  • 1. Data: 2011-12-04 23:07:01
    Temat: Towar niezgodny z umową?
    Od: Mentor <m...@g...pl>

    Witam,
    zakupiliśmy do firmy serwer, który miał służyć do zapisu obrazu z kamer
    IP wokół firmy. Po dwóch miesiącach uległ on uszkodzeniu wezwany
    informatyk w celu szybkiej weryfikacji problemu stwierdził, że
    uszkodziła się płyta główna i że nasz serwer jest w istocie zwykłym
    domowym komputerem wsadzonym w obudowę serwerową wszystkie elementy
    nadają się jedynie do zastosowań dom & biuro a nie do ciągłej pracy.
    Czy w tej sytuacji, jako firma możemy żądać od sprzedawcy wymiany
    urządzenia, jako niezgodnego z umową lub zwrotu zapłaconej kwoty?
    Czy takie rozwiązanie możliwe jest tylko wypadku zakupu urządzenia przez
    osobę fizyczną?

    KK

  • 2. Data: 2011-12-04 23:33:09
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Mentor wrote:
> [...]
    > domowym komputerem wsadzonym w obudowę serwerową wszystkie elementy
    > nadają się jedynie do zastosowań dom & biuro a nie do ciągłej pracy.

    na poczatek zmiencie informatyka

    jak juz bedziecie mieli pod reka kogos kto wie o czym mowi, to niech
    przygotuje odpowiednia specyfikacje tego co wam trzeba, popatrzycie na
    kosztorys firmowego rozwiazania z backupem i gwarancja on site 4h
    to machniecie reka i wrocicie do skladakow kupowanych 'na oko' :D

    a bardziej w temacie - co (na pismie oczywiscie) kupiliscie i w jaki
    konkretny sposob nie jest to zgodne z umowa ktora zostala zawarta?
    bo zepsuc sie moze wszystko, o ile nie macie gwarantowanego uptime
    dla tego sprzetu lub czasu reakcji na awarie to odwozicie do sklepu
    (chyba ze sami maja przyjechac) i czekacie az ktos to naprawi...

  • 3. Data: 2011-12-05 01:34:07
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Mentor" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urządzenia, jako niezgodnego z umową lub zwrotu zapłaconej kwoty?
    > Czy takie rozwiązanie możliwe jest tylko wypadku zakupu urządzenia przez

    Po dwóch miesiącach to chyba jest na gwarancji?
    Jeśli chodzi o sprzęt 24/24 to sprzęt "domowy" sprawdza się
    u moich dzieci w takim trybie od kilku lat bez awarii.
    Poprzednia awaria 5 lat temu była spowodowana wyjatkowym upałem w domu.

    Czy warunki klimatyczne w "serwerowni" mieszczą się w normie?

    Feromon

  • 4. Data: 2011-12-05 05:13:29
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-05 00:07, Mentor pisze:
> [...]
    > urządzenia, jako niezgodnego z umową lub zwrotu zapłaconej kwoty?
    > Czy takie rozwiązanie możliwe jest tylko wypadku zakupu urządzenia przez

    Ta druga odpowiedź jest prawidłowa.

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-12-05 06:15:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mentor napisa?(a):

> [...]
    > urządzenia, jako niezgodnego z umową lub zwrotu zapłaconej kwoty?
    > Czy takie rozwiązanie możliwe jest tylko wypadku zakupu urządzenia przez

    Dokładnie tak - ustawowa niezgodność towaru z umową ma zastosowanie w
    sprzedaży konsumenckiej. W Twoim przypadku ma zastosowanie rękojmia z KC
    i/lub gwarancja.

    Co reszty - posiadam pewną wiedzę o sprzęcie komputerowym i to co
    stwierdził opisywany przez Ciebie informatyk jest dla mnie delikatnie
    mówiąc: dziwne. Czy możesz podać co to konkretnie za serwer? Firma,
    model etc?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2011-12-05 07:41:35
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Serwer to funkcja jaką pełni komputer. Generalnie każdy komputer jak ma
    przyzwoity zasilacz nadaje się do pracy 24/7. To co opowiadał ten gościu
    to jakieś herezje.

  • 7. Data: 2011-12-05 07:44:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2011 00:07, Mentor pisze:

    > domowym komputerem wsadzonym w obudowę serwerową wszystkie elementy
    > nadają się jedynie do zastosowań dom & biuro a nie do ciągłej pracy.

