  • 11. Data: 2003-10-14 19:46:57
    Temat: Re: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Dopiero, gdy będą skargi na tego popupa.

    Ale to dziwne bo popup jest zgodny z prawem - równie dobrze ktoś mógłby
    skarżyć się do TP że ktoś do mnie w nocy dzwoni, a ja nie podnoszę słuchawki
    bo sie mi nie chce i w ten spsób zakłócam ciszę nocna ;)

    > Odniesienie do telepunktu? Sami przyjadą i zabiorą?

    Nie, no ja rozumiem że to najbardziej prawdopodobne rozwiązanie. Ale umowa
    powinna być tak skonstruowana żeby uniemożliwić stronie mocniejszej
    nadużywanie swojej pozycji. Jasne, że nie każą sobie tego kurierem wysyłać,
    bo by ich media zeżarły - ale w pojedynczych przypadkach mogą komuś
    utrudniać życie.

    > Mam samochód, który osiąga 200 km/h w 3,6 sekundy i mam prawo korzystac
    > jego pełnej szybkości.

    Owszem, np. na torze wyścigowym albo autostradzie w Niemczech. W Polsce
    przepisy prawne Ci to uniemożliwiają. Brakuje za to przepisów zabraniających
    korzystać z pełnej przepustowości łącza.

    > Jasne. A świtak siedzi i zawija kazy w te sreberka.

    Ale taka jest prawda :) Jak ktoś ma modem, to serfując albo oglądając porno
    zużywa i tak pełną przepustowść łącza. Żeby zapychać sieć używaniem p2p
    trzeba jakiejś stałki - a wiadomo, że jak ktoś ma 512kbit to nie po to, żeby
    obsługiwać pocztę, tylko żeby ssać pliki, słuchać radia, etc. Jak płacę, to
    mam prawo. Oczywiście jest coś takiego jak przyzwoitośc: nie powinno się
    ssać w szczycie, albo najlepiej wogóle za dnia sobie darować.

    Pozdr

  • 12. Data: 2003-10-15 07:05:47
    Od: "To///ek" <fomicz(bezsmieci)@wp.pl>

    | Ale taka jest prawda :) Jak ktoś ma modem, to serfując albo oglądając
    | porno zużywa i tak pełną przepustowść łącza. Żeby zapychać sieć
    | używaniem p2p trzeba jakiejś stałki - a wiadomo, że jak ktoś ma
    A czy do tego potrzeba P2P? Wystarczy, ze korzystasz z FTP i tez mozesz
    cale lacze wykorzystywac i co tego rowniez Ci zabronia?
    A co ma mnie obchodzic szczyt cczy nie szczyt. Place za lacze, ktore
    powinno spelniac okreslone parametry.
    --
    To///ek
    Kappa 2.0 20V LPi P.M.S

  • 13. Data: 2003-10-15 12:08:25
    Od: s...@a...gda.pl.invalid (Marek Michalkiewicz)

    Goomich <g...@u...to.wp.pl> wrote:
    : Art. 384 1. KC: Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    : charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
    : wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w
    : najbliższym terminie wypowiedzenia.

    A jak jest w sytuacji, gdy umowa jest na czas określony (2 lata)?
    Wypowiadając ją wcześniej, musiałbym zapłacić karę (abonament za
    3 miesiące). Czy mogę nie zgodzić się na nowy regulamin i wtedy
    do końca umowy obowiązuje ten dotychczasowy? Czy umowa na czas
    określony jest stosunkiem umownym o charakterze ciągłym?

    Poza tym - czy jest jakiś przepis ścigający to, co robi TPSA:
    najpierw pobiera wysoką i bezzwrotną opłatę instalacyjną, a potem
    zmienia warunki na takie, których bym nie przyjął - gdybym wiedział,
    że taka zmiana nastąpi, być może nie zdecydowałbym się na instalację
    usługi. Niestety już zapłaciłem - czy da się te pieniądze odzyskać?

    Zwracam uwagę, że interpretacja par. 6, pkt. 6 "nie umożliwiać
    korzystania z Usługi innym podmiotom poza Lokalem" może być dość
    dowolna. Bardzo wysokie kary (par. 24) pozwalają przypuszczać,
    że TPSA może chcieć interpretować regulamin na swoją korzyść.

    Trzymając się dosłownie definicji (par. 1, pkt. 11): "Usługa -
    usługa SDI, tj. usługa stałego dostępu do sieci Internet
    z możliwością równoczesnej, niezależnej realizacji połączeń
    telefonicznych", można wyprowadzić sieć poza lokal, gdyż w ten
    sposób nie udostępniam połączeń telefonicznych! Czyli sieci
    osiedlowe na SDI są bezpieczne. (By było to legalne, konieczne
    jest dodatkowo zgłoszenie działalności telekomunikacyjnej do
    URTiP, co oczywiście zamierzam zrobić.)

    Druga skrajna interpretacja - jeśli Usługa oznacza po prostu
    połączenie z Internetem, to ktoś poza Lokalem może korzystać
    z mojej Usługi wysyłając "ping" na przydzielony mi adres IP.
    Nie muszę nawet mieć serwera. Przy takiej interpretacji,
    abonenci SDI bardzo szybko spłacą zadłużenie France Telecom :)

    Problem jest dość powszechny (abonentów SDI jest w Polsce jakieś
    kilkadziesiąt tysięcy, w tym pewnie kilka tysięcy sieci lokalnych
    gdzie kilku sąsiadów dzieli się kosztami jednego SDI - co w nowym
    regulaminie _może_ stać się nielegalne), więc chyba warto byłoby
    dokładniej go zbadać od strony prawnej. Może jest to też dobry
    temat dla UOKiK i dla prasy...

    pozdrawiam
    Marek

  • 14. Data: 2003-10-15 21:31:51
    Od: "WaLdI" <waldi_korekantyspamowy_@info2_itukorek_.pl>

> [...]
    > regulaminie _może_ stać się nielegalne), więc chyba warto byłoby
    > dokładniej go zbadać od strony prawnej. Może jest to też dobry

    Sugerowalbym raczej odwrotne proporcje a w najgorszym przypadku pol na pol.

    ja uwazam ze wiekszosc to male sieci

    POzdr.

    Waldi

    PS
    A jesli ma ktos dostep do jaworowicz do sprawy dla reportera to niech jej
    podesle temat

  • 15. Data: 2003-10-17 23:58:10
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Sun, 12 Oct 2003 10:08:28 +0000, Kamil Ratajczyk wrote:
    > TPsa przesłała użytkownikom SDI, w tym mnie, pismo zawierające nowy
    > regulamin, który wg TPsa wchodzi w życie z dniem 7-11-2003. Moja umowa

    hmm, dawno ci to wysłała?. sdi'owcem jestem także, a nic nie dostałem od
    nich (pewnie mimo to będzie to mnie obowiązywało, umowę trzeba
    przeczytać).

    niepokojące

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl gg://1612670
    jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org icq://136281200

  • 16. Data: 2003-10-18 12:37:51
    Od: "januszk.." <s...@p...onet.pl>

    czy jednak odpowiedź
    tak - jest wiążący
    nie - nie jest
    może paść z klawiatury szanownych kolegów???????

    januszk..

  • 17. Data: 2003-10-18 15:13:16
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "januszk.." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy jednak odpowiedź
    > tak - jest wiążący
    > nie - nie jest
    > może paść z klawiatury szanownych kolegów???????

    Jak widac "w doktrynie istnieje spor..." :-))))