  • 1. Data: 2011-12-05 17:42:15
    Temat: Sądy Tuska
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    http://dosc.nowyekran.pl/post/41760,udalo-sie-skazan
    ej-ofierze-policyjnego-psychopaty-otrzymac-wyrok-wra
    z-z-uzasadnieniem

    Jakkolwiek zapadły wyrok w stosunku do ofiary, dwa dni po bestialskim pobiciu,
    budzący społecznie uzasadniony sprzeciw, można tłumaczyć brakiem wiedzy Sądu, na
    temat faktycznych okoliczności zdarzenia, jako że zapadł w oparciu o kłamliwe
    zeznania policjantów, w tym procesie uznanych za poszkodowanych, to napisanie
    jego uzasadnienia już w obliczu pełnej wiedzy, wskazuje na dyspozycyjność, lub
    też na celowe mataczenie roli prawdziwej ofiary, Daniela K.

    W uzasadnieniu podpisanym przez SSR Iwonę Konopkę, można min. przeczytać;
    "Wtedy do Daniela Kloca podszedł funkcjonariusz A. C., który chciał
    dokonać jego zatrzymania. Podczas tej czynności Daniel Kloc zaczął się szarpać z
    funkcjonariuszem, był agresywny, nie stosował się do wydawanych poleceń, gdyż
    chciał zbiec. Wobec D. Kloca funkcjonariusz policji A. C. zastosował środki
    przymusu bezpośredniego"

    " Nadto Sąd zwrócił uwagę, iż wskazany świadek podawał, że zachowanie
    oskarżonego D. Kloca było agresywne, podczas gdy sam oskarżony w swoich
    wyjaśnieniach stwierdził, że jego zachowanie polegało na odepchnięciu ręki
    funkcjonariusza. Sąd tym samym dał wiarę zeznaniom pokrzywdzonego, który
    rzetelnie przedstawił przebieg zdarzenia i zdaniem Sądu nie miał interesu w tym,
    aby wyolbrzymiać zachowanie oskarżonego D. Kloca. Zwrócić, bowiem należy uwagę,
    że A. C. wykonywał w czasie zatrzymania oskarżonego obowiązki służbowe, podczas
    gdy sam oskarżony podejmował wszelkie działania do tego, aby nie zostać
    zatrzymanym"

    "Zdaniem Sądu fakt, iż wyjazd był zorganizowany, (.) świadczy o tym, że
    potencjalne starcie z grupą przeciwną, czy też z funkcjonariuszami policji nie
    miała charakteru deklaratywnego, a było celowo zaplanowane."

    Wskazać jednak trzeba, że to, że przy oskarżonym Danielu Kloc nie został
    znalewżiony żaden przedmiot, który mógłby zostać wykorzystany w starciu z grupą
    przeciwną, nie świadczy w żadnej mierze, że oskarżony D. Kloc maiwnie przybył do
    Warszawy. Zwrócić, bowiem należy uwagę, że - jak już zaznaczono - wyjazd był
    zorganizowany, a jego uczestnicy musieli przebyć długa drogę, aby wziąć udział w
    przedmiotowym marszu"

    "Należy nadto stwierdzić, iż zeznania pokrzywdzonych /policjanci A. C. KMP Mińsk
    Maz. i J. M. z KP Warszawa Włochy/ w zakresie zachowania oskarżonych tuż przed
    zatrzymaniem, a polegające na agresywnym szarpnięciu za ubranie A. C., przez
    oskarżonego D. Kloca i odepchnięciu ręki J. M.przez oskarżonego M.
    Nowogrodzkiego jest zbieżne i koresponduje co do zasady z wyjaśnieniami
    oskarżonych w tym fragmencie. Sąd w całości uwzględnił zeznania pokrzywdzonych.

    boukun

  • 2. Data: 2011-12-05 17:53:41
    Temat: Re: Sądy Tuska
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dyspozycyjność, lub
    > też na celowe mataczenie roli prawdziwej ofiary, Daniela K.

