  • 1. Data: 2003-10-12 10:08:28
    Temat: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    Od: "Kamil Ratajczyk" <k...@N...gazeta.pl>

    /przepraszam za 2 posta, w poprzednim cos z tematem nie wyszlo/

    Witam!

    18 miesięcy temu zawarłem miesięcy TPsa umowę na czas określony 24 m-ce o
    świadczenie usługi SDI.

    Podpisana przeze mnie umowa, zawierała zapisy:
    § 1
    1. Przedmiotem niniejszej umowy jest korzystanie z usługi SDI świadczonej
    przez TP SA na rzecz abonenta i na warunkach określonych w Umowie oraz
    Regulaminie.
    3. TPsa zobowiązuje się do świadczenia usługi SDI w zakresie i na warunkach
    określonych w Umowie i Regulaminie.

    § 10
    1. Zmiany wysokosci oplat w cenniku nie stanowia zmiany tresci umowy
    2. Wszelkie inne zmiany umowy niz wynikajace z ust.1 wymagaja, pod rygorem
    niewaznosci, wylacznie formy pisemnych aneksow podpisanych przez obie strony.

    Regulamin natomiast zawiera zapis:
    § 48
    TP S.A. zastrzega sobie możliwość zmiany warunków technicznych i
    handlowych świadczenia usługi SDI.

    Tak więc §10 z umowy pozostaje w opozycji z §48 z regulaminu.

    Przechodząc powoli do problemu&#8230;;)

    TPsa przesłała użytkownikom SDI, w tym mnie, pismo zawierające nowy
    regulamin, który wg TPsa wchodzi w życie z dniem 7-11-2003. Moja umowa
    kończy się w marcu 2004 r. Zapisy w nowym regulaminie (nie dotyczą opłat,
    lecz braku możliwości udostępniania łącza poza lokal) są dla mnie *nie do
    przyjęcia*.

    Nowy regulamin: http://republika.pl/the-twins/tpsa/tpsa.htm

    Sporne punkty nowego regulaminu to §6 p.6 i §24

    Mając na uwadze §10 podpisanej przeze mnie w marcu 2002 na czas określony 24
    m-ce mam pytanie:

    *Czy nowy regulamin jest dla mnie wiążący*?

    Pragnę po zakończeniu umowy, w marcu zrezygnować z usług TPsa na rzecz
    innego providera, do tego czasu jednak rezygnacja z umowy byłaby dla mnie
    niekorzystna. Umowę w końcu podpisałem na 24 miesiące na określonych
    ówcześnie warunkach.

    pozdr. Kamil

  • 2. Data: 2003-10-12 13:00:42
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Nowy regulamin: http://republika.pl/the-twins/tpsa/tpsa.htm
    >
    > Sporne punkty nowego regulaminu to §6 p.6 i §24

    Dla mnie najbadrdziej spornym i nonsensownym punktem jest §16 p.5 - to jest
    po prostu skandaliczne! Oznacza, że TP może rozwiązać ze mną umowę ponieważ
    korzystam z emula czy kazy :/

    §16 p.6 jest też nonsensem - jeśli ktoś ściągnie ode mnie przez ftp lub p2p
    plik zatytułowany "wygrane w lotto w okresie 2004.1.1 - 2005.1.1" a w środku
    znajdzie co innego (np. reklamę jakiejś firmy) to TP ma wg tego knota
    prawnego możliwość rozwiązania ze mną umowy. Poza tym TP bezprawnie
    rozszerza ustawę - pisze "w szczególności naruszających ustawę (...)" co
    oznacza że TP ma prawo dowolnie definować "działania dążące do przesyłania
    niezamówionych informacji".

    §17 p.1 - czyli mogą zażądać żebym wysłał im terminal kurierem do Paryża???

    §20 - kiedyś nie gwarantowali transmisji danych _poza_ łączami TP. Teraz
    gwarantują już tylko łącznośc z centralą, a zastrzegają że "nie gwarantują
    przepustowości do zasobów sieci Internet" - czyli oznacza, że w centrali
    mogą ograniczyć mi transfer do poziomu dial-up i wszystko będzie OK jeśli
    będę połączony z centralą na 115kbit.

    Nie tak dawno na tej grupie broniłem tepsy, ale teraz te francuskie
    sk...syny bezczelnie przeginają!

    Pozdr

  • 3. Data: 2003-10-12 13:29:21
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "pietia" <p...@o...pl> naskrobał/a w

    > §16 p.6 jest też nonsensem

    Och nie, chcą mi utrudnić łamanie prawa, CO ZA DRANIE!

