, bym tu go przepisywał.