    Sąd pisząc uzasadnienie opiera sie na dowodach ujawnionych w trakcie
    rozprawy, nie zaś na pogłoskach medialnych. Co więcej w Internecie krąży
    filmik obejmujący jedynie końcową scenę. Nie widziałem przynajmniej filmiku
    obejmującego zachowanie Daniela K od początku manifestacji. Nie wiemy - i
    Ty pewnie też nie - czy wcześniej nie doszło do odpychania ręki policjanta,
    czy innych podobnych zdarzeń. Oczywiście to nie upoważnia do kopania
    zatrzymywanego, który nie jest w danym momencie agresywny, ale w żaden
    sposób nie wyklucza, że wcześniej mógł być agresywny czy stosować czynny
    opór wobec Policji. Reasumując, co do zasady stwierdzenie bezprawności
    działania policjanta nie wyklucza popełnienia przestępstwa przez tę samą
    osobę.

  • 3. Data: 2011-12-05 18:12:45
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > Policji. Reasumując, co do zasady stwierdzenie bezprawności działania
    > policjanta nie wyklucza popełnienia przestępstwa przez tę samą osobę.

    Na tej samej stronie co zapodany link jest ten filmik, można przesuwać klatke po
    klatce i widać na nim wyraźnie, że Daniel. K. idzie spokojnie i gdy młodzi
    ludzie zaczynają nagle robic odwrót i uciekać od nacierającej na nich agresywnie
    policji ten też spokojnie zawraca, nie ma żadnej kostki w ręce, nie rzuca w
    żaden samochód. Na czym się miał w taki razie opierać sąd?
    Abstrahując, Tusk wygrażał publicznie, że sprawcy zamieszek zostaną surowo
    ukarani..., no i ...
    znaleźli ofiary, które rzekomo za szarpnięcie za ubranie A. C., przez
    oskarżonego D. Kloca i odepchnięcie ręki J. M.przez oskarżonego M.
    Nowogrodzkiego dostali wyrok bezwzględnego pozbawienia wolności na (po) 3
    miesiące...
    Groźniejszych sprawców ani wyroków nie było... i to ta cała zadyma...

    boukun

  • 4. Data: 2011-12-05 18:14:53
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > Policji. Reasumując, co do zasady stwierdzenie bezprawności działania
    > policjanta nie wyklucza popełnienia przestępstwa przez tę samą osobę.

    A poza tym, przeczytaj sobie co sędzia napisała, co ją przekonało (sic!)...

    boukun

  • 5. Data: 2011-12-05 18:45:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > na nich agresywnie policji ten też spokojnie zawraca, nie ma żadnej
    > kostki w ręce, nie rzuca w żaden samochód. Na czym się miał w taki razie

    Nie wiem na czym, ale pewnie nie na tym filmie. A co było wcześniej, zanim
    film sie zaczyna?

    > Abstrahując, Tusk wygrażał publicznie, że sprawcy zamieszek zostaną
    > surowo ukarani..., no i ...

    A co Tusk ma do tego? Bo nie nadążam. Jeśli sie sąd pomylił, to trzeba
    pomyłkę w sposób parwem przewidziany sprostować i tyle.

> [...]
    > miesiące...
    > Groźniejszych sprawców ani wyroków nie było... i to ta cała zadyma...

    Jeśli jest jak piszesz, to pewnie będą apelowali. Pytanie, czy filmik
    obejmuje całe zamieszki, czy tylko ten moment, jak oni są akurat spokojni.

  • 6. Data: 2011-12-05 18:49:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A poza tym, przeczytaj sobie co sędzia napisała, co ją przekonało
    > (sic!)...

    No bo dokąd nie było nic wiadomo na temat nieprawidłowości, to zeznania
    policjanta były całkiem sensowne i logiczne. Nie znam szczegółów, a filmik
    z sieci jest takim sobie materiałem na ten temat. Czy wyjkluczasz, ze ten
    gość wcześniej coś nabroił? Masz jakąś wiedzę poza tym filmikiem? Wiesz, ze
    zeznania policjantów obejmowały ten okres, który był filmowany?