    Co za bzdura... Standardowe pecetowe komponenty jak najbardziej nadają
    się do ciągłej pracy.

    Specjalistyczne konstrukcje serwerowe mają najwyżej rozwiązania mające
    na celu np. zmniejszenie grzania komponentów, wydajniejsze chłodzenie
    lub "wypasiony" układ pasywnego chłodzenia. Mogą jeszcze lepsze opcje
    redundancji (np. możliwość podłączenia dwóch osobnych zasilaczy) no i
    oczywiście jeszcze dochodzi dostosowanie do montowania w szafach
    serwerowych przy zajmowaniu w jak najmniejszej liczby jednostek.

    > Czy w tej sytuacji, jako firma możemy żądać od sprzedawcy wymiany
    > urządzenia, jako niezgodnego z umową lub zwrotu zapłaconej kwoty?

    Dlaczego ma być niezgodny z umową? Jaka była specyfikacja sprzętu?
    "Serwer" niekoniecznie oznacza sprzęt z dedykowanych serwerowych
    komponentów. Ba! W niektórych zastosowaniach stary laptop będzie równie
    dobrym serwerem jak "prawdziwy" serwer.

  • 8. Data: 2011-12-05 15:30:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > na poczatek zmiencie informatyka

    Może dla informatyka serwer = dyski SCSI i rack. :)

> [...]
    > kosztorys firmowego rozwiazania z backupem i gwarancja on site 4h
    > to machniecie reka i wrocicie do skladakow kupowanych 'na oko' :D

    Nagrywanie strumienia wystarczy typowy komputer + wydajne dyski (nie wiem z ilu
    kamer ma nagrywać).

  • 9. Data: 2011-12-05 16:32:40
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Nagrywanie strumienia wystarczy typowy komputer + wydajne dyski (nie wiem z
    > ilu kamer ma nagrywać).

    ale jezeli chce sie miec np. drugi serwer na wypadek awarii, naprawe w
    4 godziny, automatyczna kopie nagran do innej lokalizacji itd. itp.
    to zaczyna kosztowac

    a tak na oko pytajacemu wlasnie chodzi o to zeby miec full wypas,
    nadmiarowosc, zasilacze awaryjne, gwarancje naprawy w pare godzin i
    gwarantowany uptime... ale o takich rzeczach rozmawia sie
    *przed* zakupem z fachowcami ktorym sie placi za ich wiedze a nie
    daje sobie sprzedac *cos* przez *kogos* w pierwszym lepszym sklepie

  • 10. Data: 2011-12-05 17:12:22
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Mentor

> [...]
    > domowym komputerem wsadzonym w obudowę serwerową wszystkie elementy
    > nadają się jedynie do zastosowań dom & biuro a nie do ciągłej pracy.

    Nie ma takiego sztywnego rozróżnienia. Oczywiście istnieje sprzęt, który
    nazywa się powiedzmy "typowo serwerowym", czyli reduntantne zasilanie,
    macierze dyskowe itp., ale coś takiego kosztuje zwykle kilka razy drożej
    niż taki, który pewnie macie. I nie ma sensu stosować tak drogich
    rozwiązań w mniej krytycznych zastosowaniach, bo jest to po prostu
    nieopłacalne.

    Tanie serwery są zawsze składane na "zwykłych" komponentach, tylko mają
    po prostu odpowiednią konfigurację -- np. lepszy zasilacz, lepsze
    chłodzenie, często lepszy dysk/dyski czy więcej pamięci, a za to nie mają
    karty dźwiękowej, karta graficzna jest jakaś podstawowa itp. Nie ma w tym
    nic dziwnego, złego, ani nie jest to żadne oszustwo. I taki sprzęt jest
    jak najbardziej przystosowany do pracy ciągłej, podobnie zresztą jak
    każdy sprawny desktop czy nawet laptop.

    Oczywiście MTBF będzie statystycznie niższe niż w wielokrotnie droższym
    serwerze, a awarie będą oznaczały przestój ze względu na brak
    redundancji, ale coś za coś. Określenie "serwer" jest bardzo pojemne -- w
    zależności od zastosowania -- i bynajmniej nie oznacza tylko wielkich
    maszyn za kilkadziesiąt tys. zł.