  • 11. Data: 2011-12-05 19:18:29
    Temat: Re: Sądy Tuska
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    news:jbj4q2$buf$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sam oskarżony - jak wynika z przytoczonego przez Ciebie uzasadnienia -
    > utrzymuje, ze odpychał rękę policjanta. Na filmie tego nie ma. To dziwisz się
    > mi, że zastanawiam się, co było poza filmem? Nie twierdzę, że było. Po prostu
    > się zastanawiam.

    He, he, wyobrażam sobie, jak by to na mnie trafiło, to też bym się pewno w
    sądzie dał zagonić w kozi róg i może potakiwał, że być może, odtrącałem rękę,
    broniąc się, przed pałowaniem i kopaniem. On sam nie mógł pamiętać, czy się
    odtrącał czy nie. Wystarczy, że sędzia zadała sugestywne pytanie i oskarżony
    palnął, co ona chciała żeby palnął... Jak mu wymachiwał policjant i pryskał
    przed nosem gazem, to myślał, że może i odtrącał...

    > Mozesz jaśniej? Był sędzią? Prokuratorem? Kopał tego zatrzymanego? Był
    > świadkiem? Tak konkretnie napisz, co ma z tym wspólnego.

    To co powyżej. Abstrahując, Tusk wygrażał publicznie, że sprawcy zamieszek
    zostaną surowo
    ukarani..., no i ... znaleźli ofiary...

    > Pożyjemy, zobaczymy. Ale sprawa jest troche za poważna, by to przyschło moim
    > zdaniem. Zamiatanie pod dywan nie pomoże.

    Gdyby nie to, że były naciski z góry...

    boukun

  • 12. Data: 2011-12-05 19:22:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:jbj4ap$a92$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale gdzie sensowne i gdzie logiczne? Przecież nie każ mi cytować tego co
    > powyżej...

    Dla sądu było sensowne i logiczne. Dla Ciebie jak widać nie.

    > Przeczytaj sobie jeszcze raz uzasadnienie i będziesz widział, jaką wiedzę
    > miała sędzia. Sędzia wyszła z założenia, że wszyscy, którzy jechali na
    > Marsz Niepodległości, całe kilka tysięcy było zorganozowane w jednym
    > celu.
    >
    > "Zdaniem Sądu fakt, iż wyjazd był zorganizowany, (.) świadczy o tym, że
    > potencjalne starcie z grupą przeciwną, czy też z funkcjonariuszami
    > policji nie
    > miała charakteru deklaratywnego, a było celowo zaplanowane."
    > (sic!)

    Możemy się z jej poglądem zgodzić, albo nie. Mnie trudno powiedzieć, po co
    oni tam jechali.

    > I za odtrącenie ręki przybiła 3 miesiące bezwzględnego aresztu.

    Chyba akurat nie o to dokładnie chodziło. Fakt, że goście biorący udział w
    demonstracjach mocno przesadzili jest raczej bezsporny.

    > A ja ci powiem jedno, gdyby ten filmik nie ukazał się w pamiętny piątek
    > po południu, 11.11.2011 r. w sieci i Tusk nie deklarował publicznie, że
    > chuligani otrzymają najsurowsze kary, ci młodzi ludzie nie byliby w
    > niedzielę skazani...

    Moze tak, a może nie. O ile związek wypowiedzi Tuska z surowym jakby nie
    było wyrokiem jestem w stanie przełknąć, to związku publikacji filmiku juz
    za bardzo nie przysfajam.

  • 13. Data: 2011-12-05 19:32:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-05 18:42, boukun pisze:
    > http://dosc.nowyekran.pl/post/41760,udalo-sie-skazan
    ej-ofierze-policyjnego-psychopaty-otrzymac-wyrok-wra
    z-z-uzasadnieniem

    > Jakkolwiek zapadły wyrok w stosunku do ofiary, dwa dni po bestialskim
    > pobiciu,

    Nie ukrywam, że rozumiem dysonans, jaki doświadczyła pani sędzia.

    To, że wydała wyrok taki, a nie inny, można zrozumieć. Zakładam bowiem,
    że faktycznie uwierzyła polucjantowi, a filmu w niedzielę nie widziała.
    Wyrok zatem, jakkolwiek obiektywnie błędny, nie był w świetle zebranych
    dowodów rażąco błędny.

    Ale z pewnością w czasie pisania uzasadnienia wiedziała, że się ośmiesza.

    A zmienić wyroku już nie mogła (?).

    Może jednak cała ta sytuacja nauczy sędziów 24-godzinnych trochę
    powściągliwości i krytycyzmu wobec zeznań ze strony przedstawicieli Waaadzy.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-12-05 19:33:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-05 19:49, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No bo dokąd nie było nic wiadomo na temat nieprawidłowości, to zeznania
    > policjanta były całkiem sensowne i logiczne.

    A co było nielogicznego i niesensownego w zeznaniach pana Kloca?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-12-05 19:35:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > i oskarżony palnął, co ona chciała żeby palnął... Jak mu wymachiwał
    > policjant i pryskał przed nosem gazem, to myślał, że może i odtrącał...

