  • 1. Data: 2003-10-12 09:52:54
    Temat: Garaż
    Od: "JarekG" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Moja siostra kupiła mieszkanie z garażem. Garaże znajdują się pod
    mieszkaniami, a wjazd do niech jest pod balkonami. Niestety nad ich garażem
    mieszka starszy, nerwowy pan, który nie życzy sobie ażeby ktokolwiek
    parkował samochód pod garażem - tyczy się to też oczywiście właściciela
    garażu. Zaznaczam, że wjazd do garażu jest wyznaczony i oddzielony od
    parkingu, specjalną strefą dojazdową do garaży.
    Doszło już do tego, że nerwowy pan wezwał strasz miejską, która
    stwierdziła, że owy pan ma rację - tzn. że właściciel nie może parkować
    samochodu pod własnym garażem, i jeżeli sprawa ta trafiłaby do sądu to
    nerwowy pan wygrałby ją.
    Siostra i jej mąż mają po jednym samochodzie. Logiczne się staje, że
    jeden samochód stoi w garażu a drugi przed (tyczy się to sytuacji gdy brak
    jest miejsca na parkingu).

    Jak prawo reguluje kwestie parkowania pod własnym garażem, co może
    zrobić strasz miejska, jak uspokoić nerwowego sąsiada?

    Z poważaniem
    JarekG

  • 2. Data: 2003-10-12 15:38:22
    Temat: Re: Garaż
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bmb815$un$1@atlantis.news.tpi.pl>, JarekG wrote:

    > Siostra i jej mąż mają po jednym samochodzie. Logiczne się staje, że
    > jeden samochód stoi w garażu a drugi przed (tyczy się to sytuacji gdy brak
    > jest miejsca na parkingu).

    Logicznie to będzie dopiero, gdy opiszesz jakie znaki stoją w okolicy
    i czy siostra jest właścicielką ziemi przed garażem.

    Renata

  • 3. Data: 2003-10-12 19:04:48
    Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl>

    In article <bmb815$un$1@atlantis.news.tpi.pl>, JarekG wrote:

    > co może zrobić strasz miejska

    "strasz" miejska może porządnie nastraszyć :)

    Paweł

  • 4. Data: 2003-10-12 19:50:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli przed garażem nie ma zakazu zatrzymywania i postoju, to samochód
    może tam stać. Byłoby to zabronione z uwagi na utrudnianie wyjazdu
    samochodem z garażu, no ale w tym wypadku moim zdaniem żaden sąd nie uzna
    racji dziadka, skoro właściciel garażu nie zgłasza sprzeciwu.

    A było się tych strażników zapytać, jaki to przepis zabrania tam
    parkowania. Zresztą skąd wiadomo, że samochód nie stoi przed garażem, bo
    kierujący poszedł po klucze, by nim wjechać do garażu?

  • 5. Data: 2003-10-12 21:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Oct 2003, JarekG wrote:
    [...]
> [...]
    >+ samochodu pod własnym garażem, i jeżeli sprawa ta trafiłaby do sądu to

    Proponuję dyskusję:
    http://tinyurl.com/qskv
    Karol zapodał przepis.

    >+ Siostra i jej mąż mają po jednym samochodzie. Logiczne się staje, że
    >+ jeden samochód stoi w garażu a drugi przed (tyczy się to sytuacji gdy brak
    >+ jest miejsca na parkingu).

    Dura lex....
    IMHO durny lex, ale co zrobić :[
    Zaraz jeszcze odpiszę Robertowi (dla jasności :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-10-12 22:05:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Oct 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Jeśli przed garażem nie ma zakazu zatrzymywania i postoju,
    >+ to samochód może tam stać.

    Formalnie nie mogę ci przyznać racji, nawet jakbym bardzo
    chciał. Sam rozumiesz ;) :) - dura lex.. !

    >+ Byłoby to zabronione z uwagi na utrudnianie wyjazdu
    >+ samochodem z garażu, no ale w tym wypadku moim zdaniem żaden
    >+ sąd nie uzna racji dziadka,

    ...to patrz na koniec[1]...

    >+ skoro właściciel garażu nie zgłasza sprzeciwu.

    Ustawodawca nie zapodawał przyczyny: zabronił
    bezwzględnie i już. :( Wszystkim !

    >+ A było się tych strażników zapytać, jaki to przepis
    >+ zabrania tam parkowania.

    Abyś nie narzekał że odsyłam do innych odpowiedzi:
    http://tinyurl.com/qskv

    >+ Zresztą skąd wiadomo, że samochód nie stoi przed garażem, bo
    >+ kierujący poszedł po klucze, by nim wjechać do garażu?

    ...no to złamał zakaz ;) ! *Formalnie* tak samo jak zapominając
    zatankować przed jazdą po autostradzie.

    [1] Oczywiście - *można* się spodziewać wyroku że "mała
    szkodliwość społeczna". Tyle, że mamy do czynienia z opisem
    człowieka któremu postój "szkodzi" - i *formalnie* ma rację :[

    Reklamacje - Warszawa, ulica Wiejska...

    pozdrowienia, Gotfryd