  • 7. Data: 2011-12-05 18:58:22
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem na czym, ale pewnie nie na tym filmie. A co było wcześniej, zanim
    > film sie zaczyna?

    A do czego sie odnsi sędzia, wydając wyrok? Do bezpośredniego zdarzenia
    związanego z zatrzymaniem. Przecież oskarżonego nie zatrzymywano dwa razy, nie
    ma czegoś takiego w uzasadnieniu...

    > A co Tusk ma do tego? Bo nie nadążam. Jeśli sie sąd pomylił, to trzeba pomyłkę
    > w sposób parwem przewidziany sprostować i tyle.

    To co powyżej...

    > Jeśli jest jak piszesz, to pewnie będą apelowali. Pytanie, czy filmik obejmuje
    > całe zamieszki, czy tylko ten moment, jak oni są akurat spokojni.

    Juz widzę, jak nagle zaczyna się poszerzać materiał dowodowy... Sąd apelacyjny
    weryfikować będzie (jeśli) przebieg postępowania pierwszej instancji w oparciu o
    przedstawione w wyroku pierwszej instancji stany faktyczne...

    boukun

  • 8. Data: 2011-12-05 19:06:06
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > wcześniej coś nabroił? Masz jakąś wiedzę poza tym filmikiem? Wiesz, ze
    > zeznania policjantów obejmowały ten okres, który był filmowany?

    Ale gdzie sensowne i gdzie logiczne? Przecież nie każ mi cytować tego co
    powyżej... Przeczytaj sobie jeszcze raz uzasadnienie i będziesz widział, jaką
    wiedzę miała sędzia. Sędzia wyszła z założenia, że wszyscy, którzy jechali na
    Marsz Niepodległości, całe kilka tysięcy było zorganozowane w jednym celu.

    "Zdaniem Sądu fakt, iż wyjazd był zorganizowany, (.) świadczy o tym, że
    potencjalne starcie z grupą przeciwną, czy też z funkcjonariuszami policji nie
    miała charakteru deklaratywnego, a było celowo zaplanowane."
    (sic!)
    I za odtrącenie ręki przybiła 3 miesiące bezwzględnego aresztu.

    A ja ci powiem jedno, gdyby ten filmik nie ukazał się w pamiętny piątek po
    południu, 11.11.2011 r. w sieci i Tusk nie deklarował publicznie, że chuligani
    otrzymają najsurowsze kary, ci młodzi ludzie nie byliby w niedzielę skazani...

    boukun

  • 9. Data: 2011-12-05 19:07:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A do czego sie odnsi sędzia, wydając wyrok? Do bezpośredniego zdarzenia
    > związanego z zatrzymaniem. Przecież oskarżonego nie zatrzymywano dwa
    > razy, nie ma czegoś takiego w uzasadnieniu...

    Sam oskarżony - jak wynika z przytoczonego przez Ciebie uzasadnienia -
    utrzymuje, ze odpychał rękę policjanta. Na filmie tego nie ma. To dziwisz
    się mi, że zastanawiam się, co było poza filmem? Nie twierdzę, że było. Po
    prostu się zastanawiam.

    > To co powyżej...

    Mozesz jaśniej? Był sędzią? Prokuratorem? Kopał tego zatrzymanego? Był
    świadkiem? Tak konkretnie napisz, co ma z tym wspólnego.

> [...]
    > apelacyjny weryfikować będzie (jeśli) przebieg postępowania pierwszej
    > instancji w oparciu o przedstawione w wyroku pierwszej instancji stany

    Pożyjemy, zobaczymy. Ale sprawa jest troche za poważna, by to przyschło
    moim zdaniem. Zamiatanie pod dywan nie pomoże.

  • 10. Data: 2011-12-05 19:07:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/5/2011 12:49 PM, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wyjkluczasz, ze ten gość wcześniej coś nabroił? Masz jakąś wiedzę poza
    > tym filmikiem? Wiesz, ze zeznania policjantów obejmowały ten okres,

    NIE KARMIC TROLLA!!!!