    Żaden z nas nie był tam i nie widział tego. Trudno mi polemizować. Coś nie
    bardzo widzę, by oskarżony samorzutnie sie przyznawał do przepychanek z
    policjantem, gdyby szedł spokojnie, a potem został przez niego skopany. Na
    tej podstawie PODEJRZEWAM, że film nie jest miarodajny.

    > To co powyżej. Abstrahując, Tusk wygrażał publicznie, że sprawcy
    > zamieszek zostaną surowo
    > ukarani..., no i ... znaleźli ofiary...

    Akurat Tuska popieram, natomiast jeśli faktycznie skazano niewinne osoby,
    to jestem zdecydowanie przeciwny.

    > Gdyby nie to, że były naciski z góry...

    Niewykluczone, tym nie mniej nadal nie wiemy, czy byli winni, czy nie.
    Jesli byli winni, to kara moze i surowa, ale adekwatna, bo ma na celu
    odstraszyć naśladowców. Jesli byl iniewinni, to żadna kara nie byłaby
    właściwa.

  • 16. Data: 2011-12-05 19:37:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co było nielogicznego i niesensownego w zeznaniach pana Kloca?

    Wiesz, jak się obejrzy film, to można nabrać wątpliwości co do jego
    bezstronności i profesjonalizmu.

  • 17. Data: 2011-12-05 19:41:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > że faktycznie uwierzyła polucjantowi, a filmu w niedzielę nie widziała.
    > Wyrok zatem, jakkolwiek obiektywnie błędny, nie był w świetle zebranych

    Nie wiemy, czy wyrok faktycznie jest błędny. Film jedynie poddaje w
    wątpliwość zeznania funkcjonariuszy.

    > Ale z pewnością w czasie pisania uzasadnienia wiedziała, że się ośmiesza.
    > A zmienić wyroku już nie mogła (?).

    Nie mogła. Kpk nie daje takiej możliwości. I dobrze opisałą. Dała wiarę
    policjantom. Przy apelacji film podda w wątpliwośc ich zeznania i sąd
    będzie mógł sie zastanowić, czy istnieją jakieś inne dowody oraz na ile
    wiarygodny jest ów film.

    > Może jednak cała ta sytuacja nauczy sędziów 24-godzinnych trochę
    > powściągliwości i krytycyzmu wobec zeznań ze strony przedstawicieli
    > Waaadzy.

    Nikt tych sądów nei lubi. Nie lubi bo to taki import z za oceanu bez
    głębszego zastanowienia sie nad sensem i logiką.

  • 18. Data: 2011-12-05 19:43:17
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    >
    > Chyba akurat nie o to dokładnie chodziło. Fakt, że goście biorący udział w
    > demonstracjach mocno przesadzili jest raczej bezsporny.

    No pewnie, że nie o to...

    > Moze tak, a może nie. O ile związek wypowiedzi Tuska z surowym jakby nie było
    > wyrokiem jestem w stanie przełknąć, to związku publikacji filmiku juz za
    > bardzo nie przysfajam.

    To ja Ci pomogę. Kiedyś wysyłano ZOMO na ulicę i agentów SB, żeby wzniecali
    zadymy. Jeszcze przed 15-tą HGW uznała Marsz Niepodległości za odwołany...
    Dzisiaj słuszymy też, że w następnym roku Marsz Niepodległości (pod inną nazwą)
    zamierza spacyfikować prezydent Komorowski swoją "inicjatywą"...
    Kumasz już?

    boukun

  • 19. Data: 2011-12-05 19:52:21
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > policjantem, gdyby szedł spokojnie, a potem został przez niego skopany. Na tej
    > podstawie PODEJRZEWAM, że film nie jest miarodajny.

    Tam nie było samorzutnego przyznawania. Każdy, kto miał do czynienia w Polsce z
    sądami wie jak to leci. I nie tylko w sprawach karnych... Chłopaki zostali
    zatrzymani w tym momencie, kiedy akurat cała sytuacja była nagrywana i sąd
    właśnie w swoim oburzającym uzasadnieniu odnosi się do tego bezpośredniego
    zajścia z zatrzymania!

    > Akurat Tuska popieram, natomiast jeśli faktycznie skazano niewinne osoby, to
    > jestem zdecydowanie przeciwny.

    Tylko za co, tu popierać... Nie odpowiadaj.

> [...]
    > byli winni, to kara moze i surowa, ale adekwatna, bo ma na celu odstraszyć
    > naśladowców. Jesli byl iniewinni, to żadna kara nie byłaby właściwa.

    Tylko ślepiec nie zauważy, że są niewinni, pokrzywdzeni i prześladowani...

    boukun

  • 20. Data: 2011-12-05 19:53:44
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz, jak się obejrzy film, to można nabrać wątpliwości co do jego
    > bezstronności i profesjonalizmu.

    Dlaczego? Ktoś kazał tym policjantom robić taką zadymę?

    boukun