    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sądy Tuska
    Date: Mon, 5 Dec 2011 20:59:00 +0100

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jbj711$4k1$1@mx1.internetia.pl...

    > To ja Ci pomogę. Kiedyś wysyłano ZOMO na ulicę i agentów SB, żeby
    > wzniecali zadymy. Jeszcze przed 15-tą HGW uznała Marsz Niepodległości za
    > odwołany...
    > Dzisiaj słuszymy też, że w następnym roku Marsz Niepodległości (pod inną
    > nazwą) zamierza spacyfikować prezydent Komorowski swoją "inicjatywą"...
    > Kumasz już?

    Nie za bardzo. A już związku tego w wszystkie z wyrokiem, to w ogóle.

    Nie wiem jak Ty, ale ja czasy zadym z udziałem ZOMO i SB pamiętam. Znałem
    studentów, co chodzili sobie na demonstracje tylko po to, by sobie
    pobiegać. Im było wszystko jedno, kto i dlaczego manifestuje. Oczywiście
    trudno mi tu polemizować, na ile SB ewentualnie wzniecało zadymy, bo jeśli
    to nawet robiło, to z definicji zakładam, że się raczej nie afiszowali. Co
    do ZOMO, to nikt nie jest doskonały i nie można wykluczyć, że choćby błędy
    w dowodzeniu mogły powodować, że faktycznie dochodziło do prowokacji. Ale
    sprawa wcale nie jest taka prosta. Przy takich demonstracjach wcale nie
    jest łatwo nad tym bałąganem planować. Jakby goście zadym nie robili, to by
    nie było powodu, by ich prowokować, tak wiec jakby na to nie patrzeć, to
    wina i tak najpierw spada na zadymiarzy, a dopiero później na organy
    porządkowe.