> [...]
    > naruszających ustawę (...)" co oznacza że TP ma prawo dowolnie
    > definować "działania dążące do przesyłania niezamówionych

    Gdzie tak jest napisane?

    > §17 p.1 - czyli mogą zażądać żebym wysłał im terminal kurierem do
    > Paryża???

    To najbliższy BOK masz w Paryżu?

> [...]
    > oznacza, że w centrali mogą ograniczyć mi transfer do poziomu
    > dial-up i wszystko będzie OK jeśli będę połączony z centralą na

    Jak na mój gust oznacza to, że TPSA nie bierze odpowiedzialności za to,
    że ludzie nie będą mogli ściągnąć sobie nawet poczty jeśli zbierze się
    jakaś banda patałachów i właczy kazy, muły czy inne osły.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.

  • 4. Data: 2003-10-12 13:40:50
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Kamil Ratajczyk" <k...@N...gazeta.pl> naskrobał/a w

    > Mając na uwadze §10 podpisanej przeze mnie w marcu 2002 na czas
    > określony 24 m-ce mam pytanie:
    >
    > *Czy nowy regulamin jest dla mnie wiążący*?

    Art. 384 1. KC: Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
    wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w
    najbliższym terminie wypowiedzenia.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I took an IQ test and the results were negative.

  • 5. Data: 2003-10-12 14:32:33
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Och nie, chcą mi utrudnić łamanie prawa, CO ZA DRANIE!

    P2P jest legalne w świetle polskiego prawa, więc nie wiem co Cię gryzie.
    Skąd wiesz co ściągam w p2p? Może share/freeware a wtedy mam do tego prawo.
    Może ściągam prywatne dokumenty udostępniane przez innych userów?

    > Gdzie tak jest napisane?

    Podałem paragraf, przeczytaj ze zrozumieniem - "w celu wykorzystania ich do
    działań związanych z przesyłaniem informacji nie zamówionej przez jej
    odbiorcę, a w _szczególności_ naruszających ustawę (...)"
    Innymi słowy jeśli mam stronę www i na niej umieszczę skrypt popupa którego
    treść ściąga się z mojego dysku - to tepsa może uznać to za złamanie
    regulaminu.
    Nawet jeśli nie naruszam ustawy to nie jestem bezpieczny, bo _w
    szczególności naruszające ustawę_ oznacza że to co nie narusza ustawy też
    może być niemiłe dla TP - nie wiadomo jaka będzie wykładnia TP.

    > To najbliższy BOK masz w Paryżu?

    "TP może rózwnież wprowadzić inną formę odbioru terminala"
    Czy wogóle czytałeś ten paragraf?

    > Jak na mój gust oznacza to, że TPSA nie bierze odpowiedzialności za
    > to, że ludzie nie będą mogli ściągnąć sobie nawet poczty jeśli
    > zbierze się jakaś banda patałachów i właczy kazy, muły czy inne osły.

    ??????
    Masz jakiś poważniejszy problem czy tylko źle wstałeś? "Banda patałachów"
    płaci za łącze którego używa i ma prawo korzystać z jego pełnej
    przepustowości. To, że włączam p2p na noc bo staram się nie zapychać
    _polskiej_ kulawej sieci w godzinach szczytu, to wyłącznie moja dobra wola,
    grzeczność wobec anonimowych modemiarzy. W polskich warunkach sieć jest
    zapychana przez lamerów wysyłających do wszystkich z książki adresowej
    "super odlotowe" filmiki, pps i inne kilkumegowe załączniki. Osobiście
    byłbym za odłączeniem od sieci takich palantów - proszą o pomoc bo sobie ze
    sprzętem poradzić nie umieją, a potem odwdzięczają się zapychając skrzynkę
    klikumegowymi mpgami :/
    Userzy p2p to niewielki odsetek - do tego trzeba mieć nielimitowane czasowo
    połączenie.

    Wracając do tematu:
    Wychodzisz z zalożenia że TP bedzie mieć dobrą wolę.
    To co napisałeś zapewniał już poprzedni regulamin - TP zastrzegała wtedy że
    nie ponosi odpowiedzialności za szybkośc poza swoją siecią. Taki zapis jak
    teraz oznacza, że w centrali mogą zbanować np. wszystkie porty używane przez
    np. gry sieciowe typu UT czy CS i bedzie ok, bo nie biorą odpowiedzialności
    za szybkość połącznenia. Nie zastrzegli, że dołożą starań by przepustowość
    była jak najwyższa - takie zastrzeżnie zagwarantowało by że nie będą celowo
    dławić jakiejś częsci zasobów Internetu. A tak mogą robić to zgodnie z
    Umową.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-10-12 20:01:12
    Od: "WaLdI" <w...@i...pl>

    Co za h..., p.... j.... z tej TPSA

    ma ktos moze "stary" regulamin SDI bo chyba gdzies mi wymiotlo.

    Niech sie nie zdziwia ze sie od nich wyniose jak tylko bede mial do kogo.

    P......... monopolisci.

    POzdr.

    Waldi

  • 7. Data: 2003-10-12 20:14:19
    Od: "WaLdI" <w...@i...pl>

    Hejka,

    mozesz podeslac ten regulamin?
    Znalazlem na http://www.telekomunikacja.pl/internet/sdi/regulamin
    .pdf
    regulamin ale nie ma w nim par 10 pkt 2

    Jesli mozesz podeslac na priva:

    w...@i...pl

    Pozdr.

    Waldi

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 8. Data: 2003-10-13 09:25:31
    Od: "Kamil Ratajczyk" <k...@g...pl>

    WaLdI <w...@i...pl> napisał(a):
    > mozesz podeslac ten regulamin?
    > Znalazlem na http://www.telekomunikacja.pl/internet/sdi/regulamin
    .pdf
    > regulamin ale nie ma w nim par 10 pkt 2

    Witam!

    napisalem, ze 'Podpisana przeze mnie umowa, zawierała zapisy:' m.in. par 10
    pkt 2

    Jest to tylko w umowie z TPsa, w regulaminie tego nie ma

    pozdr. Kamil

  • 9. Data: 2003-10-13 22:37:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2003, Goomich wrote:

    >+ "pietia" <p...@o...pl> naskrobał/a
    [...]
> [...]
    >+ > złamanie regulaminu.
    >+
    >+ Dopiero, gdy będą skargi na tego popupa.

    Tia... ty chyba krótko grupy czytasz, a .prawo w szczególności ;)
    Skargi to mogą wypłynąc z powodu dowolnego - np. dlatego
    że zielony. I co, to ma być 'podstawa' ? Jak rozumiem
    uznajesz że wystarczy ;) !

    >+ > "TP może rózwnież wprowadzić inną formę odbioru terminala"
    >+
    >+ Odniesienie do telepunktu? Sami przyjadą i zabiorą?

    Sugerował: oddanie w Paryżu ;)
    Bedzie zgodne z umową ?
    FYI: właśnie dziś dostałem "papier" od sławetnej firmy
    z Barcelony. Nie sugerując żeby TP S.A. jakkolwiek
    robiła takie zagrywy jak oni - to co, podpisując
    papier "zdroworozsądkowo" postąpiłbym rozsądnie ?
    A wyobraźmy sobie że TP S.A. upada (no...) i że
    European City Guide z Barcelony ich przejmuje...
    Czarny scenariusz ? - może... ;>

    [...]
> [...]
    >+
    >+ Mam samochód, który osiąga 200 km/h w 3,6 sekundy i mam prawo korzystac

    Dopóki nie łamiesz ogólnie obowiązujących przepisów prawa - IMHO tak.
    Zdaje się że o warunku *łamania prawa* mowy nie było ?

    FYI: jestem za skutecznym utrudnianiem "utrudniaczom".
    Ale technologią "limit 15 połączeń" itp. - znanym z góry.
    A nie po zawarciu umowy...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-10-14 16:58:00
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "pietia" <p...@o...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > gryzie. Skąd wiesz co ściągam w p2p? Może share/freeware a wtedy mam
    > do tego prawo. Może ściągam prywatne dokumenty udostępniane przez

    Sorry, tamto, to miał być komentarz do zupełni czegoś innego, ale się
    śpieszyłem i zupełnie się pop...

> [...]

    > "TP może rózwnież wprowadzić inną formę odbioru terminala"

    Odniesienie do telepunktu? Sami przyjadą i zabiorą?

    Taak, a co?

> [...]
    > pełnej przepustowości.

    Mam samochód, który osiąga 200 km/h w 3,6 sekundy i mam prawo korzystac

    Jasne. A świtak siedzi i zawija kazy w te sreberka.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Out of my mind. Back in five